5 Reacties
3 maanden geleden
Hebben we hier af en toe ook wel ns. Ik laat t maar. Wij proberen erg om strijd rondom eten te voorkomen. Wij koken en bieden het aan, hij bepaald of en hoeveel hij eet. Ik probeer wel vaak de volgende dag dan iets te maken wat ie eigenlijk altijd wel lust, zodat ie niet te lang zonder groente gaat. Bovendien eten wij 2x warm, dus 2 keer zoveel kans om er wat gezonds in te krijgen :)
3 maanden geleden
Hier net zo, spuugt het avondeten lees groente uit. Wil het echt niet. Soms 2 stukjes en daarna niet meer. Of het de structuur van het voedsel is of… geen idee, maar het eten beland overal behalve in zijn mond. Training om als ouders niet geïrriteerd te raken als we het voedsel weer uit zijn haar moeten halen of van de grond moeten vissen 😬
3 maanden geleden
Mijn dochter wil ook absoluut geen groenten meer eten in stukjes, fruit zelden. Gek hoe ze zonder proeven toch snel zien wat ze niet willen. Wij geven 's middags nog een gepureerde warme maaltijd zodat ze dan meestal wel goed haar groenten binnen heeft. Fruit ook gepureerd. En 's avonds eet ze dan met ons gewoon mee wat ze wil. Als ze er niks van lust krijgt ze een cracker ofzo erbij. Want gewoon brood moet ze ook niet meer hebben 😅 ze zit onderaan de curve dus ik vind het wel belangrijk om haar goed te laten eten. Als we eens op daguitstap zijn, laat ik het meer los of ze veel/gezond eet.
3 maanden geleden
Ik probeer te zoeken naar wat werkt: gepureerd zelf met een lepel eten, stukjes met handen of stukjes met een vork prikken. Hij heeft fases waarin hij voorkeur heeft op welke manier te eten. En ik leg wat gevarieerde stukjes neer: aardappel of pasta, groente, avocado, vlees, ei. Ik vertel wat het is en dat hij mag kiezen wat hij wil. Misschien heb je hier iets aan.
3 maanden geleden
Reactie op Evel3
Mijn dochter wil ook absoluut geen groenten meer eten in stukjes, fruit zel ...
Bij ons gaat het exact hetzelfde 🙂 ik geef ook af en toe pureetjes, maar zelfs die wil ze niet altijd. Yoghurt gaat er gelukkig wel steeds in, dus sommige dagen eet ze enkel dat 🙃