7 Reacties
3 maanden geleden
Mijn man bracht onze oudste dochter naar de opvang gedurende zijn vaderschapsverlof en nadien deed ik het gewoon. Het is wel echt dichtbij, zo'n 15 minuutjes met de tram of 20 min lopen. Baby ging in de draagzak of in de kinderwagen en dat ging prima 馃槍 ik genoot zelf ook van het kort buitenkomen, maar veel hangt af van hoe je je voelt na je bevalling natuurlijk!
3 maanden geleden
Ik ben 26 september bevallen van de tweede (met een keizersnede). Onze zoon is de eerste 2-3 dagen bij opa en oma geweest, daarna weer thuis. Op de 4e dag was de standaard opvang dag, wij hebben hem gewoon laten gaan. Dat ging prima en hadden wij even rust. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn man lang verlof heeft 馃槄
3 maanden geleden
Mijn man is na een week weer gaan werken en bij zowel de tweede als de derde gingen de oudste(n) gewoon naar de opvang om hun ritme/structuur zoveel mogelijk te behouden. Ik deed dat overigens gewoon zelf. Het voordeel van de opvang (in plaats van school) is dat ze niet op een concreet tijdstip er moeten zijn. Je kan er gewoon de tijd voor nemen.
3 maanden geleden
Bij ons was mijn man de eerste 5 weken thuis en toen bracht hij de oudste naar de opvang. Daarna deed ik het in me eentje. Hij was ook altijd vroeg de deur uit.
Verder de eerste weken als je man al snel moet gaan werken. Dan kan je kijken hoe je je voelt of je het zelf wil en anders eventueel mensen in je omgeving: opa's en oma's, goeie vriendinnen of broers of zussen van je.
Al van te voren vragen of ze willen helpen met alleen wegbrengen. Ander alternatief is een oppas alleen voor die dagen en het wegbrengen zien te vinden.
2 maanden geleden
Opzich best opmerkelijk dat er nog zoveel verschil zit in mannen en verlof. Als zzp er heb je natuurlijk niet zolang verlof. Maar anno 2025 vind ik die opstart samen wel echt heel erg fijn. Respect voor de moeders die dit alleen moesten doen. Hier dankbaar voor de 6 weken samen verlof.