21 Reacties

één maand geleden

Dit is echt precies hetzelfde als bij ons. Hij zit er echt tussen in. 1 dut lijkt nog te weinig en als die vroeg wakker wordt, vroeg naar bed en dus vroeg wakker ochtend

één maand geleden

Oh ik vind het zo’n worsteling dit!!

één maand geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Oh ik vind het zo’n worsteling dit!!
Ja ik ook, de ene dag weigert die z'n ochtend dut dan de middag dat en dan weer niet en gaat het paar dagen goed op 2 dutjes dan weer niet. Hoop dat die snel over is naar 1 dut

één maand geleden

Bij ons doet hij altijd het eerste dutje maar als dat te laat is, dan wil hij pas rond 16 u z’n tweede dut doen en dat is veel te laat voor bedtijd. Hij is de laatste dagen heel vroeg wakker (ook 5.30u) waardoor twee dutjes wel lukken. En we maken hem bij de tweede uiterlijk 15.30u wakker, anders ligt ie pas rond 21.00/21.30u te slapen. Maar het wakker maken vind ik ook ingewikkeld, voelt alsof ik iets verstoor. Maar ja? Als ik dat niet doe dan slaapt ie pas zo laat en is tie ook niet uitgerust de volgende dag. En dan doen ze het op de opvang ook in een vast ritme waardoor het helemaal niet meer lukt allemaal en hij standaard compleet hyper en geïrriteerd van de moeheid ervandaan komt. Wat een PUZZEL!!

één maand geleden

Bij ons slaapt ze vanaf 14 maanden al 1 slaapje. Is door vakantie gekomen, toen waren we hele morgen weg en ging ze smiddags ineens 3 uur steeds slapen. En vanaf die tijd zo gelaten, als ze echt moe word eten we eerder en gaat ze 12.30 naar bed en anders 13-15 tot 16 uur slapen.. Mijn andere dochter was pas 1.5 toen we ermee stopten. Dit hebben we afgebouwd door smorgens steeds korter laten slapen. Eerst 45 min, toen 30 min, toen 15 min en daarna gestopt.

één maand geleden

Ja hoor, hier ook gedoe! Het middagdutje is meestal een gevecht. Mega moe, maar niet willen slapen. Als hij voor 6 uur wakker is, proberen we 2 dutjes. En vanaf half 7 wakker doen we 1 lang slaapje na de lunch. Maar soms heeft ie in de ochtend 1 dutje gedaan en verdomd dan in de middag z'n dutje. Dan is hij dus al vanaf een uur of 11 wakker tot hij naar bed gaat. En ja, dat is dan ff doorbijten 🤭😅

één maand geleden

Hier ook lange tijd zo te gaan! Nu gaat het steeds beter, langs middagdut. Ochtend moeten we hier echt kort houden. Max 20minuten, dan slaapt hij de middag nog. Maar doet het steeds beter op 1 slaapje ondanks 6uur wakker worden. Gister was hij 7uur wakker dus hopelijk zet dat door. Wij vonden deze overgang heel moeizaam gaan en hadden precies t zelfde als jij. Wij merkten dus dat het soms gewoon wel nodig was en soms niet dus zijn daar nu even flexibel in

één maand geleden

Reactie op fietje27

Hier ook lange tijd zo te gaan! Nu gaat het steeds beter, langs middagdut. ...
Als die 6 wakker wordt hoelaat laat je hem dan 1 dutje doen?

één maand geleden

Reactie op Selena92

Hij slaapt sinds half 10?

één maand geleden

Reactie op Selena92

Als die 6 wakker wordt hoelaat laat je hem dan 1 dutje doen?
12 uur houd ik dan aan.. dat ie daadwerkelijk slaapt

één maand geleden

Goedemorgen, onze zoon 16 maanden is opeens steeds 0530 wakker maar 1 dut is dan gewoon niet te doen. Hoe doen jullie dit? Ik denk dat ik vandaag max 15 min ochtend dut ga proberen kijken of dat lukt

één maand geleden

Reactie op fietje27

12 uur houd ik dan aan.. dat ie daadwerkelijk slaapt
Wanneer stopte je ong met ochtend dut aanbieden ondanks dat die vroeg wakker was

één maand geleden

Reactie op Selena92

Goedemorgen, onze zoon 16 maanden is opeens steeds 0530 wakker maar 1 dut i ...
Hier ook sinds vorige week woensdag 5.30 wakker. Maar blijft z'n ochtenddut weigeren ondanks aanbieden, dus ligt er rond 12.00/12.15 in. Ik ga nu maar gewoon stoppen met aanbieden van ochtenddut, want het frustreert ons allebei enorm..

één maand geleden

Reactie op JAIS93

Hier ook sinds vorige week woensdag 5.30 wakker. Maar blijft z'n ochtenddut ...
Hoe oud is jullie zoon?

één maand geleden

Reactie op Selena92

Hoe oud is jullie zoon?
Van 8 juni..

één maand geleden

Reactie op JAIS93

Van 8 juni..
Dan hebben ze dezelfde leeftijd. Ik dacht voor nu als die vanaf half 7 wakker wordt 1 dut en vroeger wakker 15 min ochtend dut. Als dat ook vroeg wakker worden met zich meebrengt dan gaan we rekken en 1 dut. Als we hem te vroeg op bed leggen met 1 wordt die vroeg wakker en is bedtijd veel te ver weg en wordt die ook weer vroeg wakker. Moeilijk

één maand geleden

Reactie op Selena92

Dan hebben ze dezelfde leeftijd. Ik dacht voor nu als die vanaf half 7 wakk ...
Ja het is even een hele lastige fase, ervaren wij ook! Zo zoeken weer! Hij sliep hier eerst tot 8.30/09.00. Dus helemaal wennen voor ons haha!

één maand geleden

Reactie op JAIS93

Ja het is even een hele lastige fase, ervaren wij ook! Zo zoeken weer! Hij ...
Dat is idd heel erg wennen! Ben benieuwd wanneer ze echt over zijn naar 1 dut en vroeg wakker worden niet meer uitmaakt

één maand geleden

Reactie op Selena92

Dat is idd heel erg wennen! Ben benieuwd wanneer ze echt over zijn naar 1 d ...
Haha toevallig is hij nu net in slaap gevallen in de auto, heb hem 30 min laten slapen, ben benieuwd wat hij vanmiddag doet...

één maand geleden

Reactie op Maud93×

Bij ons slaapt ze vanaf 14 maanden al 1 slaapje. Is door vakantie gekomen, ...
Hier ging het net zo met onze jongste dochter. Alleen dan met 15 maand. Alleen voordat we weg gingen op vakantie had ze wel af en toe dat ze haar tweede dutje weigerde, maar dit was dan alleen bij de opvang. Dus dan had ze in eens een hele lange dag. Onze oudste ging ook rommelig, maar dat was deels doordat hij veel problemen had met oorontstekingen, dus begon het bij hem ook al met 13 maanden en pas rond 17 maanden ging hij echt over op 1 slaapje. Wat we voornamelijk hebben gedaan is daarin echt kijken wat de dag brengt en wat ze nodig hebben/hadden. De ene keer ging het goed en de andere keer wat minder.