24 Reacties
3 jaar geleden
Hier geprobeerd BV te geven eerste 2 dagen gelukt daarna niet meer. In ziekenhuis nan opti pro gekregen na een tijdje was de stoelgang minder en heel hard.
Dan overgestapt naar nan complete comfort en ze is er echt heel goed mee.
Je moet ook opletten welke water je gebruikt spa stopt blijkbaar op zei mijn vroedvrouw.
Nu gebruik ik de water van de aldi speciaal voor flesvoeding te maken.
Veel succes
3 jaar geleden
Reactie op Chartjeeee
Hier geprobeerd BV te geven eerste 2 dagen gelukt daarna niet meer. In ziek ...
Is normale kraanwater niet goed?
3 jaar geleden
Reactie op DaniqueDion
Misschien wel dat weet ik eigenlijk niet
3 jaar geleden
Reactie op Chartjeeee
Misschien wel dat weet ik eigenlijk niet
Ja want ik gebruik normale kraanwater haha en het gaat goed
3 jaar geleden
Ik combineer bv met flesvoeding.
Voor de flesvoeding gebruik ik nutrilon profutura (leunt het dichtst aan bij bv) met hepar water.
Zelfs met enkel bv deed hij maar om de 5 a 6 dagen kaka en dan nog met hulp van een suppo. Sinds ik hepar water gebruik heeft hij het al enkele keren uit zichzelf gedaan en zit er zoveel tijd niet tussen.
3 jaar geleden
Reactie op DaniqueDion
In Nederland wel, in België niet.
3 jaar geleden
Ik ben na 2 dagen borstvoeding geven overgestapt op nutrilon kunstvoeding. Ik had helaas veelste weinig melkproductie. Onze kleine poept juist bijna elke 2/3 uur wel een pamper vol. Dus de stoelgang gaat hier goed. Wij maken de fles met gewoon koud kraanwater en mengen dat met gekookt water uit de waterkoker. Wij doen wel infacol door de fles tegen krampjes. We willen straks wel proberen om over te stappen op etos huismerk kunstvoeding. Het schijnt allemaal hetzelfde te zijn alleen bij nutrilon betaal je voor het merk.. en dat scheelt nogal veel.
3 jaar geleden
Ik ben na 6 dagen bv in 1x overgegaan naar flesvoeding. Gewoon kruidvat of AH standaard. Hier gewoon iedere dag 2-3 poepluiers. Soms heel zacht, soms wat dikker, maar nog altijd 'smeuïg' 🤣 .. dikste wat we gehad hebben was een beetje pindakaas achtig denk ik, haha..
Volgens mij moeten ze bij kv 1x per 3 dagen minimaal 1 poepluier hebben, dacht ik.. bij twijfel kun je natuurlijk altijd de ha even vragen.
Bij de overgang van bv naar kv kan het zijn dat ze wel even moeten wennen. Je zou eventueel 10ml extra water per flesje kunnen doen. Ook nu met het warme weer kan het zijn dat je baby wat meer water 'verbruikt'
3 jaar geleden
Ik heb 1.5 week borstvoeding gegeven. Na een dubbele borstontsteking & terugloop van melkproductie gestopt. Onze meid moest ook erg wennen aan het overschakelen. Had 4 dagen geen ontlasting meer gehad & leek er echt last van te hebben. Uiteindelijk lacutolose en een microlax gehad van de huisarts daarmee is het weer op gang gekomen. Nu heeft ze eens per 2 dagen ontlasting & zijn we gestopt met de lactulose. Duurde bij ons wel 1.5 week eer ze weer een beetje meer gewend was aan de kunstvoeding.
2 jaar geleden
Ik ervaar ook hetzelfde! Ben ook overgestapt naar KV en merk dat de ontlasting wat langer uitblijft. Bij BV meerdere poepluiers per dag, nu om de dag zo’n beetje...
2 jaar geleden
Wij zijn van bv naar Jumbo standaard kv gegaan. Helaas liep dit niet lekker, krampen en harde ontlasting waar onze zoon duidelijk last van had. Na 2 weken overgestapt op nutrilon Omneo en dat werkt goed. Weer zachte ontlasting. We maken kv aan met Evian, schijnt meer magnesium in te zitten wat ontspannend werkt voor de darmen.
2 jaar geleden
Hebben jullie trouwens tijdens het overstappen last gehad van pijnlijke borsten?
2 jaar geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Hebben jullie trouwens tijdens het overstappen last gehad van pijnlijke bor ...
Ik kreeg wel weer wat stuwing. Als ik het teveel vond, kolfde ik heel minimaal om de druk eraf te krijgen en een ontsteking te voorkomen maar niet lang genoeg om productie te stimuleren. Bij mij ging het met de dag beter en binnen een paar dagen was de productie gestopt. Heb nog wel langer het toe schiet reflex gehad en wat druppels gelekt.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Ik kreeg wel weer wat stuwing. Als ik het teveel vond, kolfde ik heel minim ...
Had je een bepaalde afbouwschema gevolgt?
2 jaar geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Had je een bepaalde afbouwschema gevolgt?
Via een lactatiedeskundige had ik wel een afbouwschema gekregen. Maar de momenten dat ik moest afkolven vond ik mijn borsten nog niet vol en nog soepel genoeg om er langer tussen te laten zitten om te kolven. Toen ben ik puur ook gevoel gaan kolven, als mijn borsten vol voelden, ging ik kolven en dat was snel maar 2 keer op een dag ipv 8 voedingen toen. Dus mijn advies zou zijn, kolf op gevoel, even de druk eraf echt minimaal.
2 jaar geleden
Ik moest om medische redenen ook ineens overschakelen van BV naar KV - na twee weken lukte spontane ontlasting nog altijd niet… ik mocht om de 1 á 2 dagen een glycerinesuppo geven, dan steeds meteen stoelgang. Meerdere artsen zeiden dat dit écht geen kwaad kon, dus misschien even daarnaar informeren als ze last heeft?
Nu terug naar een combinatie van BV en KV gegaan maar wat een gedoe, nog maar 1 keer spontane stoelgang en veeeel krampjes en huilen :/
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Via een lactatiedeskundige had ik wel een afbouwschema gekregen. Maar de mo ...
Ja precies! Dat ben ik nu ook gaan doen, ik kolf niet eens 10cc per kolfsessie beide borsten.
Dus vond inderdaad een afbouwschema ook overbodig.
Bedankt!