12 Reacties

2 jaar geleden

Mijn man doet geef fles geven, vind ik ook niet erg ik doe het graag hij vind het maar niks nog zo klein. Hij maakt wel de fles enzo en verschonen doet hij ook. Maar fles geven vind hij eng. Zelf heb ik wel in de ochtend dat ik denk Jezus maar als ik een maal wakker ben gaat het wel. De ene x slaap ik wel om 20;00 andere x pas 00:30!🤪 ik kan wel goed tegen weinig slaap. Maar soms drink ik wel een redbull😆🤷🏻‍♀️ verder qua werk ik ben zzp heb een wimper salon aan huis dus ik begin om 10:00. De dagen dat ik werk is hier een oppas, of mijn man is thuis. Succes you can do it❤️✨

2 jaar geleden

Zo herkenbaar is echt even wennen om te functioneren bij weinig slaap. Onze oudste zoon nu 20 maanden heeft 1 jaar lang genachtbraakt. En nu is nummer twee er al haha dus zit nog mooi in het schema. Mijn ervaring was dat ik op werk even kon bijkomen vond het thuis drukker dan op het werk. Ik heb nu een half jaar verlof genomen. Want ook nummer twee slaapt slecht. Ik denk inderdaad proberen je rust te pakken als het kan en vroeg op bed. Uiteindelijk word het beter! Heel veel succes met werken weer!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ik ga slapen voor de avondfles. Dit betekend dat ik soms al om 20:00 op bed lig. Ik geef slaap vaak de prioriteit tegenover avonds nog wat leuks doen. Samen met mijn man een film kijken met snacks op de bank komt niet zo snel meer voor. Mijn man doet doordeweeks qua verzorging van de baby heel af en toe iets. In de nacht niet gezien hij al weer fulltime aan het werk is. De nacht word vaak onderbroken. Rond 23:00, 3:00 en dan 6:00 voedingen. Na de voeding van 6:00 is de baby klaarwakker en niet meer weg te leggen snel. Dus dan begint de dag al weer.

2 jaar geleden

Voordat mijn dochter doorsliep ging ik altijd rond 20:00 slapen en dan deed mijn vriend de fles van 21 en die tussen 23 en 00:00, daarna maakte hij mij wakker zodat ik haar kon laten boeren en haar eventueel als ze nog wakker was in slaap kon wiegen. Ik pakte dan ook de nacht zodat hij kon slapen. Ik had dan van 21:00 tot 23:30 geslapen en daar kon ik dan even op teren als ik er snachts uit moest, dat was dan meestal om 05:00 pas. Nu ze door slaapt gaan we met z'n allen tussen 23 en 00:00 naar bed en ze slaapt tot 09:00. Ik hoop dat ze haar bed tijd gaat vervroegen als ze eenmaal zelf er ook vroeg uit moet aangezien ze dan ook naar de opvang moet op tijd, en ik er rond 6 uur uit zal moeten, dan wil zelf wel eerder gaan slapen dan 23:00

2 jaar geleden

Ik moet er nog niet aan denken om weer aan het werk te gaan en van mijn eerste weet ik hoe zwaar het is om te functioneren met te weinig slaap. Merkte dat ik (als manager) soms een beetje te heftig reageerde naar mijn team - wel altijd excuses aangeboden. 😅 Ik probeer elke dag, overdag 1,5uur slaap te pakken. Per nacht slaap ik bij een goede nacht 6 uur (Fitbit). Als je de fles geeft kun je natuurlijk de last verdelen. Het helpt als je nog een bed in huis hebt, waar degene die geen nachtdienst heeft kan slapen. Ook in het weekend is het fijn als je elkaar wat extra slaap gunt, door bijvoorbeeld de baby voor een wandeling mee te nemen. Schroom ook niet om een dag vrij te nemen om ff bij te slapen. Het ouderschap, is in mijn ogen teamwork en geen competitie. Soms doet de één meer dan de ander en dat is prima als je allebei je best doet. Mijn man helpt me zo goed als hij kan. (in het begin waren er wel vaak discussies - nu begrijpen we elkaar beter). Overweeg ook een schoonmaker, anders ben je enkel of aan het koken, schoonmaken, kind verzorgen en je wilt ook juist lekker erop uit met elkaar.

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt na de laatste avondfles nu door tot 7 uur. Maar ik kan zelf heel slecht zonder goede slaap. Mijn mening is dat als goede slaap niet lukt, je extra mag pieken op andere gezondheidsvlakken, dus bijv gezonde voeding, lekker bewegen/sporten om vanuit dat vlak toch energie op te doen.

2 jaar geleden

Onze zoon gaat meestal tussen 20:30 en 22:00 slapen, wordt tussen 06:00 en 07:30 wakker en komt 's nachts 1x voor een voeding. We zijn best wel avondmensen, maar dwingen onszelf wel om om 22:00 naar bed te gaan. Dat scheelt echt een hoop. Als zoon om 06:00 wakker wordt, hebben we dan namelijk evengoed zo'n 7 uur slaap gehad (voeding, rechtop houden en luier verschonen duurt soms wel een uur). Daar draaien we goed op. Ik doe eigenlijk altijd de nachtfles omdat ik sneller wakker wordt van de hongersignalen en het niet nodig vind om m'n vriend dan ook wakker te maken. Maar als ik een avondje weg ben geweest en hij de dag daarna kan uitslapen doet hij de nachtvoeding wel. Als ik straks ga werken kijken we wie z'n slaap het hardste nodig heeft. De ander doet dan de voeding. Op dagen dat we allebei vrij zijn neemt vaak één van de twee zoon in de ochtend mee naar beneden en de ander kan dan nog even bijslapen. Ook dan kijken we gewoon wie daar het meeste behoefte aan heeft. Als ik écht heel moe ben, doe ik overdag wel eens een slaapje mee. Maar dan moet je inderdaad wel thuis zijn. Daarnaast heb ik voor mezelf de regel dat ik 2 van de 4 slaapjes overdag iets nuttigs doe en de andere 2 iets voor mezelf. Dat zorgt voor een goede balans. Een uurtje met een kop koffie en een serie op de bank doet voor mij namelijk ook echt wonderen.

2 jaar geleden

Jaloers ben ik op de baby's die doorslapen! De mijne komt om de 3u max. 1 of 2x een nacht gehad dat ze na 4u kwam, maar dat is echt een uitzondering! Ik ga met haar om 19u/19u30 richting de slaapkamer en kan haar meestal rond 20u30 wegleggen zodat ik mijzelf kan klaarmaken om te slapen. Ik slaap dan, als ze rustig is, vanaf ongv 22u een uurtje tot het eerste voedingsmoment. Ik ben alleen en de eerste paar weken heeft mijn vader elke avond (elke avond!! Zo lief!) Haar vanaf 19u tot ongv 00u30 bij zich gehouden in de woonkamer, haar een flesje bv gegeven en haar uiteindelijk weer bij mij gebracht. Ik kon dan even paar uur achter elkaar slapen. Heerlijk! Zonder die hulp had ik het echt niet gered.

2 jaar geleden

Reactie op Evavd

Jaloers ben ik op de baby's die doorslapen! De mijne komt om de 3u max. 1 ...
Je hebt dan wel echt een hele lieve en vooral begripvolle vader. Mooi om te lezen ❤️

2 jaar geleden

Hier ook pure jaloezie op alle goede slapers. Mijn zoontje van 13 weken krijgt rond 19:00 zijn avondvoeding. Een droomvoeding werkt helaas niet bij hem. Hij komt rond 2:00 en vervolgens rond 5:00 / 6:00. Tussendoor ook nog vaak zijn speentje. Doordeweeks doe ik alles alleen, aangezien ik nog verlof heb. Ik moet wel zeggen, na 3 maanden breekt dit op 🙈 Dutjes pakt hij ook Max 45 minuten, dus geen tijd om bij te tanken. En nu moet de 4 maanden slaapregressie nog komen 😬 Hopelijk wordt het snel beter voor ons allemaal!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op IngeV1994

Hier ook pure jaloezie op alle goede slapers. Mijn zoontje van 13 weken kr ...
Oja! Ik ga zelf rond 20:00 naar bed tegenwoordig, heb ik in ieder geval 5 a 6 uurtje te pakken 😄