19 Reacties
3 maanden geleden
Jaaaaa heeeeel herkenbaar! Hallo Sprong 9!
Dochter heeft giga moodswings en test me de hele dag. Naar buiten gaan is voor ons echt een verademing, lekker rond laten scharrelen en alles bekijken en bestuderen. Dan gaat ze helemaal op in de natuur en is ze helemaal gefocust. Slaapt nu als een roosje dus heb ik ook ff rust 😁
3 maanden geleden
Off-Topic: mogen jullie thuiswerken en kinderen thuis combineren van werk? Ik zou ook niet weten hoe ik dat moest doen.
3 maanden geleden
Herkenbaar! Hier 15 maanden en zon sterke wil al pff. Overal willen aanzitten, kasten open gooien en alles eruit halen. Stekkers eruit trekken, met spullen gooien die op bepaalde plekken staan etc . Ik heb mijn handen vol! Geen tips maar ik probeer mezelf te herinneren dat hij nog klein is en de tijd snel gaat.🤗
3 maanden geleden
Reactie op berryberry
Off-Topic: mogen jullie thuiswerken en kinderen thuis combineren van werk? ...
Haha nee, ik werk 1 dag 2 uurtjes thuis tijdens m'n zoontjes middagslaapje. Zodat ik daarnaast 3 x 8 kan werken en op 26 uur uitkom. Maar de rest van de dag zou ik ook echt nergens aan toe komen haha!
3 maanden geleden
Reactie op berryberry
1 dag in de week. Overige 4 dagen op kantoor. Had het graag anders gezien en net als in het eerste jaar de woensdag vrij hebben. Maar het is niet haalbaar. Thuis met een kleine werken is niet fijn maar de wat ik overdag niet redt haal ik ‘s avonds als hij op bed ligt in
3 maanden geleden
Reactie op berryberry
Mijn baan is 100% vanuit huis werken, ik werk voor een internationaal bedrijf en wij hebben geen kantoor in NL. Dus ik werk 28 uur vanuit huis en mijn zoontje gaat niet naar de opvang. Misschien ben ik daarom zo overprikkeld 😂
3 maanden geleden
Joe, hier een moeder met momenteel een (milde tot zware) depressie en zwaar overspannen (komt niet door mijn kleintje,
Maar door vele andere gebeurtenissen afgelopen jaren)
Momenteel krijg ik hulp van een therapeut en ondersteuning voor mijn twee jongste kinderen.
Met kleine stapjes gaat het vooruit, vooral RUST RUST RUST is wat hier werkt (icm therapie dan)
De boel regelmatig de boel laten, en heeft de kleine een lastige dag dan lekker op de grond bij de kleine en verder niks behalve er voor hem zijn.
3 maanden geleden
Ik begrijp ook niet goed hoe je als moeder voor je ziet om thuis te werken met kinderen om je heen. Zijn dat wel haalbare doelen en verwachtingen? Ik vind het niet gek dat je dan vol loopt. Er wordt dan tegelijkertijd aan alle kanten aan je getrokken.
En dan lijkt overprikkeling of welk woord je eraan wilt geven onvermijdelijk.
Maar idd die dreumessen vragen nu een hoop geduld. Ik merk ook dat ik niet teveel moet willen en wanneer ik meer meega met de kleine ik beter in mijn vel zit. Als ik een waslijst heb aan dingen die moeten, maar het lukt niet omdat de jongeman dit niet toe staat, wordt iedereen er niet beter en gezelliger van.
Bewust keuzes maken helpen echt. En idd rust is een sleutel.
En echt bewuste tijd en in het hier en nu leven. Beschikbaar zijn (mentaal) waar je op dat moment beschikbaar voor wilt of moet zijn. En…. Ook even in je eentje een wandeling ‘s avonds maken of iets gaan doen of een keer ‘s ochtends blijven liggen (als je een partner hebt.) even me-time momenten. En soms accepteren dat het even een zware dag is geweest en de volgende dag het opnieuw aanvliegen.
Ouderschap is de zwaarste baan geregeld 😬
3 maanden geleden
Reactie op Y1995
Mijn baan is 100% vanuit huis werken, ik werk voor een internationaal bedri ...
Poeh ja dat kan ik me voorstellen!
3 maanden geleden
Reactie op Doperwt
Precies dit, in corona tijd even moeten doen. Dat is geen doen hoor.
Zou d ...
Nouja.. dit is vanuit mijn werkgever 100% goedgekeurd en niemand heeft er een probleem mee. Ik loop niet achter op werk en niemand klaagt. Het gaat er meer om dat ik het zelf zwaar vindt.
En ik vindt het makkelijk gezegd om te zeggen breng je kind maar naar de opvang.. ik wil dat nog niet. En voor het geld wat wij zouden betalen gaat heel mijn salaris daaraan uit.. beetje zonde
3 maanden geleden
Reactie op Y1995
Nouja.. dit is vanuit mijn werkgever 100% goedgekeurd en niemand heeft er e ...
Maar dan is het niet gek dat je daarvan overprikkeld raakt toch? De avonden lijken mij om op te laden, niet om dan te moeten werken.
Maar je eigen keuze hè, ik hoef dit niet te doen. Het lijkt me alleen enorm zwaar.
Alleen in deze leeftijdsfase kan je eigenlijk niet verwachten dat je kind zich uren zelf gaat vermaken..
Hopelijk gaat het toch lukken! Succes iig
3 maanden geleden
Reactie op Doperwt
Maar dan is het niet gek dat je daarvan overprikkeld raakt toch? De avonden ...
Ik werk ook niet ‘s avonds?
En ik verwacht ook zeker niet van hem dat hij zich de hele dag alleen vermaakt, ik ben de hele dag met hem bezig. Werk veel in zijn dutjes en maandag past mijn moeder op.
Dit was meer een post om herkenning over het overprikkelde te bespreken
3 maanden geleden
Je wilt je kindje nog niet naar de opvang brengen. Misschien heb je wel een moment in gedachte dat je dat wel zal willen? Probeer daar al een doel van te maken. Tot dan wil ik dit nog op deze manier.
En geef jezelf wat respijt. Het is ok om tijd te zoeken voor jezelf. Het is ok om toch een extra dag buiten maandag om hulp te vragen. Misschien wil de schoonmama wel eens een dagje extra helpen. Plan een dagje vrij, ook zonder kids.
Ik ben leerkracht en heb er ju bijna 2 maanden met 2 kids thuis opzitten. Uitgerust ben ik zeker niet. Het is pittig. Ook als je ze doodgraag ziet.