Wij geven sinds kort flesjesvoeding ‘s nachts ipv de borst. Laatste flesje om 19u voor het slapen gaan drinkt hij nu 210ml (maximum dat uit mijn borst kwam was 150ml denk ik). Hij blijft volgens mij ook gewoon drinken omdat hij gewend is om in slaap te vallen aan de borst.. niet perse omdat hij nog dorst heeft. Hij drinkt meestal nog een 2tal keer ‘s nachts. Ik zou ‘s nachts gewoon 100 of 150maximum geven omdat hij altijd maar uit 1 borst dronk ‘s nachts en dan terug in slaap viel (dus dronk sowieso niet superveel- ik schat 50-100ml). Nu wil mijn man de nachtelijke porties ook 210ml maken omdat hij denkt dat hij dan langer zal doorslapen (vannacht geprobeerd en klopt uiteraard niet). Ik denk dan eerder: hoe meer melk je geeft ‘s nachts, hoe meer hij dit gewend geraakt en hoe moeilijker dit is om af te leren.. Wat denken jullie? 😅
Ik denk ook dat je juist eerder minder dan meer moet geven.
Nu komt die hier snachts niet meer maar anders was max 90 en soms zelfs 60 . Je wilt dat ze overdag voldoende eten en drinken en dat ze dat niet snachts gaan doen. 😅