12 Reacties

2 maanden geleden

Wij proberen het op het momemt af te bouwen, maar dat gaat niet zonder slag of stoot 😬

2 maanden geleden

Ja, 120 ml kunstvoeding met pap. We gaan binnenkort naar 90ml afbouwen. Hij krijgt na het warm eten wat kwark /yoghurt dat dan op een gegeven moment de papfles vervangt.

2 maanden geleden

Nee helemaal geen melk meer.. hij vertikt het al sinds 13 maanden 😅

2 maanden geleden

Wij zijn al met pap gestopt toen hij 7 maanden of zo was. Wij merkten juist onrustige slaap doordat het zo zwaar op de maag viel. Darmen gingen op ongewenste tijdstippen werken. Ik slaap zelf ook slecht als ik te vol zit of iets zwaar op de maag ligt. Ons kindje krijgt avondeten, yoghurt en nog flesje van 120ml kv. Is voldoende voor hem! Misschien gewoon eens proberen? 😘

2 maanden geleden

Ja hoor, iedere avond nog een heerlijke papfles. Goed daarna tandjes poetsen, dan is het mijn inziens geen enkel probleem. Bureau wil graag afbouwen maar onze dochters vinden het een heerlijk ritueeltje voor het slapen gaan. En ze groeien er lekker op. Daarnaast krijgt ze ook zuivel ed..

2 maanden geleden

Nog nooit gegeven. Toen ze 1 werd gestopt met melk geven voor het slapen gaan. Gewoon een toetje na het eten en voor het slapen een paar slokken water :)

2 maanden geleden

Dank voor de feedback allemaal. En waarom bouwen jullie melk kv af als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Mijn kindje hoefde nooit pap😅😅. Hij krijgt 3 keer per dag halfvolle melk en dat vindt hij heerlijk.

2 maanden geleden

Wij geven het ook niet meer (vanaf 12 maanden niet). Ik heb ooit een verhaal gelezen van een moeder die haar kinderen niet van de papfles kreeg. Daarnaast heb ik altijd begrepen dat kunstvoeding in principe niet meer nodig is na de twaalf maanden, omdat kinderen dan de voedingsstoffen voldoende uit de normale voeding kan halen.

2 maanden geleden

Nooit een papfles gegeven voor het slapen ivm de kans op krampen. Wij geven sochtends als hij naar de gastouder gaat een papfles omdat hij dan ontbijt met de kindjes bij de gastouder. En dit is een uur na opstaan dus anders duurt het te lang.

2 maanden geleden

Reactie op Sharralanda

Nooit een papfles gegeven voor het slapen ivm de kans op krampen. Wij geven ...
En dan gewone melk ipv kunstvoeding met granen erdoor