15 Reacties

3 jaar geleden

Hij slaapt ‘s nachts prima door, hij is rond 7 uur ‘s ochtends wel echt wakker. Hij zit op twee dutjes per dag nu.

3 jaar geleden

Goeiemorgen, onze zoon slaapt altijd al veel meer dan gemiddeld en krijgt hiervoor booster bijvoeding, mede omdat hij wat klein en licht is voor z'n leeftijd (wat overigens niet werkt na mijn mening). Het kan zijn dat je zoontje nu een groeispurt doormaakt, lichamelijk of in z'n ontwikkeling wat zorgt voor extra vermoeidheid, of is er wat veranderd in bijv. Opvang? Een nieuwe groep bijv, alle veranderingen kunnen ook vermoeiend zijn. Mijn tip geef eraan toe, want ze geven het niet voor niks aan, je dagen zijn daardoor wel korter met je kindje, ik ken het. Onze zoon gebruikt slaap bijv ook om z'n dagdeel te verwerken en als we iets anders hebben gedaan dan anders, slaapt hij ook weer extra. Als je je echt zorgen maakt kun je dit aangeven bij een huisarts of kinderarts, zij kunnen dan meedenken naar eventuele oorzaken of onderzoeken doen mocht het nodig zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Sprookje

Goeiemorgen, onze zoon slaapt altijd al veel meer dan gemiddeld en krijgt h ...
Ik weet wel dat er een nieuwe juf is bij de opvang, misschien maakt dat veel indruk? Vind het gewoon zielig worden, ‘s ochtends als hij net wakker is, ie hij gewoon vrolijk, maar dan rond 10 uur echt een inkakker…

3 jaar geleden

Hoe is zijn eetlust? En vind je hem bleek ogen?

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hoe is zijn eetlust? En vind je hem bleek ogen?
Hij ziet ‘s middags wel wat bleek inderdaad. Qua eten vind ik het best normaal gaan, gewoon gezond en gevarieerd.

3 jaar geleden

Hij ziet ‘s middags wel wat bleek inderdaad. Qua eten vind ik het best norm ...
Hij heeft ook soms last van hoofdpijn… kan dat ook van de vermoeidheid zijn?

3 jaar geleden

Hoofdpijn zou zeker van vermoeidheid kunnen komen, of vocht tekort. Misschien wat extra's geven komende tijd? Fruit nog extra tussendoor of iets anders gezond zoals tomaatjes.

3 jaar geleden

Reactie op Sprookje

Hoofdpijn zou zeker van vermoeidheid kunnen komen, of vocht tekort. Misschi ...
Hij eet al veel fruit op een dag, heel vaak druiven en stukjes mandarijn. Hij drinkt best oke, maar misschien heeft hij gewoon meer nodig…

3 jaar geleden

Hij ziet ‘s middags wel wat bleek inderdaad. Qua eten vind ik het best norm ...
Misschien ijzertekort? Vaak zijn ook de onderste oogleden wat wittig ipv mooi roze. Je zou het aan de huisarts kunnen voorleggen. Misschien dat hij een bloedonderzoek zou aanvragen. Arm kereltje, je voelt je ook zo machteloos soms 🥺❤️

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Misschien ijzertekort? Vaak zijn ook de onderste oogleden wat wittig ipv mo ...
Dat zou kunnen. Zal het eens voorleggen. Ja, echt zo. Hij zat een uurtje geleden bij me op schoot en we waren samen een boekje aan het lezen, en hij viel heerlijk bij me in slaap. Terwijl we hem de hele nacht niet gehoord hebben…

3 jaar geleden

Dat zou kunnen. Zal het eens voorleggen. Ja, echt zo. Hij zat een uurtje ...
Aahhh liefje 🥺 Wat ik ook wel eens doe (ijzertekort of niet) is dat ik druivensiroop meng met yoghurt en het m’n zoontje geef. Haal het altijd bij de Turkse winkel (üzüm pekmezi heet het).

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Aahhh liefje 🥺 Wat ik ook wel eens doe (ijzertekort of niet) is dat ik dr ...
Ja, echt zo niet leuk voor hem natuurlijk. Hij hoort gewoon lekker energiek te zijn… Nog nooit van gehoord, dankjewel voor de tip!

3 jaar geleden

Ik ben benieuwd hoe het nu met je zoontje gaat. Is er al wat bekend waarom hij meer slaapt dan gemiddeld? Lijkt het nog steeds of hij geen energie heeft ondanks het extra slapen?

3 jaar geleden

Reactie op Sprookje

Ik ben benieuwd hoe het nu met je zoontje gaat. Is er al wat bekend waarom ...
Wat lief van je! De laatste dagen gaat het beter, hij lijkt zijn energie wat terug te krijgen. Ben met ‘m naar de huisarts geweest en die dacht aan ijzertekort, dus moesten we wat aanpassingen doen in het eten 😅 Hij eet nu vooral veel fruit, en voedingsmiddelen die rijk zijn aan ijzer. Hij is echt wat energieker ☺️

3 jaar geleden

Wat lief van je! De laatste dagen gaat het beter, hij lijkt zijn energie wa ...
Wat fijn om te horen dat het beter gaat en jullie een oplossing hebben weten te vinden. Hopelijk blijft zijn energie weer wat stijgen, kan soms wat langer overheen gaan, maar dat je al zon verschil merkt door aanpassingen is heel fijn om te horen.