2 Reacties

9 maanden geleden

Het is een pittige fase maar wel een fase die erbij hoort. Peuters gaan echt ontdekken wat wel en niet mag, waar de grenzen liggen, ze ontdekken de wereld maar kunnen nog niet goed hun emoties uiten. Dat ze zeurt om de speen, is dus heel normaal, dat ze daarop zo gaat schreeuwen omdat het niet mag ook. Voor ons lijkt het iets kleins, voor hen is het de wereld die vergaat. Ik persoonlijk vind niet dat je dit gedrag moet straffen. Ze uit haar emoties en dit moet ze leren. Help haar daar juist bij. Op dat moment heeft ze je zo nodig, om dan te straffen werkt ave rechts. Je kan wel gewoon consequent blijven, ze krijgt de speen niet hoe dan ook. Dat is de regel en de grens. Maar haar vervolgens straffen op het schreeuwen zou ik niet doen. Zoek haar juist op, maak je klein, knuffel haar, geef haar erkenning. "wil jij graag de speen". (Jaa zal ze dan zeggen) " Dat snap ik, de speen is fijn, maar beneden doen we geen speen." Door dit te doen, erken je haar gevoel, voelt ze zich begrepen en zal ze ook niet de nood hebben zo van zichzelf te laten horen want ze voelt zich begrepen en gehoord door jou. Wat hier helpt is heel veel afleiden, of keuzen geven. Dus de speen mag ze niet maar wel iets anders, knuffel ofzo. De speen mag je niet maar zullen we samen een boekje gaan lezen. Of kijk daar een vogel. Het kan al zooo klein zijn. Succes!

9 maanden geleden

Reactie op Lms91

Het is een pittige fase maar wel een fase die erbij hoort. Peuters gaan ech ...
Exact dit!