9 Reacties

3 jaar geleden

Het klinkt als wat ik ook had, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Waarschijnlijk is het tijd om naar de (bekken)fysio te gaan. Ik kan niet goed uitleggen wat het was, maar volgens mij is het 1 van je banden/spieren aan je bekkenbodem die niet helemaal goed zat. Mij hebben ze weer "recht" gezet en mijn bil/been heel hard gemasseerd en daarna ging het langzaam aan wat beter. Wat ook helpt is op je rug gaan liggen en dan je voetzolen tegen elkaar aan leggen en je knieën naar buiten laten vallen., zo iets van 10 minuten blijven liggen. En daarna een soort van bruggetje maken. Sterkte!

3 jaar geleden

Dit klinkt inderdaad als bekken pijn. De bekken fysio kan je helpen hierbij door massage, oefeningen of intapen. Mocht je niet op korte termijn terecht kunnen, kun je een kussen tussen je benen te doen ‘s nachts! Vaak zorgt overdag teveel doen voor klachten ‘s nachts. Dus ook iets om rekening mee te houden

3 jaar geleden

Ah toch wel bekken? Ik begin af en toe zo te twijfelen met alle klachten. Bedankt voor jullie reacties! Ga al een paar maanden naar de bekkenfysio, maar deze pijn in m’n been ervaarde ik voor het eerst zo dus zal haar vandaag even mailen met de vraag of ze hier nog extra tips voor heeft. Nog 3 dagen werken en dan verlof. Dan kan ik de dingen thuis wat meer gaan verdelen over de dagen, hopelijk gaat dat ook al schelen 🤞🏻

3 jaar geleden

Reactie op dvbh

Ah toch wel bekken? Ik begin af en toe zo te twijfelen met alle klachten. B ...
Ja ik ga zelf ook al maanden naar de bekken fysio en ik heb het ook nog steeds 😅 maar als ik ben geweest is het daarna wel minder. Ik moet niet te lang op 1 zij liggen (omdraaien is ook helemaal ruk, maar de pijn is erger). En dat kussen helpt bij mij heel goed. Ik gebruik een voedingskussen, want dat ondersteund m’n buik ook gelijk tegen de bandenpijn. Maar. Het is wel een enorm gedoe in bed met omdraaien en dat kussen erbij haha

3 jaar geleden

Kan ook vanuit je rug komen. Ik ben halfzijdig verlamd geweest (been) nav een flinke hernia in mijn onderrug. Pijn uitstraling naar mijn bil en been was intens, had nog nooit zulke erge pijn ervaren. Geopereerd aan mijn rug, daarna is de pijn afgenomen maar nu (6 jaar later) heb ik flinke artrose in me rug. Dat wat jij beschrijft klinkt als wat ik toen had. Even goed in de gaten houden meis. Of het nou je bekken of je (onder)rug is, even bellen met je HA/voor doorverwijzing naar de (bekken)fysio. Succes 🙏🏽 xx

3 jaar geleden

Ja ik ga zelf ook al maanden naar de bekken fysio en ik heb het ook nog ste ...
Ik slaap tegenwoordig eigenlijk bijna alleen maar op mijn linkerzij. Wel ook met een kussen tussen mijn benen. Fingers crossed dat het vannacht niet terug komt. Super vervelend dat jij er ook zoveel last van hebt zeg 😫

3 jaar geleden

Reactie op Annaa90

Kan ook vanuit je rug komen. Ik ben halfzijdig verlamd geweest (been) nav e ...
Oh wat klinkt dat ontzettend naar zeg! Wat rot dat je dat hebt moeten doorstaan (en nu dus gewoon weer pijn hebt). ☹️ Ik ga mijn bekkenfysio vragen wat dit kan zijn. Heb gelukkig vandaag overdag gewoon alleen de standaard banden en bekkenpijn gehad en niet deze gekke vorm in mijn bil/been. Dank je wel voor je berichtje 🤗

3 jaar geleden

Zouden de bekken kunnen zijn of zwangerschapsiseas.. even naar de fysio gaan.

3 jaar geleden

Reactie op LiHer

Het klinkt als wat ik ook had, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Waar ...
Yupp heb precies hetzelfde als hoe TS het omschrijft en fysio zei idd dat bruggetje te maken. Daarnaast heeft ze nooit kunnen aangeven wat het precies was. Het had iets te maken met je banden. Het is bij mij trouwens ook nooit echt weggegaan. Wel minder maar spontaan krijg ik het (zoals laatst in de winkel😵‍💫) en dan kan je gewoon niet lopen.