8 Reacties

6 maanden geleden

Ik snap je! Het kost tijd. Ontzwangeren gaat bij de ene sneller dan bij de ander. Hormonen, slaaptekort, stress kan allemaal meespelen. Gezond eten, bewegen maar vooral zelfliefde zijn heel belangrijk. Goed dat je je oude niet passende kleding wegdoet, maar zorg wel voor mooie, fijn zittende nieuwe outfits die je met trots kan dragen. Misschien kan je met een PT of diëtist kijken naar wat je evt nog kan aanpassen. Echt afvallen kan alleen in een calorie tekort. Dus als je gezond , maar met veel calorieën eet val je gewoon niet af.

6 maanden geleden

Heey, je zeurt echt niet vind ik. Veel herkenning hier. Het is af en toe gewoon moeilijk! Ik was niet heel strak van te voren, vond mezelf toen ook al wel eens iets te dik. Maar als ik foto's terug zie denk ik oh was ik maar weer zo! Ik was toen echt helemaal niet dik. Nu voel ik me dat wel. Helaas lukt het me (nog) niet om met regelmaat te sporten maar ik heb er ook een hard hoofd in dat dat alles gaat oplossen.

6 maanden geleden

Je bent zeker geen zeur, het is een mega grote verandering die je lichaam heeft doorgaan. Ik herken dit zo bij mijn eerste, bij mijn jongste heb ik met mezelf de afspraak gemaakt, liever te zijn voor mezelf en mezelf echt even de tijd te geven, omdat ik soms sneller wil gaan dan dat mijn lijf gaat. Je doet het echt goed met 4x in de week sporten, dat is al een prestatie op zich. Probeer niet te streng voor jezelf te zijn. Het kopen van nieuwe kleding die gewoon mooi en lekker zitten, heeft mij ook enorm geholpen. Hier door voelde ik me ook fijner. Misschien dat een diëtist of een personal trainer inderdaad even met je mee kan kijken of je het een en ander kan aanscherpen in je Work out of voeding. Zodat het ook leuk blijft.

6 maanden geleden

Echt alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen als ik jouw verhaal lees. Ik snap helemaal hoe je je voelt. Na 2 zwangerschappen is mijn lichaam ook enorm veranderd. Was altijd erg sportief en had een prima figuur. Maar nu na 2 zwangerschappen lijk ik na een jaar nu nog wel 20 weken zwanger.. Je bent zeker niet alleen! En idd ik snap ook nooit hoe al die andere vrouwen er zo snel weer zo goed uit zien. Onvoorstelbaar zeg. Helpt het sporten je wel om je positief te voelen? Of krijg je er geen goede energie van? Helaas voor mij geen sport, ik ben na een jaar nog aan het struggelen met een bekkenbodem die niet doet wat hij moet doen. Dus dat moet eerst herstellen. Ik denk dat we vooral geduld moeten hebben en niet te hard voor onszelf moeten zijn. Maar ik moet zeggen dat ik dat voor mezelf ook echt lastig vind.

6 maanden geleden

Ik herken dit enorm! Ben snel achter elkaar 3 keer zwanger geweest en ik vond mijn lijf daarna heel confronterend. Op een gegeven moment schaamde ik me gewoon voor hoe ik eruit zag. Ik ben aan het begin van het jaar begonnen met een begeleid programma met koolhydraatarm eten. Ik was sceptisch, maar in 4 maanden tijd echt veel gewicht kwijt. Ik voel me weer bijna de oude. Als je er meer over wil weten, mag je me altijd een bericht sturen. Overigens ben je ongetwijfeld een prachtige vrouw en mag je no matter what heel trots op jezelf zijn!

6 maanden geleden

Reactie op JacquelineB

Echt alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen als ik jouw verhaal lees. Ik ...
Bedankt voor je lieve reactie! Jah ik sport nu 4 keer in de week en stap iedere keer iets zelfverzekerder de sportschool binnen. Het is fijn om me ook steeds iets fitter te voelen. Waardoor de slechte dagen steeds iets minder worden. Klinkt misschien gek of raar maar ik zit er echt aan te denken een buikcorrectie te doen. Het buikvel lijkt wel steeds lager te gaan hangen. Probeer ook langzaam mijn buikspieren te trainen hopen dat dat iets helpt 🙈fijn door je bericht voel ik me niet meer alleen, echt heel erg bedankt 🥰

6 maanden geleden

Ik herken dit ook ja. Ik heb vooral ook het gevoel dat mn buik enorm opzet na eten of drinken. En zo voelt het dan de rest van de dag. K heb weinig energie (en discipline) voor sport, omdat m’n zoontje al een lange tijd heel vroeg wakker wordt. Dacht vandaag ook, shit het is al mei, straks moet ik in zomerkleren. Hoop dat we ons snel wat beter voelen over onszelf!

6 maanden geleden

Herkenbaar. Ik heb mij erbij neergelegd dat ik mijn platte buik niet meer terug krijg. Ik had echt een mega buik aan het eind van de zwangerschap. Ik vind het onrealistisch om te verwachten dat die dan weer helemaal terug gaat naar hoe het was. Maarja ik baal er soms wel van. Maar ik ben ook te lui om te sporten 😂😂