3 Reacties

7 maanden geleden

Wij zijn al paar maanden bezig met de introductie van het potje. Soort van weten wat het is en waarvoor het wordt gebruikt. In de crèche loopt het al heel goed, maar is wel echt een groepsgebeuren daar. Peer pressure enz. Nu de afgelopen weken lukt het mijn zoontje om s ochtends en s avonds naar potje te gaan plassen. Hij weet waar de potjes staan. Ik zou je aanraden de potjes op dezelfde plek te laten staan. Living of wc maakt niet zoveel uit, waar je je het comfortabelst bij voelt. Ik spreek nu wel voor mijn zoontje, maar hij weet nog niet hoe hij zijn broek naar beneden moet doen, dus ik leg hem wel nu uit dat hij aan mij moet vragen om te helpen wanneer hij naar het potje moet.

7 maanden geleden

Ik heb een potje (de groene van de ikea) in de woonkamer staan. Ze heeft er nu al zelf een paar keer zelf op geplast en gepoept. Ik ben er zelf ook nog niet heel actief mee bezig maar ze weet wel dat als ze wilt, ze het daar kan doen. Misschien komt dat ook dat ze een grotere broer heeft die op het potje gaat en het daar van ziet.

7 maanden geleden

Dit potje van de ikea is heel handig. Blauwe stukje kan er uit om het leeg te maken. Met de oudste ben ik ook niet actief bezig geweest met potjestraining. In de living stond een potje, in de badkamer.. als we buiten speelden zettz ik het buiten. Na een tijdje gaf hij zelf aan wanneer hij moest plassen en was hij op enkele weken droog (op een ongelukje hier en daar na). Als ik ging plassen ging hij wel vaak mee. Of wanneer ik hem verschoonde zette ik hem wel steeds op het potje.