33 Reacties

7 maanden geleden

Ohnooo ... wat heb je gelezen?

7 maanden geleden

Watdan? Heb pas een afspraak gemaakt om die prik te halen binnenkort.

7 maanden geleden

Ben benieuwd wat je hebt gelezen..

7 maanden geleden

Met 11 maanden krijgt je kindje dezelfde prikjes als tijdens het prikmoment met 5 maanden, dus ik snap niet wat er anders zou zijn?

7 maanden geleden

Wij moeten over 2 weken. Met 5 maanden had onze meid wat zere benen, lichte verhoging en was ze erg moe. Verder niets. Ga er van uit weer het zelfde en maak me niet echt druk.

7 maanden geleden

Reactie op Leviatha

Wij moeten over 2 weken. Met 5 maanden had onze meid wat zere benen, lichte ...
Me eerste was alleen erg moe na de prikken dus ben benieuwd wat er zo spannend aan moet zijn🤷🏻‍♀️

7 maanden geleden

Het zijn gewoon dezelfde als de vorige keer. Mijn meisje lijkt er minder last van te hebben dan de vorige keer. Bedoel je niet de prikken met 14 maanden? Ik kreeg namelijk een waarschuwing mee dat ze daar een week later ziek van kunnen worden.

7 maanden geleden

Hier vorige week gehad en kleine had nergens last van, alleen beetje hangerig. Maar als je je zorgen maakt kun je altijd even cb/ggd bellen voor advies toch? :) Die hebben ongetwijfeld betrouwbaardere info dan een forum

7 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

Het zijn gewoon dezelfde als de vorige keer. Mijn meisje lijkt er minder la ...
Dit waren prikjes van 12 maanden. Moet wel zeggen dat het moeders is Amerika zijn (wellicht krijgen zij andere prikken dan wij? Maar kan het mij niet voorstellen. Zij krijgen wel nog waterpokken en wij niet) maar veel moeders hadden gemerkt dat ze niet hetzelfde waren als voorheen.. alleen maar slapen, ineens eczeem, darmklachten etc 😔

7 maanden geleden

Reactie op Y1995

Dit waren prikjes van 12 maanden. Moet wel zeggen dat het moeders is Amerik ...
Is het iets van amerika? Je maakt ons ook allemaal bang nu hoor. Als het van het buitenland is, is dat niet het zelfde als hier hoot

7 maanden geleden

Reactie op ykryl92

Is het iets van amerika? Je maakt ons ook allemaal bang nu hoor. Als het va ...
Nou ik probeer niemand bang te maken, vandaar ook mijn vraag… ik lees dit nu ook voor het eerst

7 maanden geleden

Elk land heeft zn eigen vaccinatieprogramma, dus verhalen uit Amerika zijn niet te vergelijken met hier. Bel bij twijfel met het CB of je huisarts maar raak niet in de stress van online verhalen over ervaringen vanuit een ander land.

7 maanden geleden

Enne.. eczeem & darmklachten kunnen ook de kop op steken als je nieuwe voedingsmiddelen introduceert en vanaf dat kindjes een jaar oud zijn kun je weer nieuwe dingen aan het dieet toevoegen dus als je de precieze situaties niet kent weet je ook niet of reacties op de prikken zijn, komen door virussen die rond gaan of bijv introductie van nieuwe voedingsmiddelen waar huid of darmen op reageren..

7 maanden geleden

Reactie op Nly

Elk land heeft zn eigen vaccinatieprogramma, dus verhalen uit Amerika zijn ...
Oke dit wist ik niet, ik dacht dat alle babies dezelfde vaccinaties kregen. Vandaar mijn vraag.

7 maanden geleden

Met 14 maanden krijgen ze de BMR vaccinatie. Hier krijgen veel kinderen reactie op (ziek/koorts/rode vlekjes).

7 maanden geleden

De 11 maanden zijn dezelfde prikjes als die van 5 maanden dus lijkt me gek. Denk eerder die van 14 maanden dan krijgen ze de bmr en menogokokken.

7 maanden geleden

Onze dochter heeft vervroegd de bmrprik gehad, omdat we in regio Eindhoven wonen en er een uitbraak mazelen plaatsvindt. Heeft er nauwelijks last van gehad 🙏🏻

7 maanden geleden

Mijn kinderen hebben alledrie nog nooit gereageerd op welke vaccinatie dan ook.

7 maanden geleden

Reactie op Y1995

Dit waren prikjes van 12 maanden. Moet wel zeggen dat het moeders is Amerik ...
Eczeem en darmklachten ontstaan niet door vaccinaties. Als er al bijwerkingen ontstaan zijn die van tijdelijke aard en doorgaans erg mild.

7 maanden geleden

Dit is tegenwoordig een zeer reëel risico van social media, ook desinformatie en angstzaaierij kan zich presenteren als gewone ervaringen van mensen in vergelijkbare situaties. Zeg niet dat dat hier het geval is (want ken de filmpjes niet) maar dat kan ook prima ontstaan zijn vanuit een anti-vaccinatie beweging. Dus als je twijfels hebt of angst ervaart, laat je dan gerust voorlichten door de overheid of het consultatiebureau - zij kunnen je vertellen over de daadwerkelijke onderzoeksuitkomsten en ervaringen. 11 maanden is niet zo heftig, 14 maanden kán erg pittig zijn. Was hier zo, oudste was er heel ziek van, maar ging ook weer over 😊