19 Reacties

3 jaar geleden

Ook zeer geïnteresseerd in jullie ervaringen 😁

3 jaar geleden

ik heb het ook aangeschaft dus ben benieuwd. K heb alleen die van meyco ipv puckababy.

3 jaar geleden

Ik had deze maar ook echt de inbaker swaddles van meyco. Ik heb vanaf nacht 2 of 3 ingebakerd. De puckababy kon mijn dochter nog teveel in bewegen waardoor ze zichzelf wakker hield. Helaas moest ik met 8 weken stoppen met inbakeren omdat ze toen omrolde. Maar misschien als je meteen de puckababy gebruikt dat je kindje daaraan gewend is en dat wel genoeg is.

3 jaar geleden

Wij hadden bij onze dochter eerst meyco maar die maakte zichzelf los, daaarna gelijk over gegaan op puckababy en nu weer!🥳

3 jaar geleden

Hier een swaddle up van love to dream gebruikt tot ongeveer 6 maanden. Mijn zoontje sliep hier heel goed in en was heel makkelijk af te bouwen. Echt inbakeren vond hij al heel vroeg niet meer fijn

3 jaar geleden

Wij hadden de piep, echt geweldig! Het ziet er in het begin een beetje gek uit, maar ze had er zoveel baat bij!

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochtertje eerst met een gewoon maxi mousseline doekje ingebakerd en dat werkte eigenlijk heel goed. Daarna met 3 weken een piep slaapzak cadeau gekregen, maar de slaapzak was te groot voor haar. Ze kon er nog veel in bewegen enz. Dus hebben we het niet kunnen gebruiken :(

3 jaar geleden

Wij gebruikten voor ons eerste kindje de puckababy piep en hij sliep als een roosje! Ik gaf geen borstvoeding maar tijdens de fles was die volgens mij uit .. kan het mij niet goed meer herinneren

3 jaar geleden

Reactie op wishmommy

Wij gebruikten voor ons eerste kindje de puckababy piep en hij sliep als ee ...
Gebruikte je deze ook al toen hij pas geboren was, dus vanaf dag 1? En dan in combinatie met lakentje/dekentje of enkel de puckababy?

3 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste een puckababy piep gebruikt. Niet vanaf dag 1 maar wel redelijk snel. Wij verschoonde voor elke voeding de luier dus dan ging die wel uit met voeden, maar volgensmij deden we hem ook wel weer is gelijk weer aan voor het voeden, omdat onze dochter altijd gelijk weer in slaap viel na de voeding. Maar daarin zou ik gewoon kijken wat voor jullie prettig werkt.

3 jaar geleden

Wij hebben deze ook gekocht. Onze Kraamzorg zegt dat dit wel kan maar liever niet gelijk vanaf de eerste dag zodat hij zijn armpjes wat kan strekken. Geen idee wanneer het dan wel mag, maar dat wacht ik af. En doe vooral wat prettig voelt!

3 jaar geleden

Ieder kindje is anders en zeker niet ieder kindje heeft het nodig. Zou hem zelf dus pas aanschaffen als het nodig blijkt. In de puckababy hebben ze nog wel wat ruimten om te bewegen en sommige kunnen soms de handjes nog voor de mond krijgen. Heb hem zelf bij de eerste wel gebruikt, als het nu bij de 2e nodig blijkt wil ik een paccoinbakerdoek aanschaffen. Hier zitten de armen echt vast in de doek en is handig in gebruik gewoon met klittenband. Maar doordat de handen in de doek zitten wel veiliger. Durf niet meer te zeggen of ik hem met de nachtvoeding weer aandeed voor of na het voeden.

3 jaar geleden

Hier de meyco, bij het eerste kindje. Na twee nachten zonder toen gaan gebruiken en ze ging zo lekker slapen. Geen spijt van gehad. Deed wel eens voeden in de slaapzak maar ook wel zonder, heel wisselend. Toen ze moeilijk ging doen met voeden deed ik der vaak wel in de slaapzak 😝

3 jaar geleden

ik heb van die klittenband inbakerdoeken van Meyco gekocht maar tijdens mijn intake zei de kraamverzorger sat een slaapzak veiliger is. geen idee wat denken jullie?

3 jaar geleden

ook zegt ze zodat hij kan terug draaien maar welke baby draait al vanaf geboorte. ik had dus bedacht 0-3 maanden in de meyco en daarna slaapzak

3 jaar geleden

Pucka piep vanaf 2 weken. Sliep er goed in. En ze kan handen nog wel wat bewegen dus is ook fijn idee. Hier in combinatie met gewoon dekentje. Met voeden deed ik pucka uit. (Enige nadeel was afbouwen met 4 maanden:-) )

3 jaar geleden

Reactie op Andsero22

ik heb van die klittenband inbakerdoeken van Meyco gekocht maar tijdens mij ...
Inbakeren moet inderdaad altijd voor de 4 maanden zijn afgebouwd ivm het terugdraaien. Daarvoor kan het wel, maar is zeker niet bij ieder kindje nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Maud93×

Pucka piep vanaf 2 weken. Sliep er goed in. En ze kan handen nog wel wat be ...
ja precies dat wist ik. maar de kraamzorg was wel gelik van het oo koop maar slaapzakken en je hebt tog niet teveel geld gegeven aan die doeken want ze achreef ze egt af voor gebruik. ik vindt dat wel jammer want zoveel mensen zeggen juist dat die eerste 3 maanden de baby die klittenband swaddles zo fijn vinden. ik kan me niet voorstellen dat een baby van 0-3 maanden zonder deken in de zomer in een katoenen doek onveilig is

3 jaar geleden

Reactie op Andsero22

ja precies dat wist ik. maar de kraamzorg was wel gelik van het oo koop maa ...
In de zomer is het wel opletten aangezien het dan te warm kan zijn.