13 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben 3 honden. Ik vind het nogal wat met een kindje 😊 maar ja dat zijn er ook 3. Super leuk als ze samen kunnen opgroeien maar het kost echt veel tijd. Dus zou er wel goed over nadenken. 😅
5 maanden geleden
Reactie op Tassie1980
Wij hebben 3 honden. Ik vind het nogal wat met een kindje 😊 maar ja dat zi ...
Hier ook 4 hondjes, het kost veel tijd en echt continu opletten. Nu hebben wij een extra grote grondbox dus dat scheelt wel.
1jaar is nog te jong om met dieren om te gaan, een pup is ook echt net als een kind... opvoedenopvoedenopvoeden.
Wel vind ik het echt een meerwaarde hebben om met huisdieren op te groeien, maar eerder vanaf leeftijd van 3/4jaar en dan een volwassen dier. Of leeftijd vanaf ong 6 jaar in combi met pup.
Ligt er ook aan welk ras je in gedachten heb, maar elk ras vraagt een behoorlijke investering in opvoeding
5 maanden geleden
Ik zou hier heel goed over na denken.
Een pup is echt een baby, zindelijk maken is een flink werkje en even naar buiten rennen terwijl je baby binnen is, kan eigenlijk niet.
Daarnaast het opvoeden en een kind die ook de grenzen moet leren kennen. Ik zou het echt nog een paar jaar uitstellen.
Ken ook genoeg fokkers die niet eens puppy’s plaatsen bij hele jonge kinderen.
5 maanden geleden
Reactie op Fixs
Hier ook 4 hondjes, het kost veel tijd en echt continu opletten. Nu hebben ...
Ben met je eens zoveel meer opletten! Ik zou er zelf niet voor kiezen en idd wat jij zegt 3 / 4 jaar doen. Wij hebben ook daarom een grote grondbox
5 maanden geleden
Hier een volwassen hond met een kind van 1. Het is echt veel. Je moet je kind voor je hond beschermen en je hond voor een kind. Als mijn dochter op mijn hond in de mand kruipt om haar bal af te pakken kan ik het de hond niet kwalijk nemen dat ze een corrigerende knauw geeft. Maar dat is voor een kindergezichtje natuurlijk alles behalve wenselijk.
Wij hebben idd ook een grondbox en dat is ook echt nodig voor de veiligheid.
Met een pup is het nog ingewikkelder.
Op deze leeftijd hebben ze mijn inziens echt niks aan elkaar en het voelt echt als even uitzingen tot ze wat ouder is en grenzen leert begrijpen zodat het voor de hond ook leuk wordt.
Ik zou eerder voor een volwassen, tolerante kat gaan als je kleintje gek is op dieren. Onze oude baas van 10 vind de aandacht van de kleine heerlijk. (We begeleiden dit natuurlijk wel altijd) en als hij het zat is loopt hij weg. Tuurlijk kan een kat krabben, maar dat is altijd minder gevaarlijk dan een bijtende hond en daarnaast lopen ze je kind ook niet zo makkelijk omver als ze weg willen o.i.d.
5 maanden geleden
Reactie op Wajomanza
Hier een volwassen hond met een kind van 1. Het is echt veel. Je moet je ki ...
Oh en ons sociale leven is 100% aangepast op de hond ja. Ik heb haar al 10 jaar dus voor mij is het normaal, maar ze is niet langer dan 6 uur alleen thuis. Met feestjes e.d. verder weg is het altijd puzzelen als ze niet mee kan. Daarnaast is het niet het type hond om overal mee naartoe te nemen, dus als we geen oppas hebben slaan we ook wel eens wat over.
Spontaan weekendje of dagje uit kan niet, tenzij de hond mee kan...
5 maanden geleden
Wij hebben een golden retriever van 4 en een kindje van 1. Het is echt wel pittig, geluk is onze hond een allermans vriend maar de opvoeding van een pup vond ik zeer pittig. En zeker een kindje nu van 1 die ook grenzen gaat opzoeken. Ik zou aanraden te wachten tot je kindje 2/3 jaar is, zodat deze ook echt snapt dat als de hond in z'n mandje ligt deze met rust gelaten dient te worden.
5 maanden geleden
Wij hebben een hondje van bijna 4 en een baby van 1. Ik moet er niet aan denken om nog een keer die puppyfase te hebben met een dreumes in huis. Puppy moet je het eerste jaar, zeker de eerste maanden echt opvoeden. Daar gaat gigantisch veel tijd en energie in zitten. Daarnaast spelen puppy’s met hun bek en zijn de puppy tanden vlijmscherp. Ik zou je persoonlijk aanraden dat niet te doen maar wachten tot je kindje iets ouder is.
5 maanden geleden
Oei, onze hond was een heeeele drukke puppy. Zo heftig vond ik dat, dat mijn kinderwens best lang weg is geweest daardoor. En nu baby van 1 en hond. Ik ben continu bezig met de een en dan de ander. Fles dan lopen dan slaapje dan eten dan weer lopen etc etc. Vind het heel erg veel en druk.
5 maanden geleden
Onze hond is bijna 4 en onze zoon 3. Ik kan de hond echt niet meer missen, maar persoonlijk had ik langer gewacht met een hond als ik het over kon doen. Al helemaal als je de wens hebt in de toekomst nog meer kinderen te willen hebben. Het is zo enorm druk af en toe, voel me regelmatig nog wel eens schuldig naar de hond toe..