Hey mama’s,
Ik ben op zoek naar de ultieme tip voor een slaapzak. Mijn baby van 5 maanden is heel beweeglijk in haar slaap en verwondt haar kin aan de ritssluiting van haar slaapzak. Daar zit een kapje over maar dit verschuift door haar beweging waardoor de scherpe pakt van de rits tegen haar kin komt. Door haar bewegingen gaat dit heen en weer en daardoor heeft zij een sonde onder haar kin.
Heeft iemand tips om dit te vermijden? De slaapzak heeft een rits naar beneden maar de sluiting bovenaan is nog steeds scherp. Een rits bovenaan hebben we ook geprobeerd maar is hetzelfde probleem…
Misschien kun je er een tapeje overheen doen. Zo een die gebruikt wordt op de huid en dus zacht is?
Rits aan de zijkant lijkt handig maar als je kindje op zijn zij slaapt drukt die rits alsnog in je kindje. Ik vind aan de voorkant echt het fijnst
Mijn broers waren vroeger ook heel beweeglijk in hun slaap en kregen toen ze ouder waren zelfs de slaapzak open. Mijn moeder heeft toen de slaapzak verkeerd om aangedaan, dus met de sluiting op de rug. Misschien hier ook een idee ?☺️ hoef je ook geen nieuwe te kopen ;) succes
We hebben slaapzakjes van Bemini. Tot 9 maanden hebben ze een rits aan de zijkant. Vond ik leuker voor een buikslapertje.
Maar achterstevoren aandoen lijkt me ook heel handig.
Hier heb ik alleen maar slaapzakjes met op de schouders drukknoopjes en de rits aan de zijkant, want had hetzelfde probleem. Mijn dochter heeft erge eczeem en de rits irriteerde haar kin en nek anders
Bijvoorbeeld bij c&a heb je ze. Op Zalando kan je er sowieso wel meerdere vinden. Ook Primark heeft zulke voor een leuk prijsje en zijn heel fijn. Alleen wel zonder mouwen als je drukknopen wil natuurlijk 😊
Ik heb ze bij de zalando besteld, volgens mij van Marks en Spencer. Hij heeft zelfs verkleiningsknoopjes voor in de oksels. Ik heb ook onderslaapzakjes met mouwtjes (merk Alvi) die vervolgens in een wat warmere kunnen voor de koude nachten. Mijn dochter slaapt er goed in maar zij wriemelt dan ook niet haar armen er uit. Misschien dat dat voor elk kindje weer anders is.