25 Reacties

9 maanden geleden

Ps: ze is morgen 9 maanden oud, eet en drinkt super goed en plast ook genoeg

9 maanden geleden

Bel anders hap op en aangeven dat je al "5" dagen koorts heb die je niet "wegkrijgt" met paracetamol. Het is eventjes gedempt en de koorts komt weer. Want na 5 dagen is er duidelijk een infectie ( oor ontsteking / long ontsteking etc ) Hoeveel mg zetpill krijgt ze?

9 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

Ps: ze is morgen 9 maanden oud, eet en drinkt super goed en plast ook genoe ...
Ow ja, dan doen ze indd niks als je dit aangeeft. Want dit vinden ze geen alarm signaal. 😥

9 maanden geleden

Maar de vlekjes kunnen ook op de huid komen door de hoge koorts die ze heeft..

9 maanden geleden

Reactie op Tugba 🥰

Bel anders hap op en aangeven dat je al "5" dagen koorts heb die je niet "w ...
120mg!

9 maanden geleden

Bij mijn dochter van 8,5 maand begon het ook met zo een plekje op haar rug, een week later zat het ook in haar nek en was het vuur rood. Ook heel de week een verhoogde temperatuur dus gsteren naar de huisarts geweest en een vette zelf gehad en hydrocortison zalf voor eczeem.. nu is het al zoveel rustiger en is ze weer het vrolijke meisje dat ik kan. Ik zou er toch rekening mee houden dat het eczeem kan zijn en dat je optijd de juiste zalf of crème voorgeschreven krijgt.

9 maanden geleden

Ziet er uit als nummulair eczeem (bekend hier). Is een ontsteking van de huid (niet veel anders dan normaal eczeem). Kan koorts geven, maar meestal niet. Denk dat je kleine de koorts heeft van iets anders. Ze kunnen eventueel snel een CPR waarde meten (kijken hoe hoog de ontstekingswaardes zijn in zijn bloed); dit kan geen kwaad en is de meest makkelijke/snelle diagnosestelling. Voor de eczeem zullen ze hoogstwaarschijnlijk een (hydro)cortison zalf voorschrijven, icm een vette zalf. Gewoon op je strepen blijven staan en navragen hoe of wat.. succes mommy 🙏🏽

9 maanden geleden

Oh wat fijn dit te lezen. Dit stelt me toch een beetje gerust. Die CPR waarde ga ik achteraan. Denken jullie dat dit kan wachten tot maandag? Ze oogt er namelijk niet ziek van maar het is wel echt tegen de 40 aan en dat beeld klopt gewoon niet in mijn hoofd. Ze zou ziek moeten doen. Alleen met slapen gaat ze wurmen en is ze onrustig. Nog een bijkomend ‘probleem’ We zitten tm dinsdag avond in Spanje. Ben voor het eerst alleen met haar op vakantie en dan dit 😥Zal ik hier naar een ziekenhuis of dokter gaan of wachten tot maandag en eigen huisarts bellen en eventueel al afspraak maken voor woensdag. Tenzij zij natuurlijk aanraden hier te gaan. Alleen is nu de afweging zondag zelf op zoek gaan in Spanje of nog een dag wachten tot maandag 🤷🏼‍♀️ Mijn mommy gevoel is erg ambivalent op dit moment

9 maanden geleden

Ga gewoon naar de dokter als je je zo veel zorgen maakt daar is de huisartsenpost voor. Kost je niks alleen tijd. Beterschap! 💐

9 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ga gewoon naar de dokter als je je zo veel zorgen maakt daar is de huisarts ...
(Ook in Spanje is die, ga naar een goed ziekenhuis op Google staan vaak recensies, kijk naar academische ziekenhuizen)

9 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ga gewoon naar de dokter als je je zo veel zorgen maakt daar is de huisarts ...
hap is er alleen voor spoed. Als ze goed reactief is, goed drinkt, voldoende plasluiers heeft, de rode vlekken goed zijn weg te drukken, niet ontroostbaar is, enz. Zou ik het een dagje aankijken tot morgen. Uitslag bij koorts is heel normaal, maar koorts moet niet te lang aanhouden. dus anders zeker morgen even je huisarts bellen weer.

9 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

120mg!
Hoeveel weegt ze? Mijn dame krijgt al 240mg. De huisarts gaf toen aan dat 120 niet voldoende was voor der.

9 maanden geleden

Dit heeft mijn zoontje ook gehad tijdens zijn koorts, HA zegt dat het heel normaal is voor kindjes en niks om je druk over te maken!

9 maanden geleden

Die van ons krijgt 240mg en ik herken de plekjes! Wij kregen toen locoid zalf: eczeem lijkt het idd op. Nu is het hier bijna weg. Hij had er alleen geen hoge koorts bij. Wellicht toch even CRP laten prikken, maar dat kunnen ze overal.. ook in Spanje. Maar wellicht wil je liever medicatie uit Nederland?

9 maanden geleden

Is het niet de 5e of 6e ziekte? Daar krijgen ze ook rode vlekken en koorts

8 maanden geleden

Reactie op fietje27

Die van ons krijgt 240mg en ik herken de plekjes! Wij kregen toen locoid za ...
De huisarts zei dat het Pityriasis Rosea is. Wat eigenlijk niet voorkomt bij baby’s 🤷🏼‍♀️ Ik heb hormoonzalf gekregen maar heb niet het idee dat het minder wordt. Had jij dezelfde soort plekken? Ook die grote ronde? Misschien kan ik terug voor 2nd opinion

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Hoi! Ook die grote ronde? Mijn huisarts beweerd dus dat het geen eczeem is maar pityriasis rosea omdat er zo’n grote ronde bij zit. Maar ik twijfel!

8 maanden geleden

Reactie op M&M 21

Is het niet de 5e of 6e ziekte? Daar krijgen ze ook rode vlekken en koorts
Ja denk dit ook, gaat na 5/6 dagen ongeveer over.. mijn dochtertje van zes maanden had laatste precies dezelfde klachten

8 maanden geleden

Reactie op adjvc

Ja denk dit ook, gaat na 5/6 dagen ongeveer over.. mijn dochtertje van zes ...
We hebben het nu al bijna 4 weken en het breid uit naar haar zij en armen, ondanks te hormoonzalf

8 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

We hebben het nu al bijna 4 weken en het breid uit naar haar zij en armen, ...
De koorts zo lang of de vlekjes?