20 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring maar heel veel strekte gewenst!!❤️❤️❤️

2 jaar geleden

Wat heftig.. ik wil jullie heel veel moed en kracht wensen in deze periode. Ik hoop dat je je dochtertje snel bij jou in de armen hebt, dikke knuffel❤️

2 jaar geleden

Wat vreselijk voor jullie, heel veel sterkte 🤎

2 jaar geleden

Heeii Rosemarijn, Ons verhaal is wat anders, maar ook redelijk vergelijkbaar. Ik ben thuis bevallen en de bevalling zelf is helemaal goed gegaan. Toen ze mijn vliezen braken was het vruchtwater helder, maar later tijdens volledige insluiting zagen ze ook meconium meekomen. Dus onze dochter had waarschijnlijk gepoept tijdens de bevalling. Na de geboorte huilde ze wel goed, maar de verloskundige vond dat ze niet goed genoeg bij kwam en vond dat het niet goed klonk. Het bleek dat ze niet genoeg zuurstof kreeg. De verloskundige heeft na overleg met het ziekenhuis een ambulance gebelt en die heeft ons naar Harderwijk gebracht. Daar kreeg ze een kapje met zuurstof, daar was ze stabiel op maar de zuurstof stond al op 100% dus als het zou verslechteren konden ze het niet hoger zetten. En als ze meconium binnen gehad had zou het ook gaan verslechteren. Toen hebben ze contact gehad met Zwolle en die zijn haar met de ambulance komen halen en hebben haar geintubeert. Toen ik een paar uur later erbij kon in Zwolle was ze al een heel stuk opgeknapt en stond de zuurstof alweer op 30%. Elke dag konden ze steeds meer medicijnen, zuurstof en stikstof afbouwen en na 3 dagen werden we weer terug overgeplaatst naar Harderwijk en daar hebben we nog 3 dagen gelegen, voornamelijk om de antibiotica kuur af te maken. Uiteindelijk denken ze dat de overgang van baarmoeder naar buitenwereld te snel ging, maar zeker weten doen we het nooit wat de reden was. Als het door meconium in het vruchtwater was had ze waarschijnlijk langer nodig gehad om te herstellen. Het is een lang verhaal geworden, maar ik leef echt met je mee en hoop dat het snel beter gaat. Als je er meer over wilt praten mag je me altijd een persoonlijk bericht sturen.

2 jaar geleden

Geen verhaal of ervaring om te delen. Maar ik wil jullie heel veel kracht toewensen! Wat we heftig verhaal en wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik hoop dat ze snel in je armen ligt en het goed gaat met haar! 💖

2 jaar geleden

Wat heftig zeg voor jullie, heel veel sterkte en gezondheid toegewenst ❤️😞

2 jaar geleden

Heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Geen ervaring maar heel veel sterkte.. ❤️

2 jaar geleden

Hi Rosemarijn, ondanks het verschrikkelijke verhaal wil ik je graag feliciteren met de geboorte van je prachtige dochter ! ❤️ Vorig jaar bij de geboorte van mijn eerste kindje heb ik een vergelijkbare bevalling meegemaakt helaas… we zijn ingeleid en bij het breken van de vliezen bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had. Bij het persen is ze meerdere malen klem komen te zitten met haar schouders en heeft hierdoor vruchtwater (inclusief de ontlasting) ingeademd en in haar longen gekregen. Aangezien ze er niet uit kon heeft ze meer dan 7 min zonder zuurstof gezeten en is ze direct met spoed weggehaald en beademd. Ze heeft enorm gestreden voor haar leven op dat moment en moest ook overgeplaatst worden naar een ander academisch ziekenhuis. Ze heeft daar koeltherapie gehad en is zo goed mogelijk verzorgd door alle lieve verpleegkundigen. Aan het einde van de koeltherapie hebben ze een mri gemaakt om de hersenschade te bepalen. Helaas was deze te zien maar konden ze ons geen voorspelling van de toekomst geven. Nu 1,5 jaar verder is het een energiek, vrolijk, gelukkig en leergierig meisje waar tot nu toe niks mis mee is. Haar ontwikkeling gaat precies zoals ieder ander kind. Natuurlijk blijft het enorm spannend of dat ook zo zal blijven maar we zijn enorm blij dat het zo goed met haar gaat. Ik weet precies wat je nu doormaakt en welke gevoelens er allemaal bij komen kijken. Ondanks dat ik je niet ken, vind ik het verschrikkelijk om dit verhaal te lezen. Ook wij konden ons meisje pas na 5 dagen voor het eerst in onze handen houden en moesten alle zorg uit handen geven aan de professionals. Ik hoop zo dat het allemaal goed komt met jullie Vayen. ❤️ probeer positief en sterk te blijven, deze kleintjes zijn sterker dan je denkt!

2 jaar geleden

Wat vreselijk en heftig voor jullie. Heel veel sterkte 🩷

2 jaar geleden

Reactie op deems_

Hi Rosemarijn, ondanks het verschrikkelijke verhaal wil ik je graag felicit ...
Hoi Demi, Bedankt voor je berichtje. Dit doet ons veel en geeft ons veel hoop❤️ Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, zou je graag nog eens spreken.

2 jaar geleden

Heel veel sterkte en gezondheid toegewenst 💜

2 jaar geleden

Wat verschrikkelijk voor jullie 🥺 heel veel sterkte 🌟🧡🍀

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie?

2 jaar geleden

Veel sterkte! Hopelijk komt het allemaal goed 🩷

2 jaar geleden

Wat vreselijk spannend en verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie haar snel in jullie armen houden en mee naar huis nemen ❤️

2 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie?

2 jaar geleden

Het gaat heel goed met Vayèn gelukkig ☺️ ze is weer opgewarmd en ze is ineens een hele normale baby! Vandaag hebben we de mri gehad en over 2 dagen krijgen we de uitslag. Deze is nog heel erg spannend omdat we dan horen of en hoeveel schade er is in haar hoofdje.. maar voor nu zijn we super trots op haar ❤️ misschien mogen we morgen zelfs naar huis!!

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie?