17 Reacties
3 jaar geleden
Ligt je placenta vanvoor dzt kan namelijk de oorzaak zijn en aan de andere kant je kan idd rustige baby's hebben
3 jaar geleden
Heb mijn placenta voor liggen, eerste kindje. Ben nu 29w+2. Ik voel hem praktisch de hele dag door, met soms momenten van echt rust. Maar mijn buik gaat wel heen en weer, vooral als hij draait. Dan lijkt het op één rare golf van links naar rechts. Hij ligt nu ook veel met zijn hoofdje naar beneden en billen aan de linkerkant van mijn navel. Dat is dan keihard en steekt uit. Maar het verschilt voor iedereen. Ik ben Piet Paniek, dus als ik 'm meer dan een paar uur niet gevoeld heb (ondanks als ik iets zoets eet/drink en lig op mijn linker kant) dan bel ik altijd even. ZH vind dat nooit erg. Doe wat goed voelt meis, maar zolang je je kleintje voelt is het okay 🙏🏽 xx
3 jaar geleden
Mijn placenta is aan de voorkant.
En heb een hele drukke buikbewoner.
Ik vraag me af of hij überhaupt wel eens slaapt.. zitten lopen liggen altijd beweging...🤭
Zou soms wel fijn zijn als hij iets rustiger is🙃
3 jaar geleden
Hier bij alle 4 mijn kinderen de placenta aan de voorkant, en zeker de laatste twee zijn gigantisch beweeglijk, voel ik de hele dag(en nacht) en voelde ik ook al vrij vlot inde zwangerschap(allemaal rond 16/17 weken). Placenta aan de voorkant zegt dus niet zoveel.
3 jaar geleden
Ik ben 30 weken, placenta achter maar ook een rustige baby. Zolang je hem blijft voelen is het goed. Toevallig vandaag over gehad met de verloskundige. Ik merk echt verschil als het stil om me heen is of als ik onder gezelschap ben. Zeker als die de stem van zijn vader herkent dan begint die kleine ineens voelbaar (harder) te bewegen. Bij mij zit er ook niet echt een ritme in, maar zolang je het een paar keer (zacht) voelt is het goed zei mijn verloskundige iedere baby is anders ook al in je buik.
3 jaar geleden
Verschilt echt per kindje. Mijn eerste was ook mega rustig, die voelde ik echt alleen als ik rustig plat ging liggen en dan ook maar max 2-3x per dag een paar trappen. Kerngezonde zoon gekregen.
Nu merk ik vanaf t begin al dat deze tweede veel drukker is, die voel ik ook trappen en bewegen als ik zit of loop en ze reageert ook als ik bvb suiker eet. En ook echt de hele dag en nacht. 🤷🏻♀️
3 jaar geleden
Reactie op Amora_
Het ligt echt aan waar jouw placenta ligt. Mijn buik beweegt enorm veel en ...
Mijn placenta ligt achter😊
3 jaar geleden
Mijn baby is ook rustig. Heel af en toe eventjes een druk moment.
Maar ukkie ligt in een dusdanige houding dat het zichzelf geen ruimte gunt om actief te bewegen. Lees> dubbelgevouwen met voeten boven t hoofdje, knieën en handen in het gezicht 🫢
Placenta ligt boven/achterzijde.
Ik moet qua beweging voelen het maximale uit het minimale halen.
3 jaar geleden
Ik ben voor de 2de keer zwanger en voel hem heel vaak.
De eerste heeft sowieso minder ruimte omdat ie alles nog op moet rekken. Mijn eerste was best wel rustig, voelde ik af en toe. Ook eigenlijk wel een rustig meisje geworden. Wel een enorme grappenmaker, supergezond en lief 😍.
3 jaar geleden
Ik had dat bij m'n eerste ook. Als ik van buiten probeerde te voelen, moest ik mijn hand heel licht neerleggen, anders stopte ze direct weer met bewegen. M'n man heeft haar ook niet vaak gevoeld.
Ze had verder af en toe een druk momentje. Maar ook dat was kort.
Helemaal op het eind af en toe wel een beetje aan de buitenkant. Maar dan vooral dat ze gewoon lekker lag en aan alle kanten uitstak.
Nu een hele drukke baby, en moet zeggen dat ik af en toe wel verlang naar die rustige baby van toen. Had toen nooit last van pijn, van ribben, maakte me nooit wakker snachts, niet zo'n last van m'n blaas, enz. Nu oef nooit rust 😂
3 jaar geleden
Reactie op Cirche
Ik had dat bij m'n eerste ook. Als ik van buiten probeerde te voelen, moest ...
Mijn placenta ligt bij beiden achter. Het is echt een verschil in karakter/gedrag baby. Zei de verloskundige laatst ook nog. Dat ze zo'n verschil merkt per baby, ene druk, andere rustig, ene terug schoppen, andere weg voor druk van buiten, enz. Placenta zal wel schelen nog natuurlijk, maar was bij mij dus niet het verschil 😉
3 jaar geleden
Hier ook zwanger van mijn tweede kindje 🤰🏼! Mijn zoontje was echt heel druk ik mijn buik. Constant aan het bewegen en voeten die naar buiten staken en is nu ook nog steeds een heel beweeglijk en druk kindje 😉.
De dame in mijn buik gunt mama wat meer rust. Ze trappelt wel wat, maar zeker niet zoveel als haar broer. Ik heb er nooit echt last van. Kan prima slapen en geen ongemakkelijke trapjes op mijn organen haha.
Zo zie je maar dat ieder kindje zelfs in de buik al uniek is.