25 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen overdag de slaapjes over het algemeen in de kinderwagenbak beneden en na de voeding savonds van 19.00 uur lekker naar haar eigen bedje. Hier begint om 19.00 het avondritueel ook voor onze oudste zoon

3 jaar geleden

Wij geven het laatste flesje boven op de slaapkamer al in het half donker. Het uur varieert hier ook tussen 19h-21h, knuffelen dan nog even met haar op ons en dan leggen we haar in haar bedje. Soms heeft ze nog even een moeilijk momentje maar ze slaapt dus meestal tussen 20h-22h in haar bedje boven langs ons bed. Wij gaan dan nog douchen of beneden nog wat doen met de babyfoon aan. We hebben dit geleerd van ons eerste dochtertje waar we het ook niet goed wisten en die bleef met de prikkels hangen ofzo. Ons tweede dochtertje slaapt dan aan een ruk door tot 5h. 🤞🏼

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Wij geven het laatste flesje boven op de slaapkamer al in het half donker. ...
Op welke tijden geven jullie voeding? En fles en of bv

3 jaar geleden

Reactie op Xlalax

Op welke tijden geven jullie voeding? En fles en of bv
Wij geven flesjes. En op welke tijden is beetje afhankelijk van hoe laat ze ‘s ochtends en doorheen de dag ‘vraagt’. Soms wil ze om 4h30 het eerste flesje, meestal rond 5h maar ook wel eens 5h30-6h. En doorheen de dag varieert het ook wel dat ze soms al na 2,5h de volgende voeding wil of net een diepe slaap te pakken heeft als we 3h verder zijn. Ook geleerd van de eerste dochter dit los te laten 😅🫣 en haar daarin wat te volgen en probeer dan wat te timen dat we ‘s avonds rond 19h30-21h het laatste flesje kunnen geven. 🤷🏻‍♀️ Blijft nog steeds wat zoeken hoor 😆

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Wij geven flesjes. En op welke tijden is beetje afhankelijk van hoe laat ze ...
Oke dankje, mag ik vragen waarom jullie de laatste fles zo vroeg pakje ? Als je die om 22.00 a 23.00 zou pakken zou ze toch tot 7.00 kunnen slapen 😊🙈

3 jaar geleden

Reactie op Xlalax

Oke dankje, mag ik vragen waarom jullie de laatste fles zo vroeg pakje ? Al ...
Absoluut 😆 die tip kregen we bij ons eerste dochtertje van de vroedvrouw. Blijkbaar hebben kindjes het ‘ideale slaapvenster’ (ofzoiets 😅) in de vroege avond en gaan ze dan hun diepe slaap in en onderbreek je die diepe slaap eigenlijk door rond 23h nog een fles aan te bieden (wat wij toen altijd deden). Ze raadde ons aan die weg te laten (tenzij ze er zelf om zou ‘vragen’) maar dat deed ze nooit en ze raadde ons aan even door te bijten, paar nachten dat het echt zou werken. En ze had nog gelijk ook 🫣 Nu bij ons tweede dochtertje proberen we dit dus al meteen toe te passen en ook bij haar lijkt dit goed te werken. (Tot nu toe maar alles wat we hebben gehad kunnen we maar gehad hebben 😆👌🏼) Hopelijk hebben andere mama’s en baby’tjes er ook baat bij. 🤞🏼🤞🏼

3 jaar geleden

Trouwens al wel geprobeerd nog een later flesje aan te bieden maar dat had dus geen effect op het ‘later’ wakker worden ☺️

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Absoluut 😆 die tip kregen we bij ons eerste dochtertje van de vroedvrouw. ...
Wat bedoel je precies met even doorbijten en paar nachten dat het zou werken? Hier vraagt ze er om 23.00 uur ook niet om maar de fles gaat wel vaak leeg

3 jaar geleden

Reactie op Xlalax

Wat bedoel je precies met even doorbijten en paar nachten dat het zou werke ...
De eerste nachten (bij eerste dochtertje) vroeg ze dan wel nog een flesje bijv om 1h en om 5h bijv en dan blijven doorbijten om de fles van 23h niet te geven zodat ze doorheeft dat ze niet meer uit die diepe slaap gehaald wordt, zal ik maar zeggen en dan zou ze normaal langer doorslapen.

3 jaar geleden

Zal uiteraard bij elk baby’tje wel een ander effect hebben maar het proberen waard, lijkt me 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Zal uiteraard bij elk baby’tje wel een ander effect hebben maar het probere ...
Absoluut, het is hier even kijken of dat bij ons past qua tijden. wij proberen wel echt een schema aan te houden qua voeding en dat gaat goed. 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 Afgelopen nacht werd ze om 4.30 wakker maar heeft geen honger, dat hebben we een paar nachten geprobeerd en dan drinkt ze maar 30cc

3 jaar geleden

Reactie op Xlalax

Absoluut, het is hier even kijken of dat bij ons past qua tijden. wij probe ...
Oh wow! Dan slaapt ze super goed dan zou ik er zeker niks aan veranderen eigenlijk 😆👌🏼

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Oh wow! Dan slaapt ze super goed dan zou ik er zeker niks aan veranderen ei ...
Was wel de eerste nacht zo hoor haha daarvoor was het vanaf 4.00 uur elk half uur 😂

3 jaar geleden

Ik krijg haar nog niet in haar bed voor 21:00/22:00. Probeer het 1x in de week een keer, maar als ik haar al in slaap krijg is ze na 5 minuten in bed weer wakker. Met me zoontje weet ik nog dat die onrust opeens weg was en dat we hem toen om 19:00 in bed konden leggen. Wacht dit rustig af.

3 jaar geleden

Ons zoontje is ook 7 weken en doen sinds deze week na de voeding rond 19.00 na bed . En werkt top. Hij gaat gelijk lekker slapen. Hij was savonds vaak heel jengelig en niks was goed. En wil dus gewoon slapen. Helemaal prima. En wij lekker onze handen vrij savonds. Alleen krijg ik hem voor de voeding van rond 22.00 niet echt wakker 😅 dus komt die zelf rond 00.00/01.00 dus dat is nog even zoeken. Want daarna komt die gewoon om de 3 uur. (geef b.v.)

3 jaar geleden

Mijn zoon is 6 weken en nu 2 dagen dat ik hem in de avond in de co sleeper leg. Gisteren na het badje gelijk boven gebleven. Nog even lekker laten drinken uit de borst en hij lag heerlijk rustig in bedje. Zo is die van zelf in slaap gevallen tegen half 9 denk ik. Normaal slaapt die tussen half 8 en 8 uur. Is ook het enige moment van de dag/nacht dag die zo zonder speen of iets rustig in slaap valt 🤣. Verder op de dag nog niet echt een ritme. Probeer wel dat die samen met grote zus ook ligt te slapen want dan heb ik even mijn handen vrij voor huishouden.

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Wat grappig om te lezen. Ik heb dit nooit geweten, maar heb bij alle 3 onze kinderen dezelfde ervaring.

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Nog een vraagje, hoeveel flesjes en hoeveel cc drinkt jou kindje dan over de gehele dag? En hoe zwaar

3 jaar geleden

Reactie op Xlalax

Nog een vraagje, hoeveel flesjes en hoeveel cc drinkt jou kindje dan over d ...
Ze is iets meer dan 4kg (gok ik), week geleden was ze 3,9kg. En ze krijgt nu 6 a 7 flessen van 120ml + 4 scheppen. En bij jullie?

3 jaar geleden

Reactie op MicheleAW

Ze is iets meer dan 4kg (gok ik), week geleden was ze 3,9kg. En ze krijgt n ...
Gewicht 4100 gram En flessen 5 van 120cc