7 Reacties

7 maanden geleden

Gastouder zoeken

7 maanden geleden

Ik had mijn dochter niet meer gebracht. Wij hadden op voorhand al door dat dit onze situatie zou zijn als we haar lieten oppassen. Nu is bij ons de lijn daardoor direct getrokken, niemand past op. Enkel wij, of de gastouder.

7 maanden geleden

Je man misschien even om tafel met moeders? Tis wel fijn als omas op kunnen passen. Duidelijk zijn, we zijn blij dat je dit doet maar.... Bij ons moet ze ook een helm op als wij fietsen, want een andere bestuurde/fietser/scooter kan wel een fout maken en tegen je opbotsen. Ik heb ook fotos van mijzelf in foto boek onder de douche met mn broer. Was vroeger normaal. Maar dit werd niet met digitale camera gedaan...Snap dat je het niet wilt zon foto op een telefoon. Bespreek het rustig nog eens. Als het net gebeurd is ben je gewoon boos en gaan gesprekken vaak niet lekker. Succes, hoop dat je een goede balans vind en met vertrouwen je kind naar oma kan doen.

7 maanden geleden

Mijn moeder en schoonmoeder en ik doen ook alles een beetje anders. Maar het werkt. Mn kindje groeit op met oma. Hij slaapt goed bij haar en drinkt en eet goed. Ook al drinkt hij soms meer en eet hij minder. Laat het los. Het is niet zo belangrijk allemaal en misschien maar voor 1 dag? Dat loopt wel los. Het is mooier dat hij met haar opgroeit en dat ze wilt oppassen.

7 maanden geleden

En betreft helm, ja dat moet je gewoon verplichten daarin snap ik je heel goed!

7 maanden geleden

Ik zou het qua eten en gewoontes enzo idd lekker laten gaan. Op de opvang doen ze ook alles anders en dat vind ik zelf iig prima (helaas geen oma's hier). Maar veiligheid is wat anders. Alhoewel ik een helm op de fiets ook niet nodig vind

7 maanden geleden

Het is een beetje choose your battles denk ik. Zou sommige routine dingen rondom eten enzo idd ook een beetje los laten. Maar helm op de fiets en foto's delen op social media (zeker die waar bloot is te zien) zou ik echt wel beperken. Fysieke en sociale veiligheid staan altijd voorop vind ik. Misschien kun je ook uitleggen dat het gevaar misschien niet in haar zit, maar vooral bij anderen. Je kunt aangereden worden en mensen kunnen aan de haal gaan met foto's, misschien kun je dat op een rustig moment bespreekbaar maken.