Hi allemaal, zoals de titel al zegt.. ik heb een jaar/liefde verhouding met mn schoonmoeder. En mijn man staat hier altijd een beetje tussen, dus probeer al heel vaak gewoon te negeren en maar te laten gaan. Maar merk dat ik het steeds lastiger vind. Zeker nu het om onze dochter gaat..
Het grote probleem is, dat ze gewoon niet naar mij/ons luistert en het op haar eigen manier probeert te doen. Ze past elke vrijdag op, en qua voeding wil ik gewoon dat er 1 lijn getrokken word. (Slaapjes doet onze dochter niet op vaste tijden, ze lijkt gewoon nooit moe, dus dat heb ik al los gelaten..)
Voorbeeld: wij kregen van het CB de tip om haar eerst een broodje te geven en daarna het flesje, zodat ze hier langzaam iets van laat staan en we deze iets kunnen afbouwen. Vorige week wou ik dat aan haar vertellen, en dan krijg ik als antwoord; “oh maar dat doe ik al 3 maanden zo”.
Fietsen doen wij nog niet zo vaak met onze dochter, maar als we fietsen hebben we voor haar een helmpje die we gebruiken. Mijn schoonmoeder wilt met onze dochter gaat fietsen, dus gaf ik aan dat ik het wel fijn vind dat ze dan een helmpje op krijgt en dat ik er een zal halen voor bij hun. Dan krijg ik weer als antwoord;”je moet je niet zo aanstellen, ik val heus niet hoor”
En vandaag spande echt de kroon, we krijgen altijd mega veel foto’s door gestuurd, op zich super fijn en lief. Maar vandaag zat er ook een foto bij waarop ze naakt op de bank zat met de beentjes wijd.. alles was te zien, en mijn man is heel boos geworden, haar antwoord was;”jeetje wat maken jullie een drama, ik zet het toch niet op Facebook”
Lang verhaal kort, eigenlijk geen vraag, wou even mijn verhaal kwijt. En misschien heeft er iemand nog tips “hoe om te gaan met schoonmoeders”
Xx