6 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb ook zo'n schoonmoeder die altijd iets over het uiterlijk moet zeggen. Toen ik zwanger was, was mijn buik altijd te dik en werd dat werkelijk IEDERE keer benoemd. Mijn zoon is met 37 weken geboren en was een prachtig klein mannetje van 2800 gram en 47 cm. Amper vet. Toen was hij natuurlijk, volgens mijn schoonmoeder, heeeeeel klein en dun etc etc etc. Inmiddels is hij goed bijgetrokken, heeft hij heerlijke dikke wangen. Nu is hij natuurlijk "te dik" in haar beleving (volgens het consultatiebureau overigens niet, nog steeds relatief klein en keurig gewicht bij zijn lengte).
Mijn schoonmoeder heeft sowieso altijd op iedereen wel wat aan te merken qua uiterlijk. Heel vermoeiend.
Mijn tip: ene oor in, andere oor uit. Het mens heeft waarschijnlijk niks zinnigs te melden en meldt dan dat maar. Ze heeft de bambi wijsheid blijkbaar niet geleerd van haar eigen ouders (als je niks leuks weet te zeggen, zeg dan niets).
4 maanden geleden
Reactie op Vosselies
Ik heb ook zo'n schoonmoeder die altijd iets over het uiterlijk moet zeggen ...
Ik snap zulke mensen echt niet, ze zijn totaal niet bewust van hun opmerkingen naar anderen toe . Ik denk ook van hoor je jezelf echt niet of ben ik het alleen?
Jouw kindje is prima, wat een schatje! 🤍🤍