15 Reacties

één maand geleden

Hier ook hoor maakt toch niet uit? Gaat vanzelf weer over. Voor je het weet eten ze helemaal niet meer met je aan tafel 🫣

één maand geleden

Kan je haar niet gewoon ook stukjes neerleggen zodat ze het zelf kan doen ondertussen? Of een extra lepel zodat ze kan proberen het zelf te doen? Dat houdt haar misschien bezig tot de nieuwe hap.

één maand geleden

Reactie op Wallflower

Hier ook hoor maakt toch niet uit? Gaat vanzelf weer over. Voor je het weet ...
Oké het maakt niet uit

één maand geleden

Reactie op -Elvira

Kan je haar niet gewoon ook stukjes neerleggen zodat ze het zelf kan doen o ...
Goede tip dank je

één maand geleden

Ik zou haar ook zelf laten eten, is sowieso goed voor de ontwikkeling, en vinden ze vaak prachtig, ook omdat ze graag na willen doen wat wij doen. En t voordeel is dat je dan ondertussen ook zelf kunt eten :)

één maand geleden

Reactie op Wallflower

Hier ook hoor maakt toch niet uit? Gaat vanzelf weer over. Voor je het weet ...
Het maakt het natuurlijk niet heel gezellig aan tafel. Met name als er ook andere kinderen zijn waar je graag naar luistert. Verder snap ik dat je een kind van twaalf maanden nog maar beperkt kan opvoeden, maar ik wil de kinderen (en voor nu in ieder geval de oudere kinderen) meegeven dat schreeuwen aan tafel niet helemaal oké is. Maar gertjuh19; je kan ook een flesje water geven. Onze Fleur die pakt haar flesje water als het iets langer duurt en begint daaraan te drinken.

één maand geleden

Reactie op Rianneee16

Het maakt het natuurlijk niet heel gezellig aan tafel. Met name als er ook ...
Dank voor je tip, ga ik eens proberen. Inderdaad wat je zegt. We kunnen geen normaal gesprek voeren en ook mijn oudste dochter kan amper wat vertellen. Zo graag wil ze haar eten hebben

één maand geleden

Ik gooi bij mijn dochter ook altijd een hoopje eten op haar blad dat ze zelf kan voelen en pakken. Als ik dat niet doe, wil ze ook geen hapje van de lepel. Als ze het eten lekker vindt, mag ik haar voeren. Tussen de hapjes door zit ze dan lekker zelf te knoeien en eten van haar blad.

één maand geleden

Hier gebeurd het de laatste tijd ook. En eerlijk; ik vind het kei vervelend! Einde van de dag wil iedereen even lekker in alle rust eten en ondertussen delen wat hij of zei die dag meegemaakt heeft. Dat gaat nu niet want met geen mogelijkheid kom je er bovenuit! Dus ik begrijp je vraag heel goed! Het is sowieso een fase! Enne wat afleiding qua lepeltje, speelgoed, zelf wat rommelen met eten oid helpt hier vaak best wel even..

één maand geleden

1 van ons geeft onze dochter eten als de ander kookt. Als wij dan met onze zoon gaan eten krijgt ze wat stukken groente en aardappel om zelf nog wat te knabbelen. Zo zitten we wel nog met z'n alle aan tafel, maar is ze wel rustig. Als we dit niet doen schreeuwt ze ook elke keer super hard haha...

één maand geleden

Was hier ook een tijdje zo en is vanzelf weer overgegaan.

één maand geleden

Nou niet alleen tijdens het eten hier😂🥲😅

19 dagen geleden

Reactie op Jansss

Hier gebeurd het de laatste tijd ook. En eerlijk; ik vind het kei vervelend ...
Precies dit inderdaad. Kennelijk heeft mijn baby dit topic meegekregen want het is nu een heel stuk minder

19 dagen geleden

Mijn kleine deed dat ook, het stopte toen ik hem zijn eigen lepel gaf. De focus ligt nu op die extra lepel, en ondertussen doe ik tussendoor een hapje geven.. op een normaal tempo. Werkt meestal 🙏🏽

19 dagen geleden

Reactie op Annaa90

Mijn kleine deed dat ook, het stopte toen ik hem zijn eigen lepel gaf. De f ...
En idd wat stukjes op zijn eigen blad.. daar kan hij rustig aan voelen/knabbelen..