5 Reacties
6 maanden geleden
Slaapregressie denk ik mijn zoontje heeft vandaag maar een dutje van 30 min gedaan. Gisteren 3 dutjes gedaan van elk een half uur en pas om 22 uur avondslaap. Ook overdag eerder wakker rond 6 uur al. Zijn hele slaapritme lijkt verstoord is pas 1 geworden en moet binnenkort nog een prik krijgen dus ligt niet aan prik denk ik.
6 maanden geleden
En wat doen jullie dan? Ik was vannacht anderhalf uur van alles aan het proberen. Vasthouden, rondlopen, zitten, fles, in bed knuffelen, even laten huilen. Uiteindelijk dat laatste en toen was het met een paar minuten stil. Mijn leven wel met een jaar verkort. 😅 tips?
6 maanden geleden
Reactie op paulien291
En wat doen jullie dan? Ik was vannacht anderhalf uur van alles aan het pro ...
Heeeeel herkenbaar. Ik was 3 uur lang bezig met wiegen etc (en hij is ook niet meer zo licht als voorheen natuurlijk haha)Ik zie gewoon dat hij met moeite zijn ogen forceerde open te houden.
Een uur geprobeerd dan even in bed gelegd omdat ik het niet trok beetje gespeeld en daarna beetje gehuild maar dat trok ik ook niet. Dus weer geprobeerd etc. En toen maar mijn man gebeld hij had het na 3 uur overgenomen en binnen 10 min was ie zo moe denk ik dat hij bij hem wel in slaap is gevallen. Als het weer gebeurd zoals gister overdag zijn tweede dutje met moeite 5 min op schoot geslapen. Neem ik hem mee naar beneden. Ik ga geen slaap meer forceren blijkbaar heeft hij het niet nodig.
Ik vermoed dat hij net als een groeispurt meer drinkt hij zijn slaapjes ook even opnieuw een ritme moet geven en dat hij daarom weigerde om te slapen zodat hij in de avond beter sliep. Ik ben geen expert maar vannacht sliep hij veel beter sinds hij geboren is.