3 Reacties

5 maanden geleden

Wij hadden deze gewoonte met de fles. Hij had hem snachts niet meer nodig maar werd zo boos en ging echt niet slapen totdat hij de fles kreeg. We hebben toen contact gehad met slaaptipsvoorbabys en zij raadde twee manieren aan zodat hij leert om zelf in slaap te vallen. De chair methode en de waiting approach. Wij hebben de waiting approach gedaan omdat ik er meer stress van zou krijgen als ik naast z’n bed zou zitten en hij heel erg zou huilen dan dat ik op de slaapkamer zou zitten en een wekkertje kon zetten. Heel blij mee dat we dat uiteindelijk zo hebben gedaan want nu slaapt hij gewoon door op z’n eigen kamer. Met het weghalen van de speen weer zo gedaan en na 1 nacht sliep hij weer door zonder speen

5 maanden geleden

Als je meer wilt weten over een van de twee methodes dan kan ik wel meer uitleg geven. Maar er is ook veel op Google te vindenn

4 maanden geleden

Hoi! Ik lees ook mee. Onze zoon van 13 maanden heeft nog nooit doorgeslapen. Als hij wakker is rond 23 uur neem ik hem mee het bed in, als mijn partner gaat kijken zorgt hij ervoor dat hij weer in slaap valt. Ik denk dat het toch een stukje met doorzetten te maken heeft. Bij mijn partner valt hij zo weer in slaap namelijk en bij mij niet. Ik hou er zelf echt niet van om mijn kind te laten huilen, maar ieder zo zijn ding. Ben benieuwd hoe je het hebt aangepakt!