47 Reacties
9 maanden geleden
bij onze oudste hebben we een slaapcoach gehad en die heeft ons ontzettend goed geholpen. nu nog steeds gebruiken wij deze methode en het werkt top! via slaaptips voor baby's gedaan. een consult van een uur voor €100
9 maanden geleden
Ik was wel tevreden over consult slaaptipsvoorbabys. Je moet het geld wel kunnen missen natuurlijk, maar ik vond het het waard als je bereidt bent om veranderingen toe te passen in je ritme/gewoontes. Je krijgt er dan ook de slaapgids gratis bij (bij
Mij het geval)
9 maanden geleden
Reactie op Y1995
Nee gaat al sinds geboorte slecht haha. Het is nu extreem slecht maar hij i ...
heel herkenbaar helaas.. slaap wel 9 maanden gemiddeld 3 a 4u per nacht, bij elkaar gesprokkeld over verschillende slaapjes..
zijn gecoached door bureau van Slaap, is prettige begeleiding en heeft wel geholpen qua ritme en de dutjes overdag (zijn langer geworden) maar zelf in slaap leren vallen en de nachten duren heeeeeel lang, daarin zijn wij kennelijk de 5 procent waarbij t niet zo werkt..
maar het bureau is heel prettig, consult is duur, maar ze leveren daarna ook veel begeleiding nog via WhatsApp zonder extra kosten
en verder is het ook een kwestie van volhouden... uiteindelijk worden ze ook groter en zal het beter gaan worden!
sterkte daar!
8 maanden geleden
Misschien een goede tip: wij lopen nu bij een slaap therapeut die ook een mensendieck therapeut is. De behandelingen worden onder mensendieck weggeschreven. Op die manier 100% vergoed!
Misschien zit zo iets in de buurt? Zijn vaak niet degene met fancy insta pagina’s 😉
Maar vaak juist degene met een goede opleiding..
Waar wij heen gaan is er 1 in Koudekerk ad Rijn
Of het het waard is? We zijn nog maar net begonnen. Het is wel fijn om een persoon te hebben (live) en ermee te sparren en advies te krijgen. En een stok achter de deur om een verandering door te zetten. Ik heb er al heel veel over gelezen dus het was niet perse nieuwe informatie maar wordt wel praktisch gemaakt. Ik hoop dat t uiteindelijk gaat helpen ☺️
8 maanden geleden
Reactie op demamvan
Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld. Fleur Minjon! Ik zal laten weten of ...
Ik kan niet eens in woorden uitdrukken hoe blij wij zijn met Fleur. Onze dochter deed overdag alleen wiegend in onze arme dutjes. In de nacht werd het van kwaad tot erger. Eerst elk uur wakker, elk halfuur en soms sliep ze gewoon niet. Soms wisselde wij af met haar vasthouden in de nacht want anders sliep ze niet.
We kunnen haar nu wakker neerleggen en ze valt binnen aantal min. zelf in slaap. In de nacht slaapt ze min. 11 uur achter elkaar door en ze is zo vrolijk, dus ja het was het geld zeker waard
8 maanden geleden
Reactie op demamvan
Ik kan niet eens in woorden uitdrukken hoe blij wij zijn met Fleur. Onze do ...
Wauw dat is wel fantastisch!! Wat heeft nou zo geholpen?
8 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Wauw dat is wel fantastisch!! Wat heeft nou zo geholpen?
Ja, kan wel huilen van blijdschap hahaha. Het was echt niet meer te doen met ook werk en studie ernaast maar goed. Het volgende heeft geholpen:
1. Juiste wakker tijd hanteren (2-4-3 bij ons)
2. Wakker tijd is maximale tijd dus kwartier van te voren in bed leggen
3. Mama uit de slaapkamer voor 1 week
7. Papa op matras naast ledikant slapen (2e week konden we gewoon de kamer uitlopen)
8. Witte ruis, hele donkere kamer, knuffel en slaapzak
9. Droomvoeding tussen 22:00 en 23:00
10. Kleine weetjes, tips en feedback van Fleur
We hebben de geleidelijke verwijderingsmethode gebruikt, maar ze was er echt zelf ook aan toe. Als ze huilde was het 1 a 2 minuten en verder meer zeuren/brabbelen. Ze sliep de volgende nacht al door, eet veel beter overdag zowel borstvoedingen als vaste voeding en kan ook overdag slaapjes koppelen.
8 maanden geleden
Reactie op Y1995
Hoi! Hoe verloopt jullie traject nu? 🥰
Heel eerlijk gezegd valt de slaaptherapeut erg tegen. Hele aardige vrouw hoor, maar weinig concreets of iets wat niet wisten. Ze wilde dat we vooral erg focuste op dat ze zelfstandig in slaap gaat vallen (ipv dus slapend weg leggen). Dat is dus niet te doen voor onze dochter. Ze accepteerde het gewoon niet, hoe veel we ook oefenen (liefdevol, dus erbij blijven, sussen in bed etc.). Ze bleef overstuur.
De therapeut had ook verder geen feedback op ons ritme ofzo. Opzich fijn want ik ben niet zo van de strakke tijden, we werken vooral met kijken naar of ze moe is, anders gaat ze namelijk sws niet slapen.
Nou las ik van de week over de auteur Aletha J. Solter over het boek “baby’s weten wat ze willen”. Over dat baby’s moeten kunnen huilen, in je armen (!!) om te ontladen. Dus niet gaan sussen, wiegen of aan de borst leggen om de baby “de mond te snoeren”. Ik heb dit direct toegepast omdat het eigenlijk super logisch is en goed voor ons voelt. Dus direct het boek besteld, maar ook al direct gaan doen ‘s avonds! Nadat ik haar had gevoed, en in bed wilde leggen (ze was al in slaap gevallen), werd ze wakker en begon te huilen. Ik heb haar bij me genomen, rustig gaan zitten en “er echt zijn”. Dus geen telefoon of afleiding geven zoals speen/knuffeltje etc.
Af en toe zei ik dingen zoals: mama is er voor je, het is prima als je huilt etc
Na ik denk 15 minuutjes ofzo werd ze rustig en viel ze tegen me aan in slaap 🥰 erna toch weer in bedje over gelegd omdat ik heel nodig naar wc moest 🙈😅 ze werd wakker en begon toch te huilen. Ik was nog niet terug van de wc en ze was gewoon zelf in slaap gevallen!! Dat heeft ze werkelijk nog nooit gedaan. De avond erna heeft ze maar 5 min in m’n armen gehuild en viel ze tegen me aan in slaap. Bij neerleggen sliep ze zelf na 30 sec ofzo!!
Ik ben dus zooooo trots!🤩 de nachten waren ook al veel beter laatste 2 nachten. Ik probeer ook nog wel voorzichtig optimistisch te zijn want ik heb wel is vaker een goede nacht gehad wn dan helemaal blij en erna ging t weer minder 🙈
En toch heb ik het gevoel dat dit een groot verschil maakt!
Ik heb t boek inmiddels in huis en ben begonnen er in te lezen ☺️ ik hou je op de hoogte maar ik denk echt de moeite waard