47 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Co

Heel eerlijk gezegd valt de slaaptherapeut erg tegen. Hele aardige vrouw ho ...
Oh wow dat klinkt goed! Ga ik in de avonden misschien ook maar eens proberen! Wij zijn ook recentelijk begonnen met een slaapcoach, eerst gefocust op bijslapen en wakkertijden niet overschrijden, en nu net begonnen met de stap dat ze zelf in slaap moet gaan vallen in de ochtend eerst, met liefdevolle begeleiding, half uur Max proberen. Want mijn kleine meid kon ik ook alleen maar voedend in slaap krijgen en tegenwoordig wiegend (anders zat ik aan haar vast met m’n tepel 🤦🏽‍♀️) Maar ik geloof dat er makkelijke kindjes zijn met slapen, of loslaten, en dat er kindjes zijn die daar langer de tijd voor nodig hebben en tot die tijd mama of geborgenheid en contact nodig hebben. Slaapcoach ingeschakeld omdat ze dus alleen maar op/met mij kan slapen en anders binnen de kortste keren wakker wordt en ik dus nooit tijd voor mezelf heb.

8 maanden geleden

Reactie op Co

Heel eerlijk gezegd valt de slaaptherapeut erg tegen. Hele aardige vrouw ho ...
Wordt misschien nog wel een uitdaging want ze houdt amper van knuffelen of rustig bij je zitten en is meer van het wegduwen of overstrekken. Ik mag met haar staan maar zodra ik zit is het dan weer krijsen 😅

8 maanden geleden

Reactie op mb86

Oh wow dat klinkt goed! Ga ik in de avonden misschien ook maar eens probere ...
Ik hoop voor je dat het helpt! Wel kan ik zeggen dat het ook echt kan gebeuren dat je kindje het opeens wel zelf kan! Zonder er maar iets voor te doen.. ik kan mn dochter opeens sinds 10,5 maand na het voeden neerleggen en dan ga ik even naar de wc bijvoorbeeld en dan slaapt ze al! Ze huilt dus even half minuutje ofzo en dan slaapt ze! Voorheen had dat echt geen nut, dan zou ze blijven huilen namelijk. We doen wel nog steeds als ik t gevoel heb dat ze behoefte heeft aan huilen, tegen me aan laten huilen (na voeden, schone luier etc) Ook ‘s nachts kan ze nu af en toe even wakker worden, minuutje huilen en vervolgens weer door slapen! Ze komt nu meestal rond 23.00-2.00-5.00 en dan weer rond 7.30 uur. Echt meeeega blij mee want het is zo veel beter als het was!! Ze is na die voedingen ook een soort makkelijker weg te leggen dan eerst en valt weer in slaap dus. Ik weet dat sommige zullen denken dat dit alsnog slecht is, maar we komen af van elke 1,5 uur wakker en niet weg te leggen in eigen bedje. Ik voel me nu al zoveel uitgeruster 😁en ik heb wel het vertrouwen dat de blokjes van 3 uur vanzelf langer gaan worden.

8 maanden geleden

Reactie op mb86

Wordt misschien nog wel een uitdaging want ze houdt amper van knuffelen of ...
Je hebt best kans dat ze idd even flink tekeer gaat, dat kan juist een uitlaat van alles zijn. Ik zou dit juist laten gebeuren en evt wat tegendruk geven bij der voetjes als je t idee hebt dat dat nodig heeft. Ik ben heel benieuwd wat het uitwerkt!! Zomaar kans dat na een kwartiertje razen ze juist rustig in slaap valt. Maar neem er echt de tijd voor, want het kan ook een half uur zijn bijwijze..

8 maanden geleden

Reactie op Co

Je hebt best kans dat ze idd even flink tekeer gaat, dat kan juist een uitl ...
Jullie kindjes zijn ook allemaal rond de 10-11 maanden toch? Welke wakker tijden houden jullie aan? Of welke raad jullie coach aan? Ik merk namelijk dat mijn kleintje goed slaapt en ineens soms in de nacht 2 uur lang wakker is, dus misschien hou ik niet de juiste wakker tijden aan 🤷🏼‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op Y1995

Jullie kindjes zijn ook allemaal rond de 10-11 maanden toch? Welke wakker t ...
Ja! Bijna 11 maanden. Wij hanteren de 2-4-3 wakker tijd, maar een aantal weken kwamen we alsnog uit op 2-3-3-3. Sinds vandaag doet ze eindelijk wat langere dutjes en lukt 2-4-3. Ze slaapt 11-12 uur door. Wij hebben Fleur Minjon als slaapcoach gehad en mega aanrader!

8 maanden geleden

Reactie op Co

Ik hoop voor je dat het helpt! Wel kan ik zeggen dat het ook echt kan gebeu ...
Haha nee ik zou hiervoor tekenen!!

8 maanden geleden

Reactie op Y1995

Jullie kindjes zijn ook allemaal rond de 10-11 maanden toch? Welke wakker t ...
Klopt bijna 11 maanden ook. Wij kijken vooral naar onze dochter wanneer ze moe is op bed. Ze geeft dat vrij duidelijk aan met oogjes wrijven en mopperen. Maar over het algemeen komt het neer op na wakker worden uit de nacht na 2,5 uur wakker weer slapen, na dat eerste slaapje 3-3,5 uur wakker en na dat tweede slaapje ook weer 3-3,5 uur met uitzondering 4 uur tot naar bed voor nacht. We laten haar altijd slapen tot ze zelf wakker wordt. Vandaag bijv sliep ze ‘s ochtends ruim 3 uur achter elkaar 🙈 Is het wakker worden in de nacht al lang aan de gang? Het kan namelijk ook een sprong zijn. Maar anders zou het idd ook aan teveel slaap overdag kunnen liggen… misschien experimenteren met korter laten slapen. Hoeveel slaapt je kindje overdag en hoelaat naar bed?

8 maanden geleden

Reactie op Co

Klopt bijna 11 maanden ook. Wij kijken vooral naar onze dochter wanneer ze ...
Ohja dat doe ik eigenlijk ook wel! Ligt er een beetje aan hoe laat hij in de ochtend wakker wordt maar ik doe 3-3.5-3.5 wakker tijden. Maar als hij na 16 uur nog slaapt maak ik hem wel wakker in de middag 🙈 hij slaapt in de ochtend 1.5 uur en in de middag 30-60 minuten. Dus volgens mij is dat niet te veel overdag slaap toch? Misschien inderdaad een sprong die aan de gang is, er is ook altijd wel iets zodra het slapen weer een beetje goed gaat 😂

8 maanden geleden

Reactie op Y1995

Ohja dat doe ik eigenlijk ook wel! Ligt er een beetje aan hoe laat hij in d ...
Ja haha lastig hè!! Maar als t nou aanhoudt kan je is kijken wat er gebeurd als je je zoon gewoon laat slapen. Of de bedtijd iets later maakt bijv.. mijn dochter slaapt het makkelijkste als ze niet te vroeg gaat bijvoorbeeld. Maar het blijft zoeken hoor 🤭

8 maanden geleden

Voor diegene die slaaptipsvoorbabys hebben genomen als consult, raden jullie het aan? En heeft de consult alleen echt veel veranderd? Ik twijfel namelijk tussen consult of echt een traject..

8 maanden geleden

Reactie op Y1995

Voor diegene die slaaptipsvoorbabys hebben genomen als consult, raden julli ...
Ik vind het consult al heel fijn!

8 maanden geleden

Reactie op Y1995

Voor diegene die slaaptipsvoorbabys hebben genomen als consult, raden julli ...
Na het consult is het echt 100% veranderd! Ik heb nog een mail tegoed waarin ik vragen kan stellen, ben 4 maanden verder en heb niet eens meer gebruik gemaakt van dat mailtje.

8 maanden geleden

Reactie op demamvan

Ja, kan wel huilen van blijdschap hahaha. Het was echt niet meer te doen me ...
Wat grappig, normaal is het 2-3-4 ritme toch, hoezo is dat 2-4-3 geworden? Hoe kwamen jullie erachter dat dat beter ging?

8 maanden geleden

Reactie op Emmmmaaaa123

Na het consult is het echt 100% veranderd! Ik heb nog een mail tegoed waari ...
Oh wat fijn voor jullie en een opluchting om te lezen haha! Ik heb vandaag consult geboekt, ik ben benieuwd!! Kreeg je gelijk advies of moest je daar op wachten?

7 maanden geleden

Reactie op demamvan

Ik kan niet eens in woorden uitdrukken hoe blij wij zijn met Fleur. Onze do ...
Wat is de gouden tip??

7 maanden geleden

Het consultatiebureau kan ook heel goed meedenken en als jij vraagt om meer advies dan zullen ze je gratis helpen. Dus als het niet binnen je budget ligt, zou ik eerst daar nog eens aankloppen.

7 maanden geleden

Reactie op Janna1996

Wat is de gouden tip??
Hier was het een combinatie van dingen. Op tijd naar bed brengen, wakker tijd is maximale tijd, 2-4-3 ritme (realiteit is toch 2-3-3-3), mama weekje ‘out of the picture’ en 1x droomvoeding

7 maanden geleden

Reactie op demamvan

Hier was het een combinatie van dingen. Op tijd naar bed brengen, wakker ti ...
Volgens mij is het toch 2-3-4 ritme “normaal”? Naja hoe dan ook, bij ons werkt dat ook niet hoor. Nu is het meestal 3-3-3 of 3-4-3 zoiets Lekker je kindje volgen!

7 maanden geleden

Reactie op HelloRose

Volgens mij is het toch 2-3-4 ritme “normaal”? Naja hoe dan ook, bij ons we ...
Ja, heb idd gelezen dat 2-3-4 “normaal” is maar dat werkte al helemaal niet hier haha. Nu gaat het slapen top en ik volg onze dochter gewoon! Vermoeidheidssignalen = naar bed haha