8 Reacties
24 dagen geleden
Wij wachten altijd even.. Soms doet het juist meer kwaad dan goed om direct in te grijpen. Je wil je kindje ook leren zelfstandig in slaap te vallen zonder voeding of jou nodig te hebben als ze tussendoor even wakker wordt. Je hebt daar ook veel slaaptrainingen voor die heel warm en veilig zijn, zodat je toch in de buurt blijft bij je kindje maar niet ingrijpt. Bij slaaptipsvoorbaby’s leggen ze dat uit. Op deze leeftijd is een voeding meestal ook meer een gewoonte of associatie dan iets wat nodig is. Succes ❤️
24 dagen geleden
Ik ga altijd met m naar beneden dan. Soms ballen we op de bank wel samen in slaap, soms gaan we even een boekje lezen en is hij daarna moe genoeg om verder te slapen in z’n bed en soms, zoals vanmorgen, begint de dag gewoon om 04:15 uur haha
23 dagen geleden
Ons zoontje wil ook nog wel eens wakker worden. Soms alleen even draaien en gelijk weer slapen.
Maar ook dat hij gaat staan.
Voorheen gingen we er gelijk naartoe om te wiegen, maar tegenwoordig wachten we een paar minuten.
Het lijkt alsof hij klaar wakker is, staat flink te jengelen. Maar dan opeens gaat hij weer liggen en valt snel in slaap!
Ik zou dus het wachten even uitproberen. Als het goed is, leren ze het vanzelf om weer te gaan liggen.
18 dagen geleden
Als ze het hier heeft (soms word ze wakker van buikpijn of soms van een nachtmerrie) kijk ik het heel even aan. Soms gaat ze zelf weer liggen friemelen aan haar knuffel en dan gaat ze weer slapen. Als ze harder gaat huilen haal ik haar eruit, ga ik met haar naar beneden, eventjes op de bank zitten en haar gedachten op iets anders zetten (soms nog even drinken, boekje voorlezen etc) en dan na ongeveer 20 minuten/half uur kan ik haar vaak wel weer naar boven brengen. Dan doe ik wel het standaard avonddingetje (behalve tanden poetsen) nog een keer zodat haar brein echt een soort van 'reset' heeft gehad. Wie weet helpt dat?
18 dagen geleden
Ik laat haar nu soms toch even huilen, maar ze valt eigenlijk nooit vanzelf weer in slaap. Ze kán gewoon zelfstandig in slaap vallen, dat doet ze overdag namelijk ook gewoon. En ook bij het savonds naar bed brengen valt ze uit haarzelf in slaap.
Alleen snachts wordt ze vaak huilend wakker en wordt ze pas rustig als ik haar troost/in mijn armen neem. En als ze dan rustig is en ik leg haar weer terug in bed, begint ze meteen weer te huilen. Behalve als ik haar voed, dan gaat ze wel slapen. Maar dan wordt ze alsnog vaak na 1,5/2 uur weer wakker.
Ik wil eigenlijk van de nachtvoedingen af en heb gisteravond echt 1,5 uur met haar gezeten, troosten, terug in bed leggen etc. Uiteindelijk sliep ze dan, om na een half uur weer wakker te worden. Toen heb ik haar toch gevoed. En de rest van de nacht ook 🙈 ik hou het zo in stand, maar heb geen idee hoe ik dit dan moet doorbreken. Of waarom ze na 1,5/2 uur steeds weer wakker wordt, want dat kan niet van honger zijn...
Missch moet ik idd doen wat jij (Elvira) doet, met haar naar beneden gaan even ofzo. Dat probeer ik nu op haar kamertje wel te doen, door te vragen "hoe doet de koe/tractor/hond/etc.", maar missch kan ik wel proberen om echt even naar beneden te gaan
16 dagen geleden
Wij hebben twee nachten geïnvesteerd door continu te komen en troosten maar hem niet zijn bedje uit te halen. Knuffel, kus, ga maar slapen en dan weglopen. En dat heel vaak opnieuw. Maar daardoor ‘geleerd’ dat hij ‘s nachts niet zijn bedje uit gehaald wordt of een voeding krijgt.
16 dagen geleden
Reactie op Rizzerd
Ik laat haar nu soms toch even huilen, maar ze valt eigenlijk nooit vanzelf ...
Ik heb mijn dochter een paar weken geleden wijsgemaakt dat de melk 's nachts op is en dat ik nieuwe voor haar ga maken, en dat ze dan als het ochtend is weer mag drinken. Ze accepteerde het vrij snel. Moest wel een paar nachten even huilen, maar dat was na 2 minuten over. Gewoon voet bij stuk houden. Ik heb haar toen wel bij mij in bed laten slapen. Dan had ze nabijheid zonder tiet, en sliepen we allebei het snelst weer verder