20 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 4 weken en sinds een week is er vanzelf een ritueel ingeslopen: laatste eten rond 23u/23u30 (eerst borstvoeding, dan inbakeren, daarna nog een flesje afgekolfde melk) en dan onmiddellijk naar zijn bedje, kusje geven en hem gerust laten. Dit werkt want de eerste 4 nachten sliep hij 4uurtjes en nu al 6 nachten dat hij tot 5u45/6u slaapt. Overdag zit er nog geen regelmaat in

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze nu 4 jarige zoon vanaf 1 maand oud ongeveer savonds met de fles van 19.00 pyama aan fles drinken en in bed leggen. De fles van 23.00 alleen verschonen en fles en kamer zo donker mogelijk houden tijdens de fles. Dit werkte erg goed. Overdag ook in bed slapen maar dan met gordijn open zodat het wel licht is, en snachts donker.

3 jaar geleden

We hebben niet echt een ritueel denk ik, meer een soort van ritme gecreëerd. Overdag leggen we haar ook in haar eigen bedje in haar kamer. Snachts krijgt ze tussen 23:00/00:00 de fles beneden en dan valt ze vaak na de fles in slaap op een van ons en dan leggen we haar gewoon in bed en doen de gordijnen dicht en babyfoon aan. Als ze dan om 3 uur voor een voeding komt dan verschonen we haar gewoon boven en geven ook de fles boven. We doen minimaal licht aan en praten weinig of zachtjes en dan leggen we haar weer in bed na de fles. Overdag verschonen we beneden en krijgt ze de fles beneden dit ivm dag/nacht ritme als ze wakker is dan doen we de gordijnen open en nemen haar dan mee naar beneden. Als ze dan na het flesje weer naar boven gaat dan leggen we haar in bed en doen we wel weer de gordijnen dicht, zo slaapt ze beter. Ze komt snachts nog om de 3/3,5/4 uur dus dan doen we niet teveel kletsen etc zodat ze daarna weer snel gaat slapen. Ze valt ook vaak na de fles bijna direct bij ons in slaap dus leg haar vaak slapend weg dus dan is er niet echt een ritueel. Ze is nu 3 weken

3 jaar geleden

Reactie op Davina1

Mijn zoontje is vandaag 4 weken en sinds een week is er vanzelf een ritueel ...
Mijn dochtertje is nu 3 weken en slaapt vaak ook nog niet zo goed in. Toevallig ook een inbaker slaapzakje gekocht om binnenkort te proberen. Hoeveel afgekolfde melk geef jij nog na?

3 jaar geleden

Reactie op nicolevvl

Mijn dochtertje is nu 3 weken en slaapt vaak ook nog niet zo goed in. Toeva ...
Tussen de 60 en 80cc. Ik ben dit 2 weken geleden beginnen doen omdat hij altijd maar wou aanliggen en afviel. Niet genoeg melk dus en niet genoeg kracht om deftig te drinken. Ik baker in in een grote tetradoek en dit is ideaal voor Loïc momenteel :)

3 jaar geleden

Wij doen als slaapritueel voor onze oudste overdag: verschonen, slaapzak aan, liedje zingen en dan muziekmobiel aan en dan de kamer uitlopen. Savonds doen we hetzelfde maar dan met tandenpoetsen voor het verschonen en pyjama aan en boekje voorlezen. Hij komt niet meer snachts maar toen hij dat wel deed deden we alleen de muziekmobiel. Dat was zegmaar onze manier om de kamer uit te lopen maar dat er nog wel iets van geluid was

3 jaar geleden

Reactie op VSV001

Dit bericht is verwijderd
Overdag nog geen ritme, dat is ook moeilijker omdat ik de ene week mijn 3 andere kinderen ook heb die naar school enzo moeten en de andere week ben ik met hem alleen dus is alles volledig in teken van hem. Hij slaapt zowieso overdag nog beneden. Ik probeer zoveel mogelijk in zijn park maar soms is het in de zetel ook (zoals nu, zie foto 🙈). Dat is dan omdat hij op mijn arm in slaap valt, tijdens het eten, en hij moeilijk te verleggen is

3 jaar geleden

Hier nog niet echt ritueel zoals bij mijn oudste. Maar vaak rond 22.00 laatste keer bv. Eerste borst beneden of op slaapkamer van ons. Verschonen en dan in donker tweede borst. Even laten boeren, dan nog 5 minuutjes zitten en op bed leggen. Snachts komt die om de 3 a 4 uur en dan voed ik donker. En verschoon ik wel even tussen door. Overdag gewoon lekker beneden in ligt en geluid. Alleen tussen de middag leg ik hem wel echt te slapen in zijn bed boven. (Haha zodat zelf ook even kan slapen ) Weet dat ritme vanzelf wel beetje komt. En ik geniet er maar van dat die nu nog overal slaapt en makkelijk mee op pad kan met de oudste. :)

3 jaar geleden

Mijn zoon is pas 1 week, dus nog wat vroeg al slaapt hij 's nachts wel in de co-sleeper en overdag in de box in de woonkamer. Mijn dochter 22 maanden, werd het op een gegeven moment een ritme dat ze standaard om 7:30pm naar bed ging (rond 4-6 maanden ofzo). Inderdaad pyjama, schone luier, borstvoeding en het belangrijkste, volledig donkere kamer. Later had iemand ons een soort meditatie unit gegeven, die je in kan drukken en daar is ze helemaal verzot op. Het helpt haar echt in slaap vallen. We moeten zorgen dat deze dus niet bij haar in bed ligt, anders gaat ze hem aanzetten als ze midden in de nacht wakker wordt. 🤣 Nu ze wat ouder is, lezen we ook een boekje voor en poets ze haar tanden. Overdag is het zo kort mogelijk, schone luier en hop het bed in. Als ze moeite heeft met slapen en het niet zoiets is als krampjes, ziek zijn etc. Dan zo min mogelijk interactie voeren met het kind, inderdaad ook met het nachtelijk voeden. Bijv. speen in de mond en de kamer weer uitlopen, of er naast zitten, maar geen gesprekken gaan voeren. Onze dochter slaapt fantastisch, maar denk dat het ook een kwestie van geluk hebben is. Als het ritme er nog even niet lijkt te zijn is het ook prima, volg je kindje.

3 jaar geleden

Onze dame is 10 dagen en totaal nog geen ritme. In de nacht wilt ze ook nog niet in een bedje of iets en we geven daar voorlopig gewoon lekker aan toe. Over een aantal weken komt er vanzelf wel ritme in. Is bij mijn andere dochters ook vanzelf goed gekomen dus maak me er ook totaal niet druk om :-). Boek tip om te lezen: ‘slaap baby slaap’.

3 jaar geleden

Leuk om te lezen dat iedereen het zo anders doet! Hier totaal geen ritme met 3 weken. Overdag ligt ze gewoon in de box of wagen en savonds vanaf uurtje of 22.00 ligt aan de voeding hoe laat ze die wil, leggen we haar in de co sleeper.

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 2 weken heeft heel veel moeite om in slaap te komen. Vanaf het moment van voeden tot dat hij eens slaapt gaan zeker 2 uur voorbij. Even wegleggen in de box = huilen, in de kinderwagen leggen = huilen, bedje = huilen. Zelfs bij ons is die niet altijd tevreden en in zijn hum. Hij geeft wat voeding terug dus zijn al over naar de difrax fles en verdikking met johannisbroodpitmeel. Het lijkt dat hij echt misselijk is en last heeft van krampen. Daardoor komt die heel moeilijk tot rust. Inbakeren doen we ook maar dan voornamelijk in de nacht en het middagdutje op bed. Ik merk dat ik echt op raak omdat ik zelf 0 rust kan pakken. Iemand tips? Zelf dacht ik te switchen naar Omneo. Wat zijn jullie ervaringen?

3 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Mijn zoontje van 2 weken heeft heel veel moeite om in slaap te komen. Vanaf ...
Wij hadden dit vergelijkbaar met onze oudste en bij hem zijn we toen geswitched naar flesvoeding van hero. Weet even de exacte naam niet meer, maar het was eentje speciaal tegen spugen en krampjes. Dir hielpr bij hem echt enorm. Toen we maanden verder waren bleek hij ook last te hebben van zijn oortjes. Je kan kijken of hij het fijn vind om in een bedje te slapen die een beetje gekanteld is. Dus aan 1 kant wat hoger dan de andere kant.

3 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Ik herken dit van mijn eerste zoontje, niet weg kunnen leggen voor een kindje van 2 weken is wel vrij normaal, hoe pittig ook. Mijn eerste zoontje sliep uiteindelijk wel goed als ik hem weglegde op zijn buik (als hij sliep). En veel in de draagzak, hij woonde daar echt in de eerste 12 weken. Het wordt beter, echt!

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Wij hadden dit vergelijkbaar met onze oudste en bij hem zijn we toen geswit ...
Bedankt voor je reactie! Het bedje hebben we op lage klossen gezet bij het hoofdeinde maar dat mag nog niet baten. Je merkt echt dat hij het op het krijsen zet en wakker van wordt zodra het begint te borrelen in zijn buik. Ik had hem vandaag even bij me op bed en heeft die wel beter geslapen. Zo kon ik hem ook goed observeren. Hero zeg je. Enig idee welke variant precies?

3 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Je zou bijvoorbeeld met een osteopaat kunnen onderzoeken waar het ongemak bij jouw zoontje precies vandaag komt. Hij kan dan adviseren om over te gaan op een bepaalde voeding of iets anders

3 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Bedankt voor je reactie! Het bedje hebben we op lage klossen gezet bij het ...

3 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Heel herkenbaar! Ons zoontje draag ik heel veel in de draagdoek en dit helpt enorm hier slaapt hij ook overdag in. Johannes broodpitmeel gaf hier heel veel krampen dus mee gestopt (hij had al krampen van de normale voeding). We geven nu sab simplex tegen de krampen en dit helpt heel erg goed. Hou vol, ik weet van mijn oudste dochter dat het goed komt.

3 jaar geleden

Reactie op Roos_je_88

Je zou bijvoorbeeld met een osteopaat kunnen onderzoeken waar het ongemak b ...
Die hebben we afgelopen week gezien en heeft als conclusie gegeven dat dat hij spanning op zijn hoofd heeft. Dus over 2 weken weer langs. Ik ga zo eens de huisarts bellen en het consultatiebureau. Kijken wat hun zeggen. Buiten om de krampen en misselijkheid/spugen is het een super vredig kind. 🤷‍♀️