12 Reacties

2 jaar geleden
Ik lees even mee. Ons kindje is nu ook 8 weken en ging al een paar weken voor zijn middagdutje naar zijn bed. Dan sliep hij een paar uur achter elkaar. Nu niet meer. Kan ook zijn sprong zijn natuurlijk en hij heeft last van krampjes, maar hij slaapt nu maar heel kort en wil amper weggelegd worden. Alleen de draagzak is een succes en verder huilt hij veel. Denk dat hij toch meer op een eigen plekje moet gaan slapen en ritme/regelmaat nodig heeft. Flesjes zit bij ons altijd 3 a 4 uur tussen maar verschilt iedere dag wel met een uur/half uur, ligt aan hoe laat hij zich snachts gemeld heeft bijv. Benieuwd hoe jullie het allemaal doen.. wij zitten ook een beetje met onze handen in het haar. Vooral vanwege het huilen wat echt toeneemt en de onrust

2 jaar geleden
Ik maak mijn kleine om 8 uur wakker dan krijgt hij zijn eerste fles dan om 11:00. 14:00, 16:30 en zijn laatste fles om 19:00 en rond 19:45 naar bed

2 jaar geleden
Ik probeer hier in de ochtend tussen 10 en 12 en middag tussen 13 en 15 tot 16 uur onze dochter even te laten slapen op haar eigen kamer. Rond 20-21 uur gaat ze weer naar haar eigen bedje en in de nacht meld ze zich 1 keer voor voeding. Gaat sinds dag of drie zo. Geeft ook tijd even voor mezelf op die momenten ☺️

2 jaar geleden
Hier ook nog geen ritme, van mijn eerste weet ik nog dat dat ook echt niet lukte nu al, pas mer 12 weken lukte het. Toen hield ik het slaapschema van slaaptipsvoorbabys aan. Ik ga het nu dus ook nog niet proberen. Overdag voeden we elke 3 uur (zodat ze tussendoor niet te lang dutten) en pas na de laatste fles neem ik ze mee naar boven. Dan komen ze snachts nog een keer rond 3 uur en rond 7 uur start de dag weer.

2 jaar geleden
Onze dochter is nu 10 weken. Overdag letten we vooral op de wakkertijd (tussen de 75 en 105 minuten op deze leeftijd). Als ze binnen die tijd moe lijkt doen we haar in de draagdoek of in bed. In bed slaapt ze altijd maar kort dus we proberen 1x per dag een lang dutje in de draagdoek te doen. Sinds een paar dagen proberen we haar niet meer na 17 / 17.15 te laten slapen. Na het laatste wakkere rondje voeden we haar dan in het donker, bakeren haar in en leggen haar op bed. Ze slaapt dan goed in.
Overdag zit er 3 a 4 uur tussen de voedingen en na de laatste voeding tussen 18-19 voeden we op verzoek in de nacht.

2 jaar geleden
Waarom überhaupt een ritme creëren? Als je kleine happy is zou ik niets forseren. En als ik zo de voedingen lees en je nacht gaat het toch hartstikke goed?😃
Die van mij gaat idd gelijk met ons naar boven. En overdag slaapt hij overal en nergens ( nestje/wiegje/co sleeper als ik ook een dutje wil doen/wagen etc)

2 jaar geleden
Wakkertijd doe ik ook niet aan 😂 wanneer die moe is gaat hij slapen. Heel simpel 😅
En wanneer hij wakker is doen we even tummy time / badje / gezellig kletsen etc.

2 jaar geleden
Reactie op Momoftwo96
Waarom überhaupt een ritme creëren? Als je kleine happy is zou ik niets for ...
Wat super fijn dat jouw kindje overal slaapt! Lang niet bij alle kindjes zo.. Dan hoef je idd ook geen rekening te houden met wakker tijden want dan slaapt je kindje overal wel in. Die van mij slaapt echt alleen in de draagzak en in bed. Dus als ik ‘m te laat op 1 van die 2 plekken heb en hij is over zijn moeheid heen, heb ik een probleem haha. Maar ben het wel met je eens; waarom zou je wat veranderen als je kindje op deze manier vrolijk en rustig is. Bij onrust merk je vaak dat er wat anders moet. Zolang je dat niet hebt gaat het geloof ik prima!

2 jaar geleden
Wauw ik vind het ritme van jou best goed eruit zien hoor!
Onze kleine is nu bijna 6 weken maar ik zit op gemiddeld 10 voedingen. 😂
Borstvoeding op verzoek en het lijkt alsof ik niks anders doe dan voeden. 😅
Ik hoop over een paar weken ook meer richting jou schema te gaan. Wat een vrijheid om de 4 uur een voeding. 🙌🏻
Waarschijnlijk zit dat er voorlopig niet in. We gaan het zien.
Ik leg onze kleine wel in haar eigen bedje als ze gaat slapen.
Hier verschoon ik haar luier, geef voeding, 30 min rechtop. (Ze spuugt veel) Dan liedjes zingen of spelen op haar speelmat. Dan word ze moe en gaat heel eventjes slapen want dan zit al bijna de volgende voeding eraan te komen. 🤣