14 Reacties

6 maanden geleden

Beginnen met het ochtenddutje...langzaam opbouwen en niet teveel gaan proberen. Heb je een vast ritueeltje? Heeft ze inmiddels geen vervelende associatie met haar eigen bedje? Die van mij kon met 4mnd nog wel in eigen bedje spelen overdag, maar nu hoef ik dat niet te proberen hoor. Ik zou geen oplossing weten, mijn zoontje is al in de eerste weken naar zijn eigen bed gegaan. Nu slaapt hij wel af en toe bij ons in bed, op vakantie wilde hij absoluut niet in eigen kamertje slapen en heeft een week bij ons gelegen. Misschien is het de leeftijd waardoor het lastig is nu?

6 maanden geleden

Wat ik heb gedaan om het aan te leren, is op de grond naast haar gaan zitten. Handje geven en lampje aan zodat ze me kan zien. In het begin was het even doorzetten (telkens als ze bleef huilen eruit halen paar minuutjes troosten en terug neerleggen) maar nu slaapt ze in haar eigen bedje.

6 maanden geleden

Mijne doet eigenlijk altijd zijn dutjes op mij en in de nacht bij ons op bed. Precies hetzelfde probleem met z'n eigen bedje als bij jou. In de avond rond z'n bedtijd leg ik hem wel nog in z'n eigen bedje, maar ik leg dan z'n matrasje op de grond zodat het eigenlijk een vloerbed is en dan slaapt hij wel in. Ik kan er dan naast gaan liggen en voed hem in slaap. Zo slaapt ie vaak door tot half 10/10 uur en dan mee naar ons bed

6 maanden geleden

Bij ons hielp het nunki lakentje voor het geborgen gevoel. Hoe gaat het met dutjes, lukt dat wel?

6 maanden geleden

Onze dochter slaapt in haar eigen bed, maar komt soms ook wel moeilijk in slaap. Ze valt meestal in slaap tijdens de voeding, ik laat haar dan nog even in mijn arm liggen zodat ze goed weg is en probeer haar dan in bed te leggen. De ene keer gaat dat goed, de andere schiet ze wakker en is het een groot gehuil. Wij zijn ook niet zo van het laten uithuilen dus na 5 of max 10 min gaan we terug. Tot voor kort probeerde mijn man haar te wiegen dan, nu laat hij haar in bed liggen en geeft een soort handmassage :p voordeel is dat ze dan al neerligt en is het alleen nog voorzichtig het hand wegtrekken. Voor mij blijft de borst geven nog het makkelijkste hulpmiddel, uiteindelijk valt ze zo wel definitief in slaap. Maar ik ben aan het afbouwen dus stilaan moet ik over op een andere tactiek.

5 maanden geleden

Reactie op Fixs

Beginnen met het ochtenddutje...langzaam opbouwen en niet teveel gaan probe ...
Hi! We hebben een vast ritueel in de avond. En als ze bij ons in bed slaapt gaat het ook goed. Het lijkt echt alsof ze iets heeft tegen haar eigen bedje. Overdag er in spelen gaat redelijk tenzij ik weg loop. Slapen overdag ho maar. Doet ze momenteel echt ook alleen maar bij ons in bed of in de kinderwagen.

5 maanden geleden

Reactie op chchch

Wat ik heb gedaan om het aan te leren, is op de grond naast haar gaan zitte ...
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Alleen mijn partner vind dat ik dit niet moet doen dus doe ik het niet meer.

5 maanden geleden

Reactie op Xaya

Mijne doet eigenlijk altijd zijn dutjes op mij en in de nacht bij ons op be ...
Heb het matrasje inderdaad op de grond gelegd en er zelf bij gaan liggen. Dit hielp wel met slapen bij ons op de.kamer. Maar mijn partner vond dit zo "zielig" en armoedig dat ik ook dit heb gestopt.

5 maanden geleden

Reactie op Wajomanza

Bij ons hielp het nunki lakentje voor het geborgen gevoel. Hoe gaat het met ...
Kan dit lakentje nog gebruikt worden voor 1 jarigen? Onze dochter staat continu in haar bedje ook.

5 maanden geleden

Reactie op Evel3

Onze dochter slaapt in haar eigen bed, maar komt soms ook wel moeilijk in s ...
Ik probeer haar na de borstvoeding inderdaad weg te leggen maar wordt helaas gelijk weer wakker zodra ik haar neerleg. Ze ligt nu al 1.5 uur in haar bed te huilen. M'n hart breekt.

5 maanden geleden

Wij hadden dit ook. Hoewel ik laten huilen ook echt eigenlijk niet wilde, hebben wij de methode gekozen om het zo te doen: slaapritueel, in bedje leggen en welterusten zeggen en weggaan. 5 minuutjes wachten, teruggaan, oppakken troosten voor 1 minuut, terugleggen en weggaan, oppakken en troosten voor 1 minuut etc. Als we voelden dat hij bij in bed leggen echt moe was en aan het strijden aaiden we hem over zijn bolletje en dan ging hij slapen. We hebben denk ik drie avonden wat vaker heen moeten lopen en nu gaat hij bijna direct slapen als we hem neerleggen en even over z'n bolletje aaien. Zonder huilen. Voor ons was dit wel echt even nodig want ik had ook weer even een avond voor mezelf nodig. Ju eindigt hij snachts nog vaak tussen ons in maar ik geef ook nog borstvoeding en hij vraagt snachts nog. Ik kan hem daarna wel weer terugleggen als in dat wil maar we vallen vaak samen in slaap. Gaat in elk geval nu veeel beter met slapen en wij zijn hier tevreden mee

5 maanden geleden

Reactie op MMHB

Wij hadden dit ook. Hoewel ik laten huilen ook echt eigenlijk niet wilde, ...
Dit trouwens niet gedaan toen hij nog jong was, maar ook bijna een jaar.

5 maanden geleden

Reactie op Coconutjes

Kan dit lakentje nog gebruikt worden voor 1 jarigen? Onze dochter staat con ...
Ja, kan hoor. Maar verschilt per kindje en fase of het helpt. Wij hebben hem net weer weg gehaald omdat ze nu zo onrustig is dat ze er steeds onderuit wurmt. Kan me voorstellen dat er ook weer een fase komt waar hij wel weer fijn is :)

5 maanden geleden

Reactie op Coconutjes

Ik probeer haar na de borstvoeding inderdaad weg te leggen maar wordt helaa ...
Klinkt niet alsof laten huilen de oplossing is die voor jou goed voelt en zeker niet goed is voor je baby! Die ervaart dat echt als trauma, ze heeft je duidelijk nodig maar je komt niet. Ik bedoel dit niet als veroordeling echt niet, maar ik word altijd zo verdrietig als ik het lees dat n kindje zo lang moet huilen. On topic: - heb je t idee dat je kindje pijn heeft en daarom niet wil liggen? Wel eens bij een goede baby osteopaat geweest? Kan veel verschil maken!! - wat is het temperament van je kindje? Als je een heel temperamentvol en alert kindje hebt dan slapen ze ook vaak slechter en hebben ze je langer nodig om tot rust te komen.. hier ook echt zo.. - wil je het samen slapen alleen niet omdat je man t niet wil? Gaat hij er anders ‘s nachts uit? Zo niet, dan bepaal jij toch wat beste is/werkt? Als jullie maar slapen… er komt echt wel een tijd dat t beter gaat Echt super pittig ik weet het!! Maar gaat echt een moment komen dat t beter gaat 💕