6 Reacties
8 maanden geleden
Oplossing voor alarm is misschien een smartwatch kopen met een trilfunctie als wekker. Dan wordt hij er wel wakker van en jij hopelijk niet. Vragen of hij dan heel zachtjes wil doen ‘s ochtends.
Erop vertrouwen dat je je dochtertje wel hoort als ze je nodig heeft, hopelijk durf je dan steeds dieper te gaan slapen. Bij mij helpt de deuren op een kiertje en de babyfoon naast me (geluid wel uit), voor het gevoel dat ik alsnog dicht bij hem ben en met een gerust hart kan gaan slapen. Maar dit zal een proces zijn.. is ook natuurlijk instinct!
8 maanden geleden
Waarom geen lange termijn oplossing? Hier slapen we als we de slaap nodig hebben regelmatig apart. (Snurken man, ik regelmatig nachtmerries waar hij weer wakker van wordt en dan nu ook de nachtelijke dingen rondom de kleine) Vind het zonde dat er zo’n taboe op ligt want ik kom er meer en meer achter dat we echt niet de enige zijn. Onze relatie is er niet minder door en we gaan er allemaal op vooruit dat we goed uitgerust zijn
8 maanden geleden
Reactie op Nly
Waarom geen lange termijn oplossing? Hier slapen we als we de slaap nodig h ...
Ik ben het hier erg mee eens. Wij proberen in de avond samen te gaan slapen maar vaak vertrekt mijn man halverwege de nacht (als de kleine wakker wordt) naar het logeerbed. Ze wil dan vaak niet meer in haar eigen bedje verder slapen, dus slaapt ze dan naast mij verder. Als mijn man daar nog bij zou liggen, wordt het wat krapper.
Soms gaat mn man s avonds al in het logeerbed slapen, als hij erg moe is.
Bij ons werkt dit nu al 10 maanden erg goed. We slapen prima hierdoor en zijn daardoor beter bestand tegen de mindere dagen. Ik denk dus zelfs dat het een positief effect heeft op onze relatie. En de seks gebeurt toch wel, dat hoeft echt niet alleen in bed 😉
8 maanden geleden
Wij slapen ook vaak apart, mijn man heeft continu diensten dus hij komt soms laat thuis en wil dan langer slapen, dus slaapt hij in het logeerbed. En als hij er vroeg uit moet, gaat hij ook alvast in het logeerbed slapen, zodat hij mij (en de kleintjes) niet hoeft te storen. Als we slapen gebeuren er toch niet zo veel romantische dingen. Het komt ooit wel weer terug!