4 Reacties
één maand geleden
Ja!! Hier ook, hij eet overal (en veel ook!), bij de gastouder, opa en oma, m'n zusje, behalve thuis. Avondeten gaat hier juist nog het best (vergeleken met de overige maaltijden, niet objectief gezien 😅), maar pap (ontbijt) en brood (lunch) krijg ik er gewoon niet in... Het enige wat echt gemakkelijk gaat is een banaan, dus die geef ik hem elke dag maar tussendoor, maar weet ook niet of dat zo gezond is 😬 Ik probeer tijdens het eten niet iets vervangends aan te bieden, want ik wil niet dat hij denkt dat hij die optie heeft, ik ben bang dat hij dan eten blijft afwijzen tot hij iets krijgt wat hij lekkerder vindt 🤭 Maar ik vind dat ook wel lastig, omdat ik me zorgen maak of hij genoeg binnenkrijgt...
één maand geleden
Reactie op AnyaE
Ja!! Hier ook, hij eet overal (en veel ook!), bij de gastouder, opa en oma, ...
Ja dat laatste heb ik dus ook. Ik bied wel iets alternatiefs aan in de hoop dat hij het eet, maar dat is dus meestal ook niet het geval
Tussendoor hooguit rijstwafel, krentenbol en afhankelijk van z'n zin een banaantje. Hopelijk enkel een fase😅
één maand geleden
Reactie op Xaya
Ja dat laatste heb ik dus ook. Ik bied wel iets alternatiefs aan in de hoop ...
O, een krentenbol is ook een goede tip, dat zal ik eens proberen. Ja hopelijk een fase inderdaad! Ik vind het naar voor jou, maar ook wel gerustellend dat mijn zoontje niet de enige is, misschien hoort het er gewoon bij 😇
één maand geleden
Jahoor hier ook periodes. Soms is het eten niet aan te slepen en soms leeft hij van lucht. Ik probeer geen alternatieven te bieden, dat hebben ze snel door! Wel geef ik soms een potje want dat eet hij sneller want dan hoeft hij niet te kauwen 😂 dan heeft hij weer wat groente binnen.
Banaan is hier ook iets wat zo goed als altijd wel naar binnen gaat en kwark en yoghurt. Dus bij ontbijt kwark en na het avondeten altijd yoghurt. Ook als hij niet eet, op de yoghurt na, wordt hij niet wakker 's nachts met honger. Wel 's ochtends snel eten want dan is hij wel enigzins hangry 😂