Hoi mama’s
Zijn er nog kindjes die slecht vast voedsel eten? Mijn dochter is bijna 1 en eet erg weinig naar mijn idee.
Ik ben nu op aanraden consultatiebureau gestopt met de middagfles in de hoop dat ze meer gaat eten, maar helaas..
Dit is wat ze nu eet:
- 06:30: fles 180cc + 6 schepjes
- 08:00: bordje pap (laat de helft staan)
- 12:00: boterham zonder korts ( eet maar de helft )
- 14:30 kreeg ze normaal nog een fles maar die zijn we dus gestopt. Geef nu een cracker, die gaat voor de helft op
- 17:00: avondeten. Eet met ons mee, vaak maar een paar hapjes en dan wil ze niet meer.
- 19:00: fles 180cc + 6.
Tussendoor fruit/maisstengels/water gaat goed.
Ik merk dat het begint te frustreren omdat om me heen kinderen alles eten en veel.
Hebben jullie tips? We eten trouwens altijd samen zodat ze ons ziet eten. Misschien overdrijf ik ook hoor maar is m’n eerste en volgens CB zou ze wel meer moeten eten.
Groeicurve buigt iets af, maar ze is ook erg actief.
Hier nog een kindje dat weinig eet nog hoor! Weinig interesse ook nog steeds. Fruit gaat heel goed, soms wel brood, soms niet. Van groenten, vlees ed moet hij eigenlijk niks weten...
Wij hebben nu vaak het volgende schema,grofweg:
-7.30: yoghurt met blauwe bessen
-10:00 Fruithapje
-12.00Broodje(s) met zuivelspread, appelstroop of pindakaas. Eet soms de helft, soms op de opvang ineens 2...
-12.30fles 150+5
-15.30maisstengel oid, fruit of we proberen een groentehapje
-17.30 pap met banaan en twee aardbeien
- 18.00 aan tafel zitten/proeven (doet hij eigenlijk nooit)
- 18.30 fles 180+6
Lastig he? Hij proeft soms wel, maar het is echt nog geen hele maaltijd
Als de groei afbuigt zou ik persoonlijk die middagfles blijven geven. Een halve cracker staat aan calorieën echt niet gelijk aan een fles. Dan buigt ze straks nog verder af. Sommige kindjes zijn gewoon sneller, en sommige kindjes hebben wat meer tijd nodig.
Als de groei afbuigt zou ik persoonlijk die middagfles blijven geven. Een h ...
Dankjewel voor je reactie. Ik ga de fles idd weer geven. CB zei dat we moesten afbouwen nu ze richting het jaar gaat maar ze heeft het gewoon nog nodig