12 Reacties

2 maanden geleden

Misschien kan je een klein powernapje in de ochtend proberen van 10/20 minuten om te overbruggen tot de middagdut.

2 maanden geleden

Pfoe, herkenbaar! Ik merk hier met 2 dutjes (van 20 min. + van 2 uur) ook enorm slechte nachten. Denk dat hij dan nog te laat op de middag slaapt (tot uur of 16). Ondanks dat hij dan later op bed ligt, toch een slechte nacht. Ik wil al steeds over op 1 dutje, maar twijfel dan toch als hij rond 6/half 7 al wakker is om 2 dutjes aan te bieden. Na half 8 wakker dan doe ik sowieso 1 dutje. Merk dat de nachten veel beter gaan als hij overdag eerder en/of korter slaapt. Maar zeker weten doe ik het niet... Probeer maar te accepteren dat het een rommelige overgang nu is + misschien een regressie. Wat vind jij wel goed gaan/niet goed gaan?

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Pfoe, herkenbaar! Ik merk hier met 2 dutjes (van 20 min. + van 2 uur) ook e ...
Thanks voor je reactie! Ik merk eerlijk gezegd geen verschil of ze nou een of twee dutjes doet, de nachten gaan ruk haha. Heb ook wel eens geprobeerd om haar wakker te maken na een halfuur s'ochtends maar dan is ze én strontchagrijnig én slaapt ze smiddags soms alsnog niet. Nu heb ik haar één slaapje laten doen, maar is ze alweer vroeg wakker. Maar ik laat haar nog maar even liggen, ze meldt zich nog niet. Ben echt kapot 😅

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde.. hij weigerde iedere keer het 2e dutje. Als ik hem wakker maak uit het eerste dutje is hij idd ook super chagrijnig en is het niet zeker of hij in de middag slaapt. Sinds zaterdag over op 1 dutje. Meestal slaapt hij ‘s middags nu maar 1 uur en dat is echt te weinig! Op 1 uitzondering na van een dutje van 2:15!! Hij is dan niet vrolijk en snel geïrriteerd als hij maar een uurtje heeft geslapen. Maar kan hem ook niet dwingen langer te slapen. Hij gaat zitten in bed en zegt de hele tijd “uit”. Hij gaat dan wel rond 18:15 op bed. Maar hoop niet dat hij straks een vroege vogel gaat worden..

2 maanden geleden

Wij merken precies hetzelfde. Echt een moeilijke fase vinden wij! Merken onrust in de nacht, maar vooral vroeger wakker worden en ook heel wisselvallig slapen. Geen verband te vinden of pijl op te trekken en hij schommelt tussen ene keer 1 slaapje en andere keer 2 slaapjes. Als hij voor 07:00 wakker wordt bieden wij een powernap aan om 09:00/09:15 van 15 tot max 20 minuten. Daarna om 13:00 uur naar bed. Vandaag ging dit doen en sliep hij zelfs in de middag weer 2 uur achter elkaar. Is hij om 07:00 wakker dan gaat hij om 12:00 slapen. We zijn benieuwd hoe de ochtend er morgen nu uitziet… We moeten de ochtend wel echt kort houden anders gaat hij niet, te laat of tekort naar bed smiddags. Wij vinden het momenteel ook echt hogere wiskunde haha dus herkenbaar.

2 maanden geleden

goed* en hier idd ook ene keer mega vroeg wakker, laatst zelfs om 05:00. Dan weer 05:30 of 06:00 en af en toe zijn we super blij met 06:30/07:00 maar als we de dag erna hetzelfde ritme aanhouden dan kan ‘t zomaar tóch weer vroeg zijn. Geen idee hahaha

2 maanden geleden

Herkenbaar. Niet perse de rommelige nachten, bij ons is het voornamelijk vroeg wakker worden. Geen pijl op te trekken. We leggen haar standaard om 09.30 op bed voor een powernap van 15 minuten. Slaapt ze om 10 nog niet, dan eruit en 1 slaapje om 12 uur. Als ze wel slaapt dan een tweede slaapje om 13 uur. Als ze 1 slaapje doet dan is die vaak erg kort (1.15-1.30). Met de powernap is het tweede slaapje vaak wel lang en moet ik haar vaak na 2 uur wakker maken. Ben toevallig aan bijhouden wat ze slaapt per dag, wanneer ze vroeg wakker is. Maar we is echt geen pijl op te trekken. Soms met 1 kort slaapje een goede nacht (6.30 wakker) en vroeg wakker (5.30). En met 2 slaapjes precies hetzelfde😂 ik weet het ook niet meer.

2 maanden geleden

Ik vind dit ook een hele vervelende fase die overgang naar 1 dut. Doet ons zoontje nu een week ofzo en ik merk dat ie het nog niet goed aankan, maar ja, 2 dutjes is teveel!

2 maanden geleden

Reactie op UniekF

Hier precies hetzelfde.. hij weigerde iedere keer het 2e dutje. Als ik hem ...
Dat vind ik ook zo lastig hè. Bij de oppassers 2 dagen per week slaapt hij nu voor de 2e week op rij maar 45 minuten ‘s middags.. dat kan toch niet denk ik dan😅 de nachten gaan dan wel top (doorslapen), maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat hij zo kort slaapt overdag. Valt ook niet te verlengen want hij gaat dan echt niet meer verder slapen na 45 minuten.

2 maanden geleden

Och toch weer fijn om te lezen dat we weer niet de enige zijn haha. Ze wordt hier weer 05:30-05:40 schreeuwend wakker. We hebben 1 dutje (5-5) geprobeerd, 2 dutjes (4-4-3,5 en 4-4-4 en 3,5-3,5-4) geprobeerd maar ineens deze week hoe dan ook vroeg wakker, terwijl ze voorheen goed ging op 4-4-3,5 en dan prima tot 06:30 sliep. Verder hoor ik in de nacht 1 of 2 keer een kort gilletje maar daarna slaapt ze wel verder. En dutjes overdag is wisselend, soms 1 lang dutje, soms 1 lange en 1 korte. Vandaag ga ik dit proberen om haar wel 2 keer te laten slapen, maar haar wakker te maken (dit deed ik voorheen nooit): Wakker om 05:40. Eerste Dutje: 10:00 - 10:45/11:00. Tweede Dutje: 15:00 - 15:45. Bedtijd: 19:30 - 19:45.

2 maanden geleden

Wij hebben de afgelopen 2 dagen toch ervaren dat het beter gaat overdag met een powernap in de ochtend. Dit komt ook omdat hij net te vroeg wakker wordt in de ochtend en dat gaaaat maaar niet over haha. Wat we ook proberen. Maar die powernap doen we al tussen 09:00 en 09:30 zodat hij om 13:00 wel weer moe is. Zodra die powernap om 10:00 uur is dan is hij om 13:00 niet moe. Hij is telkens rond 06:00 wakker dus nu gaat het zo prima. We hebben hem al 2 dagen wakker moeten maken uit zijn middagdutje omdat hij zo lang sliep, zelfs na een ochtenddutje. Ik denk dat wij pas overstappen als hij minstens tot 07:00 slaapt ‘s ochtends. Dat vroege wakker worden moeten we denk ik maar ff uitzingen, kan er geen wijs meer uit haha. Maar zo fijn al die herkenning