15 Reacties

6 maanden geleden

Kijk eens bij https://ontwikkelingsspeelgoed.nl/ Ook leuk om te volgen op insta. Je kunt haar daar ook een bericht sturen om advies te vragen welk speelgoed bij jouw kind past. Maar op de website staat ook per leeftijdscategorie aan gegeven. Wat hier op moment goed doet is dingen waar hij iets kn kan stoppen en er weer uit kan halen. Daarnaast leg ik speelgoed ook vaak even paar weken weg en wissel ik het weer. (Werkt vooral goed voor mijn peuter).

6 maanden geleden

Misschien uit de grondbox? Alles is speelgoed voor een kind, geef haar een pollepel en een paar bakjes. Wat ballen en bakjes, een vormenstoof. Stabelbakjes. Kartonnen boekjes. Maar laat haar vooral ook lekker op ontdekking gaan buiten die box.

6 maanden geleden

Een doos met allerlei verschillende dingen erin.... pollepel, bijtring,badeend,knuffel, lepel,bakjes met dekseltje evt iets daarin,stapeltoren enz Zodra mijn zoontje zich niet meer vermaakt in de grondbox en ik pak de doos is hij helemaal in z'n element. Een oude portemonnee leg ik op de hoek van de bank, dat vind hij magisch om die te pakken te krijgen, opendoen en dan nog alle pasjes eruit pielen en het muntgeldvakje openen... Ook rouleer ik zijn speelgoed op z'n tijd, er is altijd iets "groots" zoals activiteittafel of nu een loopwagentje, een knuffel, iets rijdbaars en iets stapelbaars. En er regelmatig zelf bij gaan zitten scheelt ook. Ik ruim de box tijdens slaapjes altijd op, zodat meneer weer alles kan omgooien en verplaatsen.

6 maanden geleden

Heb je al een loopwagen?

6 maanden geleden

Te veel speelgoed is ook te veel keus. Beste is inderdaad niet alles tegelijk beschikbaar hebben zodat ze iets 'nieuws' te doen hebben. Alles is speelgoed voor ze. Ook bakjes, pannen, onderzetters, pollepels, leeg flesje met wat rijst. Ze willen/moeten ontdekken en doen (en hier is het, als het geluid maakt is het goed!) Hier wordt het meest gespeeld met de loopwagen,de stapelringen (op en af stapelen,gooien en dan weer gaan halen, om je arm heen) bekertjes (kan je iets in doen, maakt geluid als je er mee timmert en trommelt, ideaal ook met pollepel) en z'n megabloks auto en een bal om te gooien en rollen. De blokjes worden op elkaar gestapeld, verdwijnen in de bekers of in de auto. En ter afwisseling komt de kralenspiraal, blokken, andere ballen, stapelbekertjes, etc tevoorschijn. En veel mee spelen, op de grond zitten, gek doen met ringen rollen, geluiden erbij maken, stapel maken van bakjes en die laten omgooien etc. Veel plezier!

6 maanden geleden

Onze dochter is gek op gewoon simpele blokken. Ik heb een grote kist met de "voorraad" speelgoed en een klein kastje waar ik elke keer wat anders in uit stal. Dat werkt erg goed om het elke keer verfrissend te houden

6 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Misschien uit de grondbox? Alles is speelgoed voor een kind, geef haar een ...
Ja ze gaat ook af en toe uit de grond box die heeft een deurtje die laat ik meestal open maar buiten haar box is ook niet meer interessant馃槀 we hebben nogal een saaie moderne huis met open keuken. Ze verveelt zich zo erg dat ze continu aan mijn been hangt en jammert. Enigste wat helpt is met haar samen spelen met haar speelgoed maar ja dat kan ik helaas niet hele dag door 馃槱

6 maanden geleden

Reactie op Umi2904

Heb je al een loopwagen?
Nee ik ben een beetje bang dat ze met haar hoofd op de tegel valt. 鈽猴笍

6 maanden geleden

Reactie op Umi2904

Heb je al een loopwagen?
Welke soort loopwagen bedoel je eigenlijk? Ik heb wel zo n autootje op haar verlanglijstje voor haar eerste verjaardag gezet 馃槉.

6 maanden geleden

Reactie op Esther_34

Te veel speelgoed is ook te veel keus. Beste is inderdaad niet alles tegel ...
Goeie tips!! Ik ga gelijk morgen proberen 馃槉 bedankt 鉂わ笍

6 maanden geleden

Reactie op helangel

Ja ze gaat ook af en toe uit de grond box die heeft een deurtje die laat ik ...
Hier is het huis verkennen ontzettend populair, ik moet mn kind vaak zoeken (want ze is snel). Het zijn vaak kleine dingen die ze interessant vind, zoals onder de tafel zitten. Met een beetje interactie van haar grote broer erbij kan de pret dan niet drukken. Als ik in de keuken ben zet ik vaak een keukenkastje voor haar open (uiteraard eentje waarbij er geen gevaarlijke spullen in liggen). Ze houdt van nieuwe dingen ontdekken (dus het meeste speelgoed is ook hier saai). Dus op deze manier kan ze haar ding doen en bij behoefte bij me zijn. Mm oudste had een andere behoefte, dus kijk vooral wat jouw kind fijn vindt馃槈

6 maanden geleden

Reactie op helangel

Nee ik ben een beetje bang dat ze met haar hoofd op de tegel valt. 鈽猴笍
Klinkt heel hard wat ik zeg, maar ze moeten toch leren lopen. En lopen is wel met vallen en opstaan. Neemt niet weg dat het onveilig moet zijn, maar een loopwagentje (waar ze dus achter lopen, als een soort looprek) geeft niet meer kans op vallen, mijn ervaring in ieder geval. Laat haar vooral ontdekken. Ik heb een rugzakje met een oude portemonnee en oude pasjes erin, en wisselende andere dingen, daar vermaakt ze zich wel even mee. Verder loopt ze het hele huis door op ontdekkingstocht en is op de prullenbak slaan leuk, met karton spelen, potten en pannen, Tupperware bakjes, haar schoenen, tassen (waar niks onveiligs inzit). Hier ook een dochter die enoooorm uitgedaagd moet worden maar dat moet je wel toestaan. Ze wil het liefst overal op klimmen dus ik heb foamkussens gekocht waar ze op en doorheen kan. Ze wil alles overal uit halen dus ik heb een ikeakeukentje waar ik boekjes en wat knuffels in verstop. Ik wissel het speelgoed meerdere keren per week af en heb wel zo min mogelijk speelgoed tegelijk in de box staan. Ze speelt niet superveel in de box maar dat is wel echt haar plekje. Deurtje staat zo goed als altijd open en af en toe loopt ze er even in, speelt ze even en gaat ze weer verder in de woonkamer. En hier speelt ze ook heel slecht zelf overigens hoor, moet haar ook constant vermaken maar probeer het op deze manier wel te stimuleren en dat lijkt steeds wat beter te gaan.

6 maanden geleden

Die van mij is helemaal gek op litte people van fisher price. Ik heb zo'n boerderij set en vliegtuig set. De poppetjes en geluidjes vindt ze geweldig. Ik heb alles 2ehands gekocht

6 maanden geleden

Reactie op Suusjepuusje88

Die van mij is helemaal gek op litte people van fisher price. Ik heb zo'n b ...
Dit lijkt me echt een goeie voor op haar verlanglijstje voor haar eerste verjaardag 馃槣 ga ik nu gelijk zetten

6 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Klinkt heel hard wat ik zeg, maar ze moeten toch leren lopen. En lopen is w ...
Goeie tip 鉂わ笍馃檹 ik ga gelijk aan de slag vooral met die rugzak ben benieuwd 鈽猴笍