18 Reacties
3 maanden geleden
Dit is bij ons een groot succes, verder lees ik even mee, ons ventje is ook erg snel verveeld! Heb al speelgoed weggelegd dat eigenlijk voor 2+ is, maar hij vindt het nu al niet meer leuk 🙈 kijk ook naar de boxen van lovevery en Oh my baby, en dan een paar maanden vooruit!
3 maanden geleden
Wil hij niet gewoon meer uitdaging in beweging? Heb je al aan een klimrekje gedacht? Of een foamtrap+glijbaan? Die van ons is er elke dag mee bezig. Soms dingen eraf laten rijden/gooien soms erop klimmen soms glijden of erop lopen. Hier echt een succes want speelgoed word niet naar omgekeken of mee gegooid. Daarnaast een loopauto wordt steeds meer een succes, want ja ook weer bewegen.
3 maanden geleden
Ik weet niet of dat bij jou ook in de buurt is. Maar hier hebben ze een speel-o-theek. Je betaalt een bedrag voor lidmaatschap en daarna een paar cent per speelgoed item wat je voor 3 of 6 weken leent. Ideaal om zo eens verschillend speelgoed mee te nemen en te zien waar de interesses liggen en voor afwisseling zonder er aan vast te zitten. Sommige items hebben hier 25 cent waar je voor betaalt om 3 weken te lenen bijv.
3 maanden geleden
Ik heb mijn dochtertje een slot met een sleutel gegeven ze is er echt uren druk mee om die sleutel er telkens in en uit te doen. Wij hebben ook een klimboog dat vindt ze ook geweldig en sinds vandaag een klein stoeltje waar ze in kan zitten daar is ze nu de hele dag druk mee geweest erin en eruit en met haar boekje daar zitten.
3 maanden geleden
Reactie op Beertjebeers91
Wil hij niet gewoon meer uitdaging in beweging? Heb je al aan een klimrekje ...
Haha hij kan al vanaf 9 maanden lopen/rennen en hebben het hele huis tot gym omgebouwd. Dus beweging meer dan genoeg, t zit hem met name in het denken. Lichamelijk is die einde dag wel moe maar nu nog geestelijk wat zien te bedenken 😋
3 maanden geleden
Reactie op Talja
Dat is wel een goede idd. Denk dat ik daar eens wat meer in moet doen!
Hier ook 1 die motorisch genoeg uitdaging krijgt. Ben nu met hem aan het puzzelen, vormenstoof & torens bouwen. Dan hebben we ook gelijk een rustmomentje dat hij even op z'n billen zit haha!
3 maanden geleden
Hier lukt het al een beetje om met duplo te bouwen. Echt minimaal hoor. Maar ik merk dat het hem wel echt uitdaging geeft.
Ook buiten op onderzoek uit gaan geeft veel uitdaging. Dus echt in een veilige omgeving laten lopen en doen.
Verder vind ik de tips van de speel-o-theek en kringloop ook goed. Speel-o-theek zit hier bij het consultatiebureau maar ben nog niet binnen gestapt 🙈 moet ik echt doen!
3 maanden geleden
Ik denk dat driftbuien heel normaal zijn voor deze leeftijd. Ik denk niet dat het te maken heeft met het juiste speelgoed kopen of uitdaging. Ze ontwikkelen zich gewoon..
Wij hier in het westen denken dat speelgoed persee essentieel is. Vroeger hadden ze geen winkels vol met speelgoed. Ze ontwikkelden zich ook. Vooral op die leeftijd. Soms is een bal genoeg of een tuin..
3 maanden geleden
Reactie op Beertjebeers91
Ik denk dat driftbuien heel normaal zijn voor deze leeftijd. Ik denk niet d ...
Klopt. Hier lopen twee bengels rond. De oudste speelt al een graag met het babyspeelgoed dat nu ineens weer te voorschijn komt. En de jongste loopt de hele tijd rond met speelgoed van de grootste.
2 min. Zitten doet de kleinste alleen als hij eten krijgt 🙈