9 Reacties

3 jaar geleden

Die van ons heeft het ook gehad. Wat wij gedaan hebben is extra op hygiëne letten. Spenen van de fles en fopspenen iedere dag uitkoken (bij borstvoeding zijn er ook tips, maar helaas kwam bij mij de borstvoeding niet op gang). Handen wassen voor je fles klaar maakt, na het verschonen, zelf naar de wc bent geweest. Als de billen erg rood worden even vragen bij de huisarts vragen om zink olie. Goed mengen heel klein beetje op de billen kloppen niet smeren en dan deppen tot je alleen een lichte witte waas ziet (je heb dus echt heel weinig nodig). Anders zinkzalf maar ook heel dun erop doen. Voor de rest is het wachten tot het minder wordt. Zeker als je al medicatie hebt.

3 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft eet je seks even niets van suiker meer en zelfs geen fruit. Tepels insmeren met je medicijntje of met cocosboter. En billen met de roze dactozin, daar zit anti schimmel in. Voor de rest geen tips X

3 jaar geleden

Reactie op gudruny

Als je borstvoeding geeft eet je seks even niets van suiker meer en zelfs g ...
De Billen zien nog niet echt rood maar dit kan dus ook nog komen door die schimmel?

3 jaar geleden

Heb je ook medicijnen voor jezelf?

3 jaar geleden

Reactie op Tiny94

Heb je ook medicijnen voor jezelf?
Nee ik geef Flesvoeding gehele zwangerschap last gehad van vaginale schimmelinfecties dus ik denk dat ik haar zo besmet heb ( was hier al wel vanaf tijdens de bevalling heb hier canesten voor gebruikt ) ze had tijdens de geboorte al een wit puntje op haar gehemelte dit werd afgedaan als is niks paar dagen later stond heel haar mondje vol

3 jaar geleden

Reactie op Stwillebrordmei2023

De Billen zien nog niet echt rood maar dit kan dus ook nog komen door die s ...
Ja dat kan ook gebeuren.

3 jaar geleden

Wij hebben het met onze eerste ook lang gehad, maar gaf toen wel bv dus bleef het daardoor in stand. Uiteindelijk hielp het om echt alles uit te koken elke keer en steeds een schoon spugdoekje etc. Alles wassen met azijn als wasmiddel en volhouden met de medicijnen... hoe lastig dat ook is

3 jaar geleden

Wij smeren na elke voeding de tong + wangzakken + mijn tepels in met natuurlijke ongeraffineerde kokosolie. Aangeraden door lactatiekundige. Was wel heel erg beginnende spruw en hebben het daarmee binnen de perken kunnen houden. Weet niet of dit ook toegevoegde waarde heeft in combinatie met medicatie.

3 jaar geleden

Nystatine vragen via huisarts en lange tijd gebruiken. Verder de flessen en spenen meerdere keren op een dag steriliseren en ook Spuugdoekjes etc wisselen na voeding. Jezelf niet gek maken dat het jouw schuld is. Wij hebben het nu ook weer (2e kindje), niks aan te doen. waarschijnlijk in ziekenhuis al opgelopen. Ene is er gewoon gevoeliger voor dan de ander.