17 Reacties
2 jaar geleden
Heftig verhaal zeg..
Wat ik hier merk is dat als onze dochter van 19 weken niet poept dat ze ook heel veel gaat spugen en inderdaad ook na 4 uur nog en dat is dan allemaal slijm
Hier heeft het echt met de ontlasting te maken
Ik heb via de groeigids app contact gehad met de jeugdverpleegkundige en die heeft geadviseerd om lactulose te proberen dit bij de huisarts aangegeven en heb het kunnen halen zonder een afspraak.
Ik gebruik dit nu een aantal dagen en het poepen gaat nu goed en het spugen is zo goed als verdwenen
Mijn jeugdverpleegkundige zegt ook en de assistente van de huisarts als.ze niet kunnen poepen dan raakt dat vol en worden ze misselijk als er zon plomp melk bij komt
2 jaar geleden
Wat heftig! Je overdrijft niet hoor. Heel logisch dat je steeds 'aan' staat en je zorgen maakt.
Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Die kunnen spanningen in het lijfje verhelpen en de beweeglijkheid van de organen verbeteren.
(Ga wel naar een geregistreerde osteopaat met ervaring met baby's/kinderen).
Een manueel therapeut kan ook helpend zijn.
(Of een combi van beide)
Mijn zoontje heeft ook verstopping gehad, was veel aan het persen en daardoor omhoogkomende voeding. Inderdaad vaak verslikken en veel de hik.
Ik heb naast bovenstaande ook via de huisarts laxeermiddel gekregen.
Succes en sterkte!
2 jaar geleden
Wij hebben bij onze dochter ook lactulose gebruikt, dat heeft zeker goed gewerkt.
Verder over dat brabbelen: ze gaan daarmee heel veel speeksel aanmaken, dat is ook ontwikkeling, het kan wel echt zijn dat daar het spugen van het slijm vandaan komt. Dat doet onze dochter namelijk ook heel veel meer sinds ze oefent met brabbelen en gillen. Zij is ook aan het gorgelen met haar speeksel (😂) en verslikt zich daar ook vaak in.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat er gebeurt normaal is. Het zou niet moeten zijn dat hij slap wordt in je armen. Jij kent je kindje uiteraard het beste dus laat je zeker niet zomaar afschepen.
Wat je eventueel de volgende keer kan proberen is hem zodra hij begint te hoesten op zijn zij leggen, vaak werkt dat wel redelijk.
Sterkte, naar om je kindje zo te zien ♥️
2 jaar geleden
Wat heftig! Kan me zo goed voorstellen dat je heel erg aan staat. Heel rot om je kindje zo te zien!
Onze kleine spuugt ook een heel stuk meer dan voorheen. Bij ons heeft dat ook met sprongen te maken. Sprong 4 heeft hij veel meer gespuugd dan gebruikelijk. Nu hij uit die sprong is neemt het weer wat af (alleen nog maar mondjes terug bij boertjes). Wij zeiden het is alsof hij ineens forse reflux had tijdens sprong 4.
Ook moest ik meteen denken aan samenhang ontlasting en vol zitten. Hier wordt ook meer gespuugd als de darmpjes vol zitten of als hij perst. Zie dat velen dat hieronder schetsen dus zeker goed om lactulose oid aan te schaffen. Merk je een verandering in (aantal) poepluiers? Kan dat komen door eventuele oefenhapjes? Mocht je daar al mee begonnen zijn. Ik ben heel even gestopt een weekje om te kijken of het beter ging zonder oefenhapjes en begin later weer.
Veel succes!!
2 jaar geleden
Heej. Hier een babytje met reflux, hij krijgt dus ook ingedikte voeding, en ik merk dat, wanneer hij in een sprong zit, dit plots ook zo erg wordt. Dan kan hij uren na de voeding (zelfs vaste voeding) nog enorm terug geven. Ik begrijp dus je bezorgdheid! Hier raadde ze idd ook osteopaat aan, zoals velen Hier al schreven. Dit hielp echt wel enorm goed bij ons! Hij geeft nog steeds af en toe weer maar niet meer die grote hoeveelheden als voordien ;) hoop dat dit voor jullie ook helpt want zo continue bezorgt zijn hou je echt niet vol hé, mentaal is dat ook echt niet ok voor jou! Heel veel succes gewenst, ik duim!
2 jaar geleden
Reactie op EefvanW
Bedankt allemaal voor jullie fijne reacties! Ik ga morgen even met het cb b ...
Hopelijk kom je er snel uit. Het consultatiebureau mag alternatieve geneeskunde zoals osteopathie en chiropractor niet aanraden. Althans, dat zei de arts toen ik vertelde dat ik er was geweest voor mijn zoontje. Ze zei wel "ik ben altijd blij als de ouders hun eigen weg ernaartoe vinden". Iets om rekening mee te houden wanneer je met het CB belt. Het komt omdat het geen bewezen voordelen heeft, maar je leest hier op het forum dat er veel goede ervaringen mee zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Loesnup
Hopelijk kom je er snel uit. Het consultatiebureau mag alternatieve geneesk ...
In België wordt dit wel gedaan. Ik kreeg er speciaal een doorverwijzingsbrief voor.. Jammer dat buurlanden nog steeds zo verschillend zijn in hun aanpak. Dit zorgt enkel maar voor onrust bij de mama's heb ik de indruk :/
2 jaar geleden
Hoi lieve mama!
Ik kan je helaas geen tips geven maar ik zie dat er gelukkig wel al tips binnen zijn gekomen, wat fijn!❤️ wel wilde ik wat herkenning geven. Mijn zoontje had ook in de kraamweek dat hij stikte in slijm waarbij ik ook een hele tijd hard op zn rugje heb moeten tikken en hij er moeilijk uit kwam.. wat eng he!
Dit is helemaal niet overdreven dat jij nu constant aan gaat want dat zou elke moeder hebben die zich zo’n zorgen maakt over haar kindje! Je overdrijft niks❤️ ik hoop dat er snel weer rust bij je kindje is en ook rust bij jou! Hopelijk hoef je snel niet constant aan te staan, want dat kan echt vermoeiend zijn he?
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde gehad dat ons dochter stopte met ademen door de reflux. Wat mij heel erg heeft geholpen om ‘s nachts te kunnen slapen is een ademsensor aanschaffen die je onder het matras kan leggen. Mocht er dan toch iets gebeuren dan geeft die sensor een alarm af. Gelukkig is het bij ons niet weer gebeurd.
2 jaar geleden
ik heb dit ook gehad bij mijn oudste zoontje, hij was toen nog maar twee maanden oud toen hij blauw aanliep op de commode en niet ademhaalde. de eerste keer was ik helemaal in paniek greep hem van de commode rechtop en ging in zijn gezicht blazen. uiteindelijk in het ziekenhuis opgenomen en daar kwam het niet meer voor. thuis nog wel een aantal keren, dit vooral wanneer hij schrok van dingen, werd vervolgens blauw en hield ze adem in. bij ons is er toen geconstateerd dat het kwam door zure reflux. hij reageerde door de pijnprikkel door even te stoppen met ademhalen. ook wel breath holding spell. nadat hij omeprazol kreeg verdwenen alle klachten. het is moeilijk om rustig te blijven en je bent constant bezig om te controleren of die nog wel ademhaalt. wat mij ook heeft geholpen is idd een ademsensor onder het matras, zodat je wat meer rust hebt bij het slapen. ook heb ik toen een aeorosleep topper aangeschaft en laken. het is een nare ervaring, maar ik zou wel vragen voor een verwijzing naar kinderarts mochten de klachten aanhouden. mijn zoontje had ook meer reflux klachten wanneer hij verstopt zat, nu nog steeds en hij is 2,5. we kregen hiervoor forlax.
2 jaar geleden
Zo heftig om te lezen dat meerdere van jullie dit hebben meegemaakt met jullie kleine.. die sensor klinkt wel als iets wat heel erg kan helpen bij mijn gemoedsrust.. ik merk dat ik nu al zeker een week helemaal niet in mijn diepe slaap kom vanwege de onrust. Hopelijk komt het vertrouwen langzaam aan weer een beetje terug. En hopelijk hoeft niemand van ons dit ooit nog te zien bij onze kinderen. Bedankt voor al jullie fijne, meelevende reacties en tips❤️
2 jaar geleden
Reactie op Loesnup
Hopelijk kom je er snel uit. Het consultatiebureau mag alternatieve geneesk ...
Osteopatie is tegenwoordig niet meer alternatief. Dat id gewoon een hbo of universitaire studie (weet ff niet welke vd 2) die alleen door fysios en artsen gevolgd mag worden. Wel goed om even te checken of degene die je op het oog hebt dat ook heeft gevolgd.