17 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Bruisbal
Ze willen eerst kijken wat hier het effect van is. Ik ben alleen nog niet b ...
Okay, duidelijk. Ik zou goed je waardes bijhouden en doorsturen, en toch even vragen waarom metformine ipv insuline. Hebben ze wel al het inleiden besproken? Kindjes van vrouwen met ZD worden meestal rond 38 weken gehaald namelijk. Wellicht ook handig om over na te denken x
3 jaar geleden
Metformine word veilig geacht in de zwangerschap . Als je naar insuline gaat val je automatisch onder de kinderarts . Ik gebruik Metformine en insuline. Ik zag met de Metformine dat mijn suikers beduidend lager zijn geworden . Naar het eten onder de 8 is netjes 👍
3 jaar geleden
Vanuit mijn eerste zwangerschap heb ik uiteindelijk diabetes ontwikkeld en behouden. Toen heb ik ook niet de metformine gekregen maar alleen insuline. Heb diabetes type 2 maar voor mijn 2e zwangerschap geen medicatie. Ik ben nu 31 week zwanger en ben vrij vroeg in de zwangerschap begonnen met de metforine en opgevolgd met insuline. Mij is uitgeleg dat 4 jaar geleden dit nog maar zelden gedaan werd. Afgelopen jaren zijn internisten dit steeds meer voor gaan schrijven omdat zij hebben gezien dat er veel voordelen zijn. En eigenlijk geen complicaties voor moeder en baby waren. Ik twijfelde in begin ook maar hun mening was heel goed onderboud met nog meer en waarom. Ben dus nu 31 weken en in mijn geval wel profijt uit gehaald . Ik hoop dat dit geen verwarring schept. Met mij en de baby gaat het super goed
3 jaar geleden
Reactie op MARIEKE199222
Vanuit mijn eerste zwangerschap heb ik uiteindelijk diabetes ontwikkeld en ...
Jeetje wel heftig zeg om vanuit de zwangerschap diabetes te behouden. Vind het echt vreselijk en heb het gevoel dat ik niks meer mag eten. Ik heb behoorlijk wat overgewicht maar hoop wel dat het na deze zwangerschap klaar is met diabetes. Hoe kan het dat je diabetes hebt overgehouden? Doordat het veel in je familie voorkomt of pure pech?
3 jaar geleden
Reactie op Bruisbal
Jeetje wel heftig zeg om vanuit de zwangerschap diabetes te behouden. Vind ...
Ik snap je gevoel heel goed. Maar je mag meer dingen eten dan denkt maar het is even uitzoeken naar de juiste weg. Bij mij is het een beetje peg en toevallig mijn moeder het zelfde over komen. Mag ik vragen hoever Je in de zwangerschap bent
3 jaar geleden
Reactie op Bruisbal
Ben nu 31 weken
Dat is toevallig. Mijn diabetes verpleegkundige gaf aan dat vanaf week 32 de insuline behoefte vaak afneemt in mijn geval betekend minder spuiten . Ik hoop dat je nog wel kan genieten van je laatste weken als je vragen hebt je mag ze altijd stellen
3 jaar geleden
Reactie op MARIEKE199222
Dat is toevallig. Mijn diabetes verpleegkundige gaf aan dat vanaf week 32 ...
Echt? Is dit zo.. ik kreeg juist te horen dat hoe verder je in de zwangerschap komt hoe meer je nodig hebt. Omdat je lichaam dan minder mee werkt.
Soms snap ik er helemaal niets van 😅
3 jaar geleden
Reactie op Valer13
Echt? Is dit zo.. ik kreeg juist te horen dat hoe verder je in de zwangersc ...
Klopt in verloop van je zwangerschap ga je in eerste instantie je lichaam om meer insuline vragen. Maar vaak zie je dat vanaf week 32 het weer iets verminderd en vanaf 36-38 verminderd het ook . Maar vergeet niet elk lichaam reageert anders . En je hebt te doen met meer dan hormonen er spelen gewoon meer factoren mee, bijv stress of fysieke problematiek of een andere reden waardoor je lichaam nog weer extra hard er aan moet trekken . De diabetesverpleegkundige zal hierdoor ook voor iedereen een bepaalde pad kiezen .
3 jaar geleden
Reactie op MARIEKE199222
Klopt in verloop van je zwangerschap ga je in eerste instantie je lichaam o ...
Bedankt voor je reactie!
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de behoefte groter zou worden, dus ik ben blij om te horen dat het ook de andere kant op kan gaan. Zo zie je maar dat er een hoop geleerd kan worden mbt het onderwerp.
3 jaar geleden
Reactie op Valer13
Bedankt voor je reactie!
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de behoefte grote ...
Het is vaak erg complex. Maar dit is dan de verwachting. En soms loopt het bij iemand anders gewoon anders . Mijn suiker is de laatste week stabieler.