4 Reacties

3 maanden geleden

Met 15 maanden zou ik eerst die 5 momenten terug proberen te dringen naar 2/3 keer. ‘s ochtends avonds en misschien ‘s nachts? Of niet s ochtends en dan voor het slaapje? Allicht proberen te minderen en/of korter aanbieden…..

3 maanden geleden

Ik ben cold turkey gestopt. Waren een aantal dagen/nachten heel emotioneel, ook voor mij. Uiteindelijk wel flesjes aangeboden, die ze eerst niet wilde en uiteindelijk wel accepteerde. Als advies zou ik je meegeven om het inslapen en de nachten aan je partner over te laten, zodat jij als slaapassociatie Ook niet in de buurt bent

3 maanden geleden

Ik ben van 6 keer naar 4 keer geminderd: ‘s ochtends bij wakker worden, met de lunch, ‘‘s avonds voor het slapen (soms aan de borst in slaap vallen), en ‘s nachts nog een keer. Ik kan nu ook soms met de lunch skippen als ik wil en gewone melk geven. Dus dan kom je al op alleen ‘s ochtends en savonds (en misschien ‘s nachts)

3 maanden geleden

Hier ook redelijk cold turkey gestopt vorige week. Mijn dochter moest onverwacht een nachtje bij mijn ouders slapen. Was de eerste keer daar, dus was echt een beetje bang hoe dat zou gaan. Ze kwam de laatste weken echt 5/6 keer per nacht (heftig haha). Viel alleen maar aan de borst in slaap, ook overdag. Ik dacht dat kan ik mijn ouders niet aandoen. 2 dagen ervoor geprobeerd zonder te voeden, dat lukte echt niet. De nacht erna kunnen rekken tot 5.30. Bij mijn ouders heeft ze niet om melk gevraagd. Toen besloten om de nachtvoedingen niet meer te geven. En eigenlijk een dag later besloten er helemaal mee te stoppen. Afgelopen maandag nog een laatste keer gevoed om het af te sluiten en nu met de kolf aan het afbouwen. Ze vraagt nog wel overdag om melk, dan krijgt ze gewoon een bekertje melk. En het slapen gaat zooooooveel beter. We kunnen haar in bed leggen met het licht nog aan, daarna weglopen en paar minuten later valt ze in slaap. Als ze wakker wordt gaat ze altijd zitten, dan leggen we haar neer en slaapt verder. Soms moeten we even een liedje zingen en dan is het ook goed. Echt niet verwacht, maar eindelijk mijn nachtrust weer terug!