7 Reacties

één maand geleden

Gefeliciteerd! Wil je stoppen omdat je het te vermoeiend gaat vinden icm je zwangerschap? Je hoeft natuurlijk geen reden te hebben om te stoppen, maar even uit nieuwsgierigheid. Ik ben zelf nu 14 weken zwanger en mijn dochter drinkt ook nog bij mij, maar komt vaak nog 3 of meer keren in de nacht. Ik denk dat het iets is waar je doorheen moet? Misschien kan je man/vriend de nachten even gaan doen?

één maand geleden

Ik volg de breastfeedingmentor op insta. Zij heeft wel heel goede tips en artikelen. Ook met tips om te stoppen.

één maand geleden

Misschien heb je het al geprobeerd hoor, maar kolven en dan moedermelk uit een fles geven terwijl je hem lekker vasthoudt? Dan is de smaak hetzelfde en ruikt hij toch je geur terwijl hij drinkt. Als hij dat accepteert, kun je na een paar dagen de moedermelk (gedeeltelijk) proberen te vervangen door poedermelk en dan als hij daaraan gewend is, proberen hem zelf te laten drinken in zijn eigen bedje. Vervolgens snachts steeds minder poeder en meer water in de fles en zo de nachtvoeding afwennen. Het kost wel tijd op die manier omdat je de aanpassingen in stapjes doet en hem telkens even moet geven om aan de nieuwe aanpassing te wennen voor je een nieuwe aanpassing probeert, maar op deze manier werkte het voor ons en sliep ons zoontje binnen 3 maanden nadat wij stopten met borstvoeding van 7 tot 7 door. Heerlijk luxe, dat gun ik jou ook! Zeker nu je zwanger bent 😘

één maand geleden

Bij mij is de situatie iets anders, want ik geef nog 2x per dag de borst, maar we hebben de nachtvoedingen met 13 maanden afgebouwd. Mijn man is een week lang elke keer uit bed gegaan, eerst troosten met een knuffel/wiegen, en een slokje water aanbieden. Als dat echt niet werkte, kwam ik voor borstvoeding m’n bed uit. Hierdoor hadden wij het gevoel dat ons kindje het verschil goed leerde tussen de verschillende behoeftes ‘s nachts (aandacht/slokje drinken/voeding) en dit heeft ontzettend geholpen met het doorslapen. Sowieso ook fijn om de nachten te kunnen afwisselen met je partner! Succes!

één maand geleden

Ik ben 1 a 2 weken gestopt nu. Ze begon heel slecht te slapen en toen vond ik het een goed moment om te stoppen met bv. De eerste avonden heeft m’n man haar steeds laten slapen. Een keer kreeg hij haar niet gesust en toen ik haar pakte, zei ze “open open” bij m’n pyjamablouse. Heb haar alsnog geen borst gegeven. Ik denk dat cold turkey stoppen het beste is. Het is even doorbijten, maar ik denk dat ze daarna juist beter gaan slapen nu ze niet terug kunnen vallen op de borst

één maand geleden

Ik ben een paar weken geleden gestopt met nachtvoedingen. Ik beëindigde de voedingen al een tijdje door van 10 terug te tellen en bij 0 te zeggen dat de melk op was en toen ik er ineens helemaal klaar mee was 's nachts, heb ik gewoon uitgelegd dat de melk op was en dat ik nieuwe moest maken en dat dat in de ochtend klaar zou zijn. Dat accepteert ze, meestel zelfs zonder veel gezeur. Ze wordt nu ook minder vaak wakker en slaapt sneller verder. Ze snappen al zoveel van wat je zegt!

één maand geleden

Ben sinds dit weekend gestopt met nachtvoeding. Niet meer aangeboden, werd wel wakker en huilen. Maar tussen ons in leggen werd ie weer stil en ging weer slapen. Afgelopen nacht is ie helemaal niet wakker geworden, hopelijk blijft dit. Alleen nu nog 1 ochtendvoeding bij wakker worden. Hij krijgt wel nog 2 flesjes kv voor het slapen.