16 Reacties

7 maanden geleden

Jeetje dat klinkt heftig. Wat zonde dat je zo'n 5 uur reistijd per dag kwijt bent. Is het een optie om ergens te werken zonder die lange reistijd? Of minder gaan werken? Ik werk zelf maar 2 dagen. Al ben ik liever de gehele week bij onze kindjes (0, 2 en 4 jaar) toch is het ook fijn om twee dagen te werken en je op een andere manier belangrijk te voelen in dit leven. Ook ik heb altijd moe hoor, maar de dagen met de kindjes zijn voor mij net zo pittig als werken.

7 maanden geleden

Wat Manon zegt de dagen met kindjes vind ik ook pittig en soms nog pittiger ☺️ ook ik werk 2 dagen. Ik zou niet meteen stoppen met werken en proberen eerst 1 of 2 dagen minder te gaan werken. Anders ga je misschien spijt krijgen. Werken ernaast vind ik toch wel fijn even iets anders.

7 maanden geleden

Klinkt heftig. Misschien een baan dichterbij huis? Of toch overwegen indien mogelijk je rijbewijs halen, zodat je minder afhankelijk bent van openbaar vervoer. Blijven praten met je man wat precies het probleem is. Of anders misschien 2 dagen gaan werken met 1 overnachting als dat haalbaar is, zodat je maar 1x heen en weer hoeft . Kan natuurlijk niet naar jullie financiële plaatje kijken wat daarin haalbaar is maar hopelijk kun je er iets mee.

7 maanden geleden

Jeetje wat pittig allemaal... Wat vervelend dat je man niet ziet hoe druk en vermoeit je bent. Heb je geen opties om dichter bij huis te werken of om wat uren minder? Misschien als dat al helpt? ik ben zelf wel thuis maar dit is omdat ik door de ziekte MS volledig afgekeurd ben. Vond het eerst heel lastig accepteren om niet meer in het werkleven te zijn. Maar het geeft mezelf en thuis zooooveel rust. S'ochtends en eind van de middag geen gehaast om de kleine naar de opvang (10,5 maand) en snel eten koken, douchen, op bed, opruimen.... ik geniet ook enorm van elke ontwikkelingsstap van onze dochter. Vindt het onbetaalbaar om haar zo te zien opgroeien. Hoop dat je voor jezelf en je gezin een goeie keuze kunt maken. Maar deze tijd voordat ze naar school gaan gaat zo snel voorbij. Vergeet niet om genoeg tijd te hebben om daar van te genieten. Heel veel succes!!

7 maanden geleden

Ik ga eens praten met mijn baas om te vragen of ze mij ergens dichter bij huis kunnen verplaatsen. Ik hoop dat er een mogelijkheid is.. want ik werk echt wel graag en ik zie mezelf niet iedere dag thuis zitten. Maar het moet nog leefbaar blijven. Vind het zo zonde dat ik niet veel kan genieten van m’n kindjes. Vaak zijn ze denk ik ook lastig omdat ze me gemist hebben en dan extra aandacht willen maar door alle verplichtingen kan ik het maar beperkt geven. Een dag minder werken kan ik eventueel ook aanvragen.. allemaal goeie tips dat ik kan overwegen

7 maanden geleden

Een dagje minder werken scheelt al een hele hoop! Als je dan ma, wo, do zou kunnen werken, heb je tussendoor steeds een dagje "rust" en scheelt voor kinderen ook een hoop. En die reistijd is idd heel vervelend. Zou het echt veel schelen als je met de auto zou kunnen? In mijn geval namelijk niet: randstad en reizen in de spits betekent dar ik net zo lang of langer in de file zou staan als dat ik nu in het OV zir.

7 maanden geleden

Ik ben recent gestopt met werken en dit bevalt goed. Maar wij konden het financieel goed dragen. Ik denk eigenlijk dat de meeste winst bij jullie te behalen is door, een dag minder werken (of 2), een baan dichter bij huis, je man laten helpen in de avond en met het huishouden.

7 maanden geleden

Ik ben zelf recent ook helemaal gestopt met werken en had het echt wel minder zwaar dan jij. 2 dagen thuiswerken, 1 dag kantoor met dezelfde reistijd. 1 kindje van mei 2023. Maar zelfs dit was voor mij niet meer te doen. Icm een baan waar ik geen voldoening meer uithaalde en nogsteeds geen plek op de opvang, ontslag genomen. Financieel kunnen we dit doen. Maar als dat voor jou niet zo is, dan zou ik idd een dag minder willen werken en dichtbij huis! Denk om jezelf en geniet van je kindjes nu ze nog klein zijn. Hier meer tijd voor maken door minder te werken is het dubbel en dwars waard!

7 maanden geleden

Een dagje voor jezelf en wat minder dagen werken als het kan. Op de kids vrije dagen laad ik helemaal op

7 maanden geleden

Jeetje dat is wel veel! Ik snap dat je vermoeid en gefrustreerd bent. Ik zou inderdaad kijken naar de mogelijkheid of je dichterbij kunt gaan werken, of kortere dagen of minder dagen. Helemaal stoppen met werken is misschien niet nodig, misschien is net een paar stapjes terug ookal voldoende.

7 maanden geleden

Hey! Wat zwaar zeg. Ik had een reistijd van 45 min en vond dat al heel lastig. Ik kon mn kinderen nooit brengen of ophalen, doordat mn werktijd niet aansloot. Ik heb een switch gemaakt naar heel ander werk. Werk die in m’n eigen woonplaats is en waarbij ik m’n eigen uren kan indelen, waaronder ook in de avond. Succes met het maken van een keuze ❤️

7 maanden geleden

Ik ben ook op zoek naar werk met minder reistijd en twijfel over een extra dag opvang om betere balans te vinden. Die reistijd kost zoveel energie en dat voelt dan echt nutteloos. Die tijd ben ik liever bij m’n kindje of dat ik even het huis aan kant maak of even me time heb.

7 maanden geleden

Klinkt heel zwaar. Vooral de lange reistijd lijkt me problematisch. Werk je op een kantoor en moet je daar per se 4 dagen per week zijn? Of zijn er kansen om dit met je werkgever anders te regelen? Zo niet, zou ik minder dagen werken of gewoon een job dichtbij huis zoeken. Ook heel jammer dat je man weinig lijkt bij te dragen terwijl jij amper iets aan je avond hebt. Mijn man en ik werken voltijds, we hebben 1 kindje. Ik werk 2 dagen thuis en 3 dagen op kantoor, 30-40 min rijden enkele rit. Mijn man doet ongeveer even veel in het huishouden/zorg voor onze dochter. Dat heb ik met hem afgesproken voordat we besloten om voor kinderen te gaan. En dan zijn de avonden nog pittig vind ik, om 18u thuis en nog beginnen koken, kind dat 's avonds slecht alleen kan spelen, moeilijk in slaap geraakt. Wat is trouwens de reden dat jullie verhuisd zijn? Ik vind het niet te onderschatten hoe handig het kan zijn om op zijn minst een van de ouders in de buurt te hebben. Moest ik kunnen kiezen zonder te veel kijken naar praktische dingen lijkt mij deeltijds werken ideaal. Volledig thuis blijven is ook pittig, soms kan je op je werk even "bekomen" dat je kindje je niet nodig heeft en een eigen identiteit opbouwen los van het mama zijn.

7 maanden geleden

Ik ben uiteindelijk gestopt met werken, sinds vorige week. Maar heb eerst 'getest' wat nou eigenlijk de behoefte was. Waar zat em nou de crux dat het me te zwaar was. Had het gevoel alsof ik nooit thuis was of onderdeel van. Ik ben eerst extra verlof op gaan nemen op 1 vd werkdagen paar weken na elkaar om te testen of die dag minder al voldoende ruimte en tijd geeft. Vond ik al erg fijn, maar kwam erachter dat vooral de dag werken in weekend ervoor zorgde dat ik me zo voelde. Ik miste echt aanwezig zijn in het gezin, er bleef zo weinig tijd over om met elkaar te zijn. Die weekenddag niet werken was onbespreekbaar op m'n werk en die ene dag eraf vond ik te weinig verschil maken, dus keuze gemaakt om dan te vertrekken en iets anders te zoeken. Nu heerlijk even thuis, alle 'verloren' tijd inhalen en lekker oriënteren op wat nu. Ga op zoek naar je behoefte, waar zit het in. Kan je minder uren werken, is dat bespreekbaar en haalbaar? Wil je van je reistijd af? Ga op zoek naar tof werk dichterbij. Maar vooral, bespreek dit met je partner, het klinkt alsof hij niet/onvoldoende ziet of begrijpt hoe je je ècht voelt en waarmee hij jou kan helpen. Succes ermee.

7 maanden geleden

Reactie op BabyRH

Hey! Wat zwaar zeg. Ik had een reistijd van 45 min en vond dat al heel las ...
Heey, mag ik vragen wat voor werk je doet dat je ook je eigen uren wat kan indelen?

7 maanden geleden

Reactie op Iris2023

Heey, mag ik vragen wat voor werk je doet dat je ook je eigen uren wat kan ...
De belastingsdienst 😊 (Je krijgt wel eerst een opleiding)