Hi iedereen,
Ik zit echt te twijfelen om te stoppen met werken, want ik ben zo zo vermoeid. Ik heb een dochter geboren juni 2022 en zoontje geboren mei 2023, nog heel klein dus beide. Ik werk 4 dagen per week waaronder iedere zaterdag. Ik vind het zo zo zwaar.. ik ben in september verhuisd, verder van mijn ouders en schoonouders en ik heb zelf geen rijbewijs zodus staan we er vaak alleen voor. Ik vertrek ‘s morgens vroeg, soms brengt mijn man de kinderen naar opvang en soms ik. Dan 2 uur bus/ tram/ trein om op het werk te geraken. Dan in de avond duurt het soms 2,5/ 3 uur om thuis te geraken omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer.
Eenmaal thuis zijn de kinderen meestal lastig ze zijn moe, ze hebben honger. Ik heb dan ook een vermoeiende dag achter de rug, ik heb een staande job dus fysiek zwaar en dan pendelen wat ook veel energie pakt. Dan thuiskomen en nooit eigenlijk rust hebben. Ik begin direct te koken, zorgen dat iedereen gegeten heeft, kinderen in bad pyjama aan tandjes poetsen, hun in slaap doen wat soms een uur in beslag neemt. Dan pas heb ik even tijd om te douchen en dan moet ik alweer mijn bed in.
Ik ben dit zo beu maar mijn man begrijpt het niet. Volgens hem kan ik de kinderen niet aan.. ik kan ze perfect aan maar de combinatie met werk begint echt gewoon zo zwaar te worden. Hij helpt wel hier en daar, maar meestal pas als hij ziet dat ik boos ben of gefrustreerd. Deze hele situatie heeft ook voor veel problemen en ruzie gezorgd in mijn huwelijk. Ik ben heel vaak slechtgezind omdat ik me niet begrepen voel en ook niet genoeg gesteund voel door hem. Hij ziet het anders en vind dat als ik hulp wil dat ik het gewoon moet vragen. Wat ook zo is, maar dit word je na een tijd ook zat. Kan hij zelf niet zien dat ik hulp nodig heb en ook graag even rust wil na het werk?
Dus ik begin te denken van stop ik niet gewoon best. Dan kan ik zorgen voor m’n eigen kindjes. Financieel word het wel een grote hap minder, maar dan is het maar zo. Ik doe mijn huidige job al 10 jaar en doe het super graag maar op deze manier hou ik het niet meer vol. Wat zouden jullie me adviseren om uit deze negatieve spiraal te geraken?
Thnx mommies xx