10 Reacties
2 jaar geleden
Naast dat deze klachten onprettig zijn voor jezelf, kunnen ze ook invloed hebben op je ongeboren baby. Zo kan je baby minder goed groeien, omdat hij minder zuurstof en voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarnaast wordt in de wetenschap langdurige stress gekoppeld aan vroeggeboorte en in sommige gevallen aan een laag geboortegewicht. Gelukkig zijn er tal van tips om stress tijdens de zwangerschap te beperken.
2 jaar geleden
Ik ga het proberen, ik had vroeger een angststoornis en ik merk dat deze nu weer iets getriggerd werd door het zwangerschap dat zorgde voor een aantal piek dagen in spanning en weken in overmatig lezen zoeken naar wat kan en niet en als ik dan inderdaad een koekje met kaneel op had raakte ik helemaal in de stress (paniekaanval met hartkloppingen etc)… & nu krijg ik stress over de stress. Ik ga proberen om nu weer kalm en te doen en mij geen of weinig zorgen nog te maken. Maar ik ben nu 9 + 3 en ben zo bang dat ik nu al de gezondheid van mijn kindje heb verpest 😔
2 jaar geleden
In mijn vorige zwangerschap had ik enorm veel stress, vanaf dag 1 dag ik het wist tot aan mijn bevalling en zelfs nog daarna. De eerste echo werd mij verteld dat mijn kindje niet goed deed groeien door de stress en het waarschijnlijk niet goed zou gaan en ik mijn baby zou kwijtraken, gelukkig is dat niet gebeurd en in de periodes met iets minder stress in mijn kleine baby gelukkig gaan groeien. Nu heb een een prachtige kerngezonde meid van ondertussen al 4 jaar rondlopen!