23 Reacties

één maand geleden

Hier bij de oudste een drama geweest tot een jaar of 2. Elektrische tandenborstel hiel even wat dat was interessant maar dat was na een week ook weer over. Nu met de tweeling ook drama. Ik heb het opgegeven en dat betekend dus dat ze in de houdgreep gaan met poetsen. Het moet toch gedaan worden. Ik heb hoop dat het ergens toch een keer beter gaat zoals bij de oudste.

één maand geleden

We poetsen haar tanden liggend op de grond. Ze is ook absoluut geen fan (ondertanden is oké maar boventanden poetsen is rampzalig). Om een of andere reden werkt dit wel goed en kan ik haar tanden 2 min. poetsen. Wellicht ook iets om uit te proberen? 😂

één maand geleden

Hier poetse we met de hand. De kleine zit bij papa op schoot en dan spelen we het Jokie Tandenpoets-lied af op YouTube. Hier ook altijd eerst drama maar sinds we het zo doen gaat het juist met een lach ipv tranen

één maand geleden

Hey dank voor je vraag, ben benieuwd naar de reacties! Hier ook geen grote fan van tandenpoetsen, maar dit filmpje van Mickey Mouse werkt wel goed: https://youtu.be/FA8O_Ff0CFk?si=lPOAJkoxw5FLLosr

één maand geleden

Reactie op Jentjuhh

Hier poetse we met de hand. De kleine zit bij papa op schoot en dan spelen ...
Dank je wel voor de tip, ik ga het zeker proberen😊

één maand geleden

Reactie op FemFF

Hier bij de oudste een drama geweest tot een jaar of 2. Elektrische tanden ...
Fijn, om te weten dat ik niet de enige mama ben met deze strijd.ik heb er persoonlijk wel.moeite mee om.dit onder dwang te moeten doen, al doe ik het ook wel want net wat je zegt het moet wel gedaan worden.😊

één maand geleden

Reactie op MrsFox

Hey dank voor je vraag, ben benieuwd naar de reacties! Hier ook geen grote ...
Dank je wel voor de tip!

één maand geleden

Bij ons ligt ze ook op haar rug tussen onze benen in (op z'n kop)! Vind ze super grappig en zo komen we makkelijk bij haar tandjes! Ook geven we haar, haar tandenborstel als wij zelf onze tanden poetsen. Vind ze ook heel leuk, word alleen wat minder goed schoon haha!

één maand geleden

Bij ons was het ook drama, totdat we Jokie tandenpoets lied hebben geïntroduceerd. Sindsdien gaat het echt een stuk beter.

25 dagen geleden

Reactie op Radhababy

Fijn, om te weten dat ik niet de enige mama ben met deze strijd.ik heb er p ...
Ja ik probeer het ook eerst altijd zonder houdgreep hoor. Heel soms gaat het redelijk en dan laat ik het daarbij. Maar 9 van de 10 keer doen ze niet eens open en dan moet het toch echt gebeuren. Ik ga trouwens dan meestal op de grond zitten met mijn benen wijd. Kind ertussen op de rug liggen met de armen wijd en onder mijn benen geklemd. Dit gaat het beste hier en geeft het minste gevecht.

25 dagen geleden

Wat en goede tip van op de grond 🤗 t lukte zowaar vanavond!!

24 dagen geleden

Bij mijn zoon ook altijd drama geweest en de houdgreep gedaan. Op gegeven moment vond hij dat zo vervelend dat hij nu steeds kiest om mee te werken. Heeft wel een jaar geduurd hoor! Dus als zijn opties zijn of meewerken of de houdgreep dan weet hij wel wat hij kiest. Maar ik vond het altijd heel erg om de houdgreep te doen maar wilde toch graag zijn tandjes schoon houden 🤷‍♀️ nu zelfde verhaal met mijn dochter van 1.5, ook in de houdgreep 🙄

23 dagen geleden

Ons meisje is nu 17 maanden, en het is 2 maanden lang drama geweest. Zwaar bloedend tandvlees gehad zelfs maar blijven uitleggen dat het belangrijk is, eerst zelf tandenpoetsen zodat ze het mij zag doen, dan haar tandenborstel geven en kon ze er mee spelen. En daarna bij mij op schoot echt poetsen. We hebben een eigen liedje verzonnen en nu gaat het goed!

23 dagen geleden

Een prelogopedist kan je hier goed mee helpen. Hier al met een paar tips en technieken een verschil na een weekje

22 dagen geleden

Reactie op LAMela89

Bij ons was het ook drama, totdat we Jokie tandenpoets lied hebben geïntrod ...
Ja dat tandenpoetslied was hier ook een succes. Klemde ook zijn lippen op elkaar en werkte niet mee

19 dagen geleden

Hier ook elke dag 2x drama😅. Een heel enkel keertje lukt het zonder overstuur kindje. Maar eigenlijk altijd dat die overstuur raakt tijdens het tanden poetsen. Maar zodra het klaar is krijgt die zijn tandenborstel en is het ook binnen paar seconden dat die weer rustig is en lacht 🤷🏼‍♀️. K doe hem trouwens of terwijl die nog in zijn eetstoel zit of net als menig andere ouder op zijn rug met zijn armen onder mijn benen geklemd. Moesten we eerst ook bij mij dochter doen maar die laat gelukkig nu alles toe. Daarbij poetsen we ook haar tong. Maar is ook drama geweest met haar 🤣. Dus het word of kan beter worden.

18 dagen geleden

Hier ook 2x per dag drama… tandenpoetslied van Jokie heeft 2 dagen geholpen maar daarna helaas niet meer. Nu maar klemmen met veel gekrijs maar helaas moet het want hij heeft al zijn tanden en kiezen al 😅

18 dagen geleden

Hier is ze helemaal gek op dieren en helpt het om te gaan grommen als een tijger, of oe oe aa aa als een aap te zeggen.. maar tandenpoetsen was nooit zo heel erg, dus weet niet of dat helpt als ze echt n aversie ertegen hebben

10 dagen geleden

Mijn dochter mag mijn tanden poetsen en ik die van haar vind ze geweldig nu geen drama meer

10 dagen geleden

Reactie op E1995

Mijn dochter mag mijn tanden poetsen en ik die van haar vind ze geweldig nu ...
Tegelijkertijd