18 Reacties

4 maanden geleden

Ik lees mee ik heb dit dus iok

4 maanden geleden

Geen tips, wel herkenning. Eerst was het geen probleem maar sinds een paar weken is het hels. Nou is het dat ook met bijv verschonen dus ik hoop dat het gewoon weer een fase is en ik duim dat die snel voorbij gaat.. en soms (zoals vanavond) accepteert ik maar dat niet elke hoekje fantastisch gepoetst is, maar we hebben weer gedurende het zingen van het liedje een poging gedaan en dat was vanavond het hoogst haalbare

4 maanden geleden

Bij ons was tandenpoetsen geen probleem maar elke keer als er een tand doorkomt voelt het niet fijn. Zijn tandvlees lijkt gevoeliger. Wellicht ligt bet daar aan? Nu komen 3 kiezen tegelijkertijd door dus het is geen pretje dus we slaan het even over. Niet goed maar ja. Liever even een dag of twee overslaan dan dat hij gaat krijsen van de pijn.

4 maanden geleden

Ik heb een vinger tandenborstel aangeschaft.. werkt 10x beter als een normale.. veel minder drama en gedoe. Wellicht een idee dit te proberen? Succes!

4 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Ik heb een vinger tandenborstel aangeschaft.. werkt 10x beter als een norma ...
dan*

4 maanden geleden

Ik heb deze voor mijn zoontje en hij vindt het erg interessant met het lampje. Ik laat hem zelf poetsen en stuur af en toe bij. Wordt nog niet heel schoon maar het begin is er :) https://www.bol.com/nl/p/luvion-250s-sonische-elektrische-tandenborstel-voor-baby-peuter-0-t-m-4-jaar-met-timer/9300000042907326?referrer=socialshare_pdp_androidapp

4 maanden geleden

Hier was het tandenpoetsen niet echt een probleem, maar echt soepel ging het ook niet. Maar na de overstap op een elektrische tandenborstel vond hij het wel veel interessanter en leuker en ging het ook veel makkelijker en beter. Er zit een lampje op en volgens mij heb je er zelfs een met geluid / muziek. Wij hebben er een van luvion speciaal voor kinderen. (Bol.com) Wellicht dat zoiets het proberen waard is.

4 maanden geleden

Hier is tandenpoetsen ook geen feest. Ze vindt het nooit echt leuk, maar vooral wanneer er kiezen/hoektanden doorkomen, is het drama. Wat duurt het ook lang voordat die dingen door zijn!

4 maanden geleden

Bij onze dreumes is het wel te doen als we het tegelijkertijd doen met onze kleuter. Maar bij onze oudste destijds was het inderdaad ook drama. Wij deden het toen uiteindelijk - tegen al m'n principes in - liggend op het aankleedkussen terwijl hij op de telefoon een filmpje mocht kijken... En inderdaad wij hebben ook die van luvion

4 maanden geleden

Onze dreumes vind het ook niet leuk, net als oudste destijds. Vooral structuur erin houden hielp bij ons en zeggen dat je het gaat doen. Op een gegeven moment wordt het minder is onze ervaring en wordt het geaccepteerd.

4 maanden geleden

Dankjewel voor de tips! Ga eens ff kijken voor een andere tandenborstel. Denk dat hij de elektrische wel interessant vind.

4 maanden geleden

Onze zoon vind de tandpasta heel lekker om op te slurpen 😂🥲 Dat helpt wel maar het daadwerkelijk poetsen wil hij niet altijd. Ik probeerde laatst het op een speelse manier te doen: mama wil heeel graag jou tanden poetsen, wil jij mama helpen? Dat leek wel even te werken maar geen idee of hij het begreep 😂

4 maanden geleden

Hier helaas t zelfde, altijd al, en kindje heeft zelfs ook al 3 kiezen en 2 hoektanden dus t duurt lang genoeg ook 🫠

4 maanden geleden

Hier hetzelfde drama… gister recht op zittend gedaan en dat ging ietsje beter maar kan ik t minder goed doen.. ze vind t wel leuk om zelf met borstel in mond te zitten dus geen idee waarom ik t niet mag doen

4 maanden geleden

Wij hebben hier ook hetzelfde probleem. Ook al van alles geprobeerd, liedjes, filmpjes etc. Als ik überhaupt iets van de tanden gepoetst wil hebben moet ik hem zowat in de houdgreep nemen. Vreselijk, ik zou ook blij zijn met nieuwe tips en evt. Herkenning of verhalen waarbij het toch over is gegaan.

4 maanden geleden

Zou voor de spiegel nog schelen? Dat ze zichzelf kunnen zien?

4 maanden geleden

Reactie op R84

Zou voor de spiegel nog schelen? Dat ze zichzelf kunnen zien?
Bij ons helpt dit niet helaas.. al geprobeerd. Misschien voor TS wel een goede tip

4 maanden geleden

Als ze echt heel moeilijk doet maak ik haar aan het lachen door te kietelen, of laat ik haar geluidjes maken waardoor haar mond opengaat. Verder poets ik ook nog wel eens samen met haar. Houden hem dan samen vast. Heb ook een tijd voor haar een extra tandenborstel gehad en dan kon ze zelf helpen en ik ondertussen poetsen.