5 Reacties

8 maanden geleden

Ik volg dit even voor tips. 3x 180+6 scheppen is genoeg. 500 ml is aan te raden om minimaal te laten drinken dus je zit nog goed. Hier helaas niet veel interesse dus wij werken nu met een open beker. Met veel enthousiasme en gejuig krijg ik er koude thee in maar dit zal +/- 30 ml per dag zijn als we er veel tijd in steken. Mijn zoontje gaat ook nog naar de opvang waar ze niet alle tijd hebben om hem dit te laten drinken. De tips die ik heb: -maak drinken een feest. Juig, applaudisseren, wees blij als hij een slok neemt. Dit eer enorm voor mijn zoontje. -bied water aan als je kindje dorst heeft. Vlak na de fles gaat het niet lukken dus probeer het tijdens een brood moment. Ook water in pap mag je mee rekenen als vocht. En het kan zeker zijn dat hij geen dorst heeft omdat hij al genoeg vocht krijgt.

8 maanden geleden

Mijn dochter drinkt nog 3 keer per dag aan de borst, dus zal ook niet super veel melk meer binnen krijgen. Ze drinkt amper water, dus soms heb ik dezelfde bezorgdheid als jou. Maar in de opvang zeggen ze dat er best veel kindjes op deze leeftijd nog niet echt weg zijn met water drinken en dat uiteindelijk wel komt als ze wat ouder worden. Bij jou is er blijkbaar dan nog interesse, hier zo goed als nooit. Ze duwt de beker weg alsof het vergif is 😆 soms kunnen we haar ineens toch zover krijgen om een paar slokken te doen. In de opvang geven ze ook een keer soep, dat blijkt iets beter te gaan. Thee heb ik zelf nog niet geprobeerd omdat ik haar eerst echt wou laten wennen aan water maar ik ga het denk ik toch eens proberen binnenkort. In jouw geval denk ik wel dat hij met 3 flessen nog zeker genoeg vocht krijgt.

8 maanden geleden

Reactie op Roxx

Ik volg dit even voor tips. 3x 180+6 scheppen is genoeg. 500 ml is aan te r ...
Thanks voor je reactie! Heel fijn te lezen van die 500ml. Dat wist ik niet! Bedankt! Wij zijn ook met open beker begonnen, herken jouw verhaal. Deden we het heel blij voor en dan wilde hij het ook proberen. Maar idd echt verwaarloosbaar hoe weinig. Nu met die nuby beker brengt ‘ie het wel zelf naar zijn mond en zo, maar hij drinkt er echt amper van. Ook niet als we ondersteunen. Proberen idd tijdens maaltijden te geven, zodat het niet dicht op de fles zit. Dat gaat wel iets beter maar nog echt weinig. Wel vooruitgang hier dus, hopelijk geeft dat jou ook hoop! Ik ga eens wat meer belonen idd bij een slokje, wellicht werkt dat. Succes en thanks nogmaals! Hopelijk volgen er voor ons beiden nog wat tips

8 maanden geleden

Geen tip, alleen zou ik afraden om Slimpie te geven. Geef lekker water of afgekoelde thee. Met Slimpie kunnen ze wennen aan de zoete smaak en er zitten zoetstoffen in wat op jonge leeftijd afgeraden wordt.

8 maanden geleden

Toevallig afspraak gehad met een logopediste om een andere reden, maar ook het water drinken gevraagd. Kindjes die nu wel al extra water met een smaakje drinken noemen zij gezelligheidsdrinkers, omdat het lekker is. Niet omdat ze dorst hebben. Als ze dorst hebben drinken ze ook gewoon water. Ze zei jullie zoontje heeft simpelweg geen dorst nog. Uiteindelijk drinken ze wel. 3x 180ml water bij de flesjes, 160gram fruit telt als water en bij de avondmaaltijd zit ook vocht. Dat is meer dan voldoende.